Mijn dochtertje is bijna 2,5. Ze plaste af en toe al zelf op t potje of op de wc (met of zonder verkleiner) en ik dacht; nog even lekker laten prutten en dan over 2 of 3 maandjes gewoon overdag luier aflaten ofzo. Maar mn kleine meid heeft, tijdens een bezoek aan een vriendin (en haar wc) bedacht dat ze geen luier meer om wilt. Dus, tja, toen dacht ik; oke, dan gaan we t gewoon lekker zonder proberen! De eerste dag heb ik (tot ik er zelf gek van werd) telkens aan dr gevraagd of ze moest plassen, en bijna om de 5 minuten moest ze. (soms zat er wel een half uur tussen, maar langer niet). En elke keer een plas. 2x ging t mis. Eigenlijk best oke. Maar vandaag (het is dus de tweede dag dat we bezig zijn) lukt t gewoon niet. Ik had t idee dat ik haar ook frustreerde en verwarde met het zoveel vragen of ze moest plassen, dus probeerde ik t iets uit te stellen....resultaat; 4 natte broekjes en 1 bruine broek in 1 ochtend....oeps....waarbij ze ook heel erg overstuur was. Ik vraag dan aan dr of ze nog een luier om wilt, omdat ik ook niet wil dat ze het naar gaat vinden, maar dan zegt ze nee. Ik begin me af te vragen of ze er wel aan toe is? Wat zijn jullie ervaringen? En moet ik gewoon volhouden?
Ik zou het een paar dagen geven. Het is echt even wennen zonder luier. Vaak zie je na een paar dagen dat ze geen kleine plasjes meer doen maar dan om de twee uur ( bijvoorbeeld) een grote plas. Dus een emmer met sol klaar houden en extra wasjes draaien. Of thuis lekker bloot. Dat scheelt tijd bij naar het potje/ wc gaan.
Die eerste dagen zonder luier gingen mijn kinderen ook heel vaak op de wc, zowel voor plasjes als poepies. Dat duurde hier zo'n 2 weken. Daarna werden de hoeveelheden groter en minder vaak. Ik zou nu even doorzetten, wat inderdaad kan helpen is potje in de kamer zetten en bloot of alleen in onderbroek laten rondlopen.