We zijn nog erg vroeg maar ik ben toch nieuwsgierig naar jullie mening.. welke naam vinden jullie mooier/beter: Lydia of Lydiah? Persoonlijk denk ik dat schrijftechnisch Lydia slimmer zou zijn maar we vinden de betekenis van Lydiah mooier bij ons passen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Betekent Lydiah iets anders dan Lydia dan?? Ben benieuwd... Zou zelf voor Lydia gaan, dat is de mij bekende schrijfwijze van de naam.
Lydia Wat voegt de "h", die er naar mijn mening gewoon echt niet hoort bij deze naam, toe voor jullie aan de naam?
Lydia. Ik houd niet van nutteloze letters in namen. De h achter Lydia valt voor mij wel onder de categorie "nutteloze letters".
Ik zou het zonder h schrijven, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het uitmaakt voor de betekenis. Uit welke bron heb je dat?
Zeker Lydia. Ik vind het er met H heel raar uit zien ik ben ik ook meer geneigd om het als lie-die-jà uit te spreken, ipv lie-die-jaa.
Lydia. Die H is totaal overbodig. Bovendien heet je kind dan altijd "Lydiah-met-een-h-aan-het-eind". Ze zal het altijd moeten noemen/spellen.
Qua verschil in betekenis: Lydia betekent `vrouw van Persia, schoonheid`. Lydiah betekent 'gewijd aan God' En inderdaad vanwege het spellen twijfelen we aan de H .. als het überhaupt een meisje word (nu al een namen drama haha)