Iets niet mogen wat klasgenootjes wel mogen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Romy1979, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Elke vrijdag is het speelgoeddag in de klas van mijn zoon. Nu wil mijn zoon morgen de nintendo ds meenemen. En dat mag van mij niet. Dikke tranen en een enorm verdriet, want een ander kindje uit de klas mag het ook. Gelukkig heb ik het goed kunnen uitleggen en begrijpt hij het denk ik wel. Ook heeft de juf schijnbaar iets gezegd wat hij heeft begrepen als dat ze extra terugkomt om met hem een spelletje te spelen op de ds. Dit zal ik nog wel even navragen, want dat lijkt me niet de bedoeling.

Nu vind ik het sowieso dikke onzin dat kleuters een spelcomputertje meenemen naar school. Ze zien het de grotere kinderen ook doen, want ze gaan bijna allemaal met een busje naar school. Nu kan ik me nog voorstellen dat de grotere kinderen dit meenemen, maar de school kan toch zeker wel 'verbieden' dat kleuters zo'n ding meenemen?
    Ik ga dat dan ook zeker even bespreken met de juf.

Wat vinden jullie daar nu van? En hoe gaat dit op andere scholen? Speciaal (basis) onderwijs of regulier onderwijs maakt niet uit...

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier is het ook elke vrijdag speelgoeddag, maar elektrisch speelgoed mag niet voor de rest vrijwel alles. dus een nintendo ds komt hier de klas niet in..

Ik vind het persoonlijk ook apart dat ouders hun een nintendo ds mee naar school laten nemen..

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben geen speelgoeddagen, maar als een kind iets wil laten zien mag dat in de kring en daarna gaat het in een speciale bak waar het pas aan het einde van de dag weer uitgaat. Maar goed, ik heb nog nooit een nintendo voorbij zien komen ;) zou dat inderdaad ook nooit meegeven. Zou toch even navragen bij de juf, of dat wel de bedoeling is, dat soort dure zaken.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier de vrijdag voor de vakanties speelgoeddag.

Er mag hier geen speelgoed met geluid meegenomen worden. Wat ik ook logisch vind. Wordt een lekker lawaai.
    Spelcomputers mogen volgens mij dus ook niet.
    Zou het sowieso niet doen, zulke dure kwetsbare dingen.

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier vrijdag speelgoedmiddag, het is de bedoeling dat er speelgoed wordt meegenomen waar kinderen samen mee kunnen spelen. Een computerspel is dus niet de bedoeling, wel heeft dochter haar furby eens meegenomen. Had dit bij de juf nagevraagd maar dat was prima want daar speelde ze met meer kindjes tegelijk mee.

6. Storm

Storm Niet meer actief

hier ook elke vrijdag speelgoeddag. Ik ben er eigenlijk sowieso geen voorstander van, maar elektrisch speelgoed krijgt hij niet mee.
    Nou heeft hij ook geen DS (hij is er wel voor aan het sparen, 10 jaren plan met 0,50 euro per week ;) ) maar die zou hij dus ook niet meekrijgen. En als andere kinderen dat wel mogen is dat jammer maar helaas, dikke vette pech voor mijn zoontje.
    Hij gaat naar SO en de grotere jongens uit zijn bus hebben wel een Nintendo mee (elke dag!!) Als ik kijk hoe ze daar mee omgaan, vind ik het doodzonde. Al zou mijn zoontje 12 zijn, zou hij hem nog niet meekrijgen geloof ik.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook niks met batterijen. En ouders wordt gevraagd om erg herrie-speelgoed zonder batterijen ook thuis te houden.
    En daarnaast ook iets waar je samen mee kunt spelen.
    Zelf lette ik ook wel op de waarde van hetgeen je meegeeft. Geen nieuw duur spel, maar wel een ouder spel. Geen nieuwe auto, maar wel wat auto's uit de speelgoedkist. Zodat het niet zo zonde is als het kapot is na 30 kleuters..

Maarja, de mijne zou graag een DS willen, maar die krijgt hij niet ;)

8. Romy1979

Het is een ds van 8 jaar oud ofzo, dus heel veel is ie niet meer waard. Een nieuwe krijgt ie ook echt niet. Nu is hij zelf wel erg voorzichtig en ik weet zeker dat hij er op school ook voorzichtig mee zou zijn. Maar t gaat me om het principe. Een 4 jarige met een ds naar school??
    Moet niet gekker worden.

Gelukkig heeft ie zelf besloten dat hij nu maar een speelgoedbusje meeneemt.

9. tuc

tuc Niet meer actief

nee zou hier niet mogen en niet kunnen, want ze hebben hier geen spelcomputers. Op onze school is het gelukkig maar 2-3 keer per jaar speelgoeddag en dan wordt specifiek gemeld geen spelcomputers of tablets mee te geven.

10. penseel

penseel Niet meer actief

Nou ik zou het anders doen ik zou en die ds mee nemen en een ander speelgoedje.

Hier is het ook iets laten zien en dan in de bak. Hij wil het misschien alleen laten zien. Van andere kinderen ik heb er ook een.

De juf zal zeggen leg maar weg en geef ook wat anders mee waar hij wel mee kan spelen en en dus.

Hier zoon wat toen wel ouder die nam op een gegeven moment ook zijn ds mee was wel in de hogere groepen. Nu nemen ze hun mobiel mee. haha.

Op het vmbo mogen ze hun telefoon mee nemen alleen voor bij de deuren naar de lokalen gaat die in de tas en in de les staat die uit in de aula mogen ze er wel mee rond lopen. Maar ja dat is het vmbo hihi.

Dochter ook zo stellig zijn hoor. Ze mogen allemaal fietsen ik wil ook ja du. Nu gaan we wel samen fietsen maar van harte gaat het niet bij mij maar mijn kind is blij.

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier op school hebben ze geen speelgoeddagen.........gelukkig. als ze iets willen laten zien aan de juf kan dat, maar het gaat meteen weer mee terug naar huis.

12. Romy1979

Nee hij wil er echt mee spelen op school, dat was wel duidelijk :D
    Maar samen fietsen naar school is toch leuk? Kijk, daar zou ik nou geen moeite mee hebben. 'T is dat de school 11 km verderop is en dat vind ik nog erg ver voor een kleuter om heen en weer te fietsen.

13. Romy1979

Ik vind elke vrijdag speelgoeddag ook wel erg veel, maar er zal achter zitten dat de kinderen op deze manier elkaars speelgoed leren delen en ze trots over hun speeltje kunnen vertellen. Voor veel van deze kinderen is dat erg moeilijk.
    Maar liever niet met een ds, een autootje of boekje is goed genoeg.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het niet gepast...

Wij hebben ook af en toe eens een speelgoeddag. In het afgelopen jaar 2 keer gehad. De ene keer mocht ie een autootje of zo meenemen en de andere keer een knuffel. Maar spelcomputers? Nee echt niet. Ik vind dat niet pedagogisch verantwoord. Wat kinderen buiten school doen, moeten de ouders zelf weten, maar binnen school vind ik wel dat het pedagogisch moet zijn. Ik zou die vraag dan ook zeker bij school neerleggen: Wat is de toegevoegde waarde van zo'n wekelijkse(!) speelgoeddag. Een school is een onderwijsinstelling. Ja, spelenderwijs leren is goed, maar ook dat moet goed doordacht zijn en niet 'laat alle kinderen maar speelgoed meenemen en de hele dag spelen'. Lijkt me niet de bedoeling, want dan kun je ze net zo goed niet naar school doen die dag maar thuis houden, met vriendjes of buiten laten spelen of naar sport laten gaan...

15. Romy1979

Ladyxochi: door de kinderen iets van huis mee te laten nemen, komen ze soms wat losser. Ik snap wel waarom het voor deze kinderen goed kan zijn.

Overigens is het dan alleen tijdens het vrij spelen. Werken in werkboekje etc gaat gewoon door.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Op de vorige school van mijn dochter was dat idd ook op vrijdag. En zij wilde vaak haar furby mee. Tja, het maakt mij niet uit, maar vond t wel vervelend voor de drukte in de klas/bso (want dat had ze op vrijdagmiddag).
    Maar met t speelgoed mogen ze geloof ik een half uur of een uur spelen, dan zetten ze het weg. En de furby('s) gaat/n evt in een kast als ze teveel herrie maken.
    Verder had ze haar kinder-laptop ook wel eens meegenomen. Het zou niet mijn keuze zijn, maar ach dat ene uurtje, daar ging ik ook niet iedere week een drama van maken.
    Kan me wel voorstellen dat je m niet mee wilt geven ivm verlies ofzo.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier een of twee keer per jaar een speelgoedmiddag. Dan mogen ze speelgoed meenemen of bijv. een gezelschapsspel. Ik hoor mijn kinderen er nooit over dat kinderen een spelcomputertje meenemen.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier alleen speelgoeddag aan het einde van het thema (6 weken ofzo). En hier dus ook geen electronisch speelgoed.

19. pipa1982

pipa1982 Actief lid

20 okt 2014
    183
    0
    0

Nou wij hebben hier een kleuter en een van 8 maar beide mogen ze van mij met speelgoeddag ook echt geen spelcomputer mee nemen of ander elecktrisch spul.
    Ze pakken maar een autootje of een trein en daar blijft het bij.
    En ik vind dus ook dat je je dat gewoon kunt verbieden. Nu even tranen maar als dat ding stuk gaat is het verdriet nog groter.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.570
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier in de kleuterklassen hadden ze ook speelgoedochtenden maar dan mochten er natuurlijk geen ds 'en mee.
    Ik snap werkelijk waar ook niet dat ouders dit meegeven aan een kleuter.
    Fantasieloos.
    Hier hebben ze er indertijd ook over gezeurd maar hier was het altijd nee nee nee.

Deel Deze Pagina