iets met rauwe eieren gegeten...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door emma8888, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma8888

emma8888 Lid

19 sep 2008
    34
    0
    0
    Hallo allemaal...

Ik heb vanmiddag iets gegeten met rauwe eieren :( en vanavond had ik ineens diaree.. Nu ben ik een beetje bang...
    Iemand ervaringen hiermee of kan iemand me gerust stellen?!?!

Groetjes Emma

2. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    ik heb er geen ervaringen mee tijdens een zwangerschap. Wel weet ik dat de kans erg klein is dat je de bacterie echt oploopt.

Ik ben normaal buiten mijn zwangerschap echt een roodvlees eter. Eet ook dingen veel dingen met rauwe eieren (woon in Parijs veel lekkere kaasjes) en ben normaal helemaal niet zo van het heel goed wassen van groente. Dus toen ik zwanger werd en ik liet mijn bloed testen voor toxopl... dacht ik dat ik wel immuun zou zijn, omdat ik al van kleins af aan die producten eet. Als je er immuun voor bent blijk je de bacterie al een keer te hebben gehad en heb je er antistoffen voor aangemaakt. Maar ik bleek dus nooit de bacterie te hebben opgelopen. En heb in mijn leven al wel eens een paar keer een goede voedselvergiftinging gehad door verkeerd eten.

Ik zou zelf persoonlijk een bloedtest vragen, als er dan niets aan de hand is ben je ook gerust. Ik word hier in Frankrijk nog elke maand automatisch getest op toxopl... omdat ik niet immuun ben.

Maak je niet teveel zorgen. er is ook zo'n grote kans dat het iets anders is dat je hebt gegeten of gewoon een lichte vorm van de heersende buikgriep in Nederland

3. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij kun je van rauwe eieren enkel samonella krijgen wat heel erg vervelend is voor jezelf maar niet gevaarlijk voor de baby.

Als dit niet klopt verbeter me gerust hoor;)

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wat stef25 zegt klopt. Van rauwe eieren kan je 'alleen' salmonella krijgen. Vervelend voor jou, maar niet schadelijk voor je baby.

5. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat je wel en niet kan krijgen van rauwe ei. En ik weet niet hoe je rauwe ei hebt gegeten. Zo hup spiegel eitje of zat t ergens in verwerkt? Maar ik weet wel dat ik met het maken van maizenakoekjes....waar rauwe ei in de deeg zit.... het ook niet kon laten om van de deeg te snoepen. Denk dat incidenteel niet veel uitmaakt....je moet geen rauwe eieren achterelkaar doorslikken dan maakt het denk ik wel wat uit :D

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Enneh een salmonella vergiftiging is heftiger dan 1 x diaree (heb het 2 x gehad...pffff) dus hopelijk is je buik gewoon een beetje van streek. Heb ik ook sinds ik zwanger ben, ene keer kan ik niet, andere keer is er geen houden aan....bleh

Even goed jezelf vertroetelen!

7. emma8888

emma8888 Lid

19 sep 2008
    34
    0
    0
    Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik had op internet gelezen dat je als je die bacterie met zwangerschap krijgt, je kans hebt op een doodgeboren kindje, vroeggeboorte of miskraam. Vandaar dat ik nogal erg schrok...

Mimi85: eh... ik was cake aan t bakken, kon ook niet van het deeg afblijven, vind het altijd zo lekker...

Gelukkig viel het mee, heb daarna nergens meer last van gehad. En de baby schopt er nog hevig op los :)

Groetjes Emma

Deel Deze Pagina