Geslachtsbepaling over 2 dagen / lichte voorkeur!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lonie, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lonie

Lonie Lid

17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Meiden,

Ben toch wel echt zenuwachtig!
    A.s woe heb ik de geslachtsbepaling. Ben dan 15+3.. Dus hopen dat het goed te zien is..!

Heb al een zoontje dus moet eerlijk zeggen dat ik stiekem een meisje wel heeeeeel leuk zou vinden.
    Natuurlijk net zo gelukkig met een jongen, maar een dochter is toch wel echt een droom! Op het moment ben ik echt al aan het kijken voor allemaal roze spulletjes. Terwijl ik natuurlijk ook net zo goed nog een zoon kan krijgen... Waarom voel ik dit zo?Want echt ben zooooooooo verlieft op mijn zoontje. Het is echt een kanjer!! Dus je zou denken van... Hoe kan je het nou ' jammer' vinden als je nog een jongen krijgt.
    Maar eerlijk is eerlijk ik blijf hopen op een meid!

Zijn er nog meer dames die binnenkort ook een geslachtsbepaling hebben en mee willen aftellen!
    Of verhalen over een geslachtsbepaling die al heeft plaatsgevonden! Altijd leuk om te horen!

En zijn er nog meer dames die dus ook wel een 'gezonde' voorkeur hadden?

Hoor graag van jullie!

2. Christen

Christen Actief lid

12 aug 2010
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hier ook een lichte voorkeur.
    Ik ben nu zwanger van de vierde en mijn gevoel had het elke keer goed! De eerste 2 zijn jongens en na de jongens wou ik zo graag een meisje en dat is ze ook echt! Nu wou ik voor mijn dochtertje een zusje en deze keer weer een meid!
    Het aller mooiste is dat ze zeggen tijdens de 20w echo dat je kindje gezond is! Daar kan de voorkeur niet tegen op :)

Heel veel plezier bij de echo! Het is altijd zo bijzonder om je kindje te zien.

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    @lonie ik heb het gevoel dat ik mijn eigen gedachten bij jou lees..
    Ik ben ook zoooo trots en blij met onze zoon.. Maar ik zou ook zooo graag een dochter willen.. Ik voel me soms gewoon schuldig dat ik graag een meisje zou willen..
    Ook ik kijk echt al naar roze spulletjes, roze behang, meisjes kleertjes.. Maar als het een jongen zou worden zou ik er ook gewoon zooo gelukkig mee zijn! Maar het lijkt me gewoon geweldig om later echte meiden dingen te kunnen doen met een dochter..

Hier over 3/4 weken de geslachtsbepalingsecho en ik ben zoooooo nieuwschierig!!
    Laat je weten hoe jou echo was?

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik moet nog een afspraak maken voor een echo maar eigenlijk wil ik het ook niet weten.
    De echoscopiste met de termijnecho had het over mogelijk een meisje en daar werd ik zo blij van..

Ik heb twee jongens en ben er ontzettend blij mee maar een meisje zou zo leuk zijn.
    Ik zou echt teleurgesteld zijn als het toch een jongen is.

5. Lonie

Lonie Lid

17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Hi cayth,

Vind het ook fijn om te horen dat er meer meiden zijn die dit zo voelen!!
    Echt balen dat ik het zo ervaar. Wat zou het fijn zijn als je ECHT geen voorkeur zou hebben en even blij zou zijn als je het geslacht hoort.
    Echt de gedachte dat ik morgen hoor dat ik weer geen speldjes, jurkjes, rokjes en roze mag kopen maakt me een beetje droevig.
    Het lijkt me zoooo geweldig!! Echt! Daarom ben ik ook wel een beetje bang voor morgen. Nu heb ik idg nog de hoop dat het een meisje word. En dat kan morgen in een klap verdwijnen. Daar zie ik wel tegen op! Tuurlijk als ik eenmaal weet dat het weer een jongen is ben ik ook blij en ik zal er zielsveel van houden. Maar de droom blijft! Voor mijn gevoel ben ik niet 'klaar' zolang er geen meid is..
    Waarom voel ik dit zo!!!! Balen!!!

Tuurlijk laat ik het even weten!!
    Duim ook voor jou!!

6. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Hier nog eentje hoor!
    Ik heb hier naar de 'Nub" laten kijken en daar kreeg ik van 2 verschillende 'Nub-kenners' een meisje te horen. Ik merk eigenlijk nu pas dat ik dat toch wel hééél erg leuk zou vinden.... Best lastig het kan evengoed een jongen zijn. Wel weet ik 500% zeker dat als het een jongetje is dat ik evenveel van hem zou houden. dan gaat de knop om en zal ik een heus jongensgezin hebben, ook dat heeft z'n charmes toch!

7. Babbs

Babbs Niet meer actief

#7 Babbs, 19 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2013
    Ik herken je gevoel. Tuurlijk is het het belangrijkste dat je een gezond kindje krijgt, maar ik was stiekem zo ontzettend blij met een meisje. Ben na de echo ook helemaal los gegaan met het kopen van jurkjes, roze behang en andere roze spulletjes, Hihi. Succes morgen!

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb 11 april een 20 weken echo. In 1e instantie hoop ik dat alles goed is met onze kleine, geslacht is wat dat betreft echt onbelangrijk. Maar kunnen ze het zien, dan wil ik het wel weten, ben veel te nieuwsgierig van aard, haha! Mijn gevoel zegt een jochie, maar soms sluimerd het gevoel van een meisje ook weleens door mijn hoofd...Geen idee dus. Het is voor ons de 1e, dus dan heb je denk ik ook geen echte voorkeur. In jouw geval kan ik me voorstellen dat je graag een meisje zou willen!

9. Lonie

Lonie Lid

17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Babbs snap dat je echt helemaal los bent gegaan.. Fijn dat je hebt gekregen waar je op hoopte! Lijkt me geweldig om helemaal los te gaan met roze!! Thanx voor je good luck!

En Nora idd bij de eerste is het wel anders ja.. Had toen natuurlijk ook graag een meisje gewild ( dacht van kan je maar vast hebben). Maar was ook echt gelijk super blij met een jongen.. En echt jongetjes zijn super!! Echt mama's kindje! Kroelen, kusjes het is top!

Maar die oerdrang van ' ik wil een dochter' blijft en is zooo sterk dat ik wel 100 keer per dag ' god aanspreek' van Please geef me een dochter...
    Zo irritant!! Word moe van me eigen gedachte!!

10. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hier word het ons 2e maar ook ons laatste kindje.. dat maakt het wel extra moeilijk!
    Mijn moeder heeft alleen maar meiden, 4 dochters! En mijn schoonmoeder heeft 3 zoons en geen dochters! Stiekem hoop ik gewoon dat er nu wat meer van mij/mijn moeder in zit hihi!

Ik zou ondanks dat ik het eigenlijk niet wil ook best wel teleurgesteld zijn.. omdat ik altijd als klein meisje heb gedroomd van een meidengezinnetje! En ik vind mijn zoon geweldig en zou hem nooit meer uit mijn leven weg kunnen denken natuurlijk!! En als er nog een zoon bij komt is dat precies hetzelfde verhaal!

Masr stiekem.... droom ik nog even van een meisje!!

Hebben/hadden jullie ook dat je onbewust je zwangerschappen met elkaar gaat vergelijken, en dan denkt ohh dit gaat zo anders nu kan het toch niet anders dan dat het een meisje is?

11. Lonie

Lonie Lid

17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Hi cayth

Nou om eerlijk te zijn heb ik nu nog minder zwangerschapskwaaltjes dan de vorige keer. Toen al weinig! Maar nu nog minder.. ( verschil: vorige keer zere borsten, nu niet! Vorige keer wat buikpijn, nu niet! Wel beide zwangerschappen moe!!)..
    Dus ja....
    Maar jij wel veel verschillen dus?
    Maak je daardoor alleen niet blij. Had mijn zus ook! Maar 2e weer een jongen!
    Wanneer had jij nou de echo?

12. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik hou me er ook niet aan vast, maar onbewust doe ik het toch!
    Ik had bij mijn zoontje netelroos/galbulten tot de 18e week ofzo, en nu alleen week 3&4 van mijn zwangerschap, nu hele zere borsten, toen niet.. en bij zoonlief gespuugd tot week 17 en nu sinds vorige week niet meer..

Masr goed kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat mijn lichaam nu is gewend aan de kwasltjes! Laat ik daar maar gewoon vanuit gaan!

Ik heb gister gemaild naar een echobureau, ze doet geslachtsbepalingsecho vanaf week 14.. dus zodra het mogelijk is en ze plek heeft ga ik heen! Hihi..

13. Lonie

Lonie Lid

17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Nou das best heftig.. Galbulten en netelroos.. En daar boven op ook nog ziek...
    Fijn dat het nu idg beter gaat!!
    Ja je moet er wat voor over hebben.. Hihi.. Maar het is het wel allemaal waard!!

Zeg niet dat het niet kan hoor.. Hoop voor jou dat je gelijk hebt! En dat je zulke verschillen voelt door het verschil van geslacht..
    Maar bedoelde dat je er niet ( door het verschil) van uit kan gaan!

Dus jij nog 3 weken wachten dan... Spannend!! Heeeeeeel spannend!!

14. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Hier ook heel graag een meisje gewild na onze zoon in 2010! Onze wens kwam uit.... we kregen na onze zoon een meisje!! Helaas was dit meisje erg ziek, en met 15 weken is ze geboren, dit was onze eigen keus.

Nu zou je denken dat het na mijn verhaal niet meer moet uitmaken of je een jongen of meisje krijgt.

Dat is ook zo, ten eerste hoopte ik echt oprecht dat ons 3e kindje gezond zou zijn. Dit was gelukkig het geval!! (voor zover ze kunnen zien, want zeker weet je het nooit)

En toen hoopte ik ten tweede..... toch weer stiekem dat het een meisje zou zijn. Mijn man is opgegroeit met een paar broers en een broertje... zijn wens was echt een meisje. Dus dat hoopte ik echt voor hem!!

Onze wens is uitgekomen, we krijgen een meisje!!

Genieten van de zwangerschap kan ik niet ivm wat we met ons 1e dochtertje hebben meegemaakt. Ik zou blij zijn als ze er eindelijk is, gezond en wel.... genieten komt dan pas echt!!

Ik vind het dus niet raar om een voorkeur te hebben.... wie wilmdat nou niet.... een jongen en een meid :)

(Hierna ben ik ook echt wel klaar hahaha)

Heel veel succes morgen met je echo!! Ben zeer benieuwd wat het word.

15. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier na t verlies van onze 2e dochter ook geen voorkeur meer maar als ik een zoon had gehad had ik denk ik ook wel een lichte voorkeur voor een meisje. Kan dus best begrijpen dat je daar op hoopt. Succes morgen. Ben benieuwd!!

16. Lonie

Lonie Lid

17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Jeetje meid!! Wat heftig!! Ja laten we voorop stellen dat gezondheid en dat je zwangerschap goed verloopt ECHT het alles belangrijkste is!!
    Nou ik ben nu idg super blij voor jullie!! En probeer te vertrouwen dat het goed gaat!! Lijkt me in jouw situatie ook erg moeilijk..
    Maar zoals je al zegt is dit de laatste. Dus ook je laatste zwangerschap!
    En dat is ook heel bijzonder, dus probeer te genieten van de mooie lieve meid die in je groeit en je niet alleen maar druk te maken..

Lief van je dat je ook met mij meeleeft!
    Doet me echt goed! Zoveel lieve reacties!!

17. Lonie

Lonie Lid

17 feb 2013
    31
    0
    0
    Mama zijn!
    Noord Brabant
    Luvv jij ook wat een pech meid! Ja zo zie je maar weer...

Als ik dit soort verhalen hoor denk ik van... Wat is nou echt belangrijk en waar maak ik me in hemels naam druk over...???
    Maar goed zolang dat soort ellende je bespaart blijft denk je toch anders.. ( ondanks dat je het niet wilt).

Ik duim voor jou op een hele fijne zwangerschap en een heeeeeel mooi gezond kindje!!!!

18. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    En ben je al losgegaan met het kopen van roze jurkjes??

19. mamahop

mamahop Actief lid

13 feb 2013
    124
    0
    0
    NULL
    t harde
    nee hoor wil niet weten wat het word dan is het juist een leuke verassing

20. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010