Te lang zijn plas ophouden....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pinter, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo dames,ik zit met een probleem.
    Onze zoon is al vanaf zijn ruim 3e jaar zindelijk,dag en nacht...
    Alleen hij houdt telkens zo lang zijn plas op dat als hij moet dan ook echt aan het springen is,de broek niet op tijd los krijgt dus een natte onderbroek,niet geheel maar wel een verschoning waard.
    Nu letten we op de verschijnselen en als hij al een keer knijpt in zijn piemel vraag ik hem om te gaan plassen, "nee mama ik hoef niet".
    Daarna begint het schuren tegen bijvoorbeeld de hoek van de salontafel,wederom vraag ik net hem en sommeer hem om naar de wc te gaan,"neeehheee ik hoef niet"..
    5 tellen later begint hij te springen en dan is het paniek want hij moet heel nodig,broek krijgt hij amper los en een natte plek is zichtbaar.
    Ik wordt niet boos,vraag hem om op tijd te gaan plassen en waarom hij dat niet doet....dat weet hij niet of hij zegt dat hij dat leuk vindt.

Als ik dus de "hardere" aanpak doe dus hem oppak en hem op de wc zet dan plast hij uiteindelijk wel maar het is een hele strijd met boos zijn en huilen,echt giftig is hij dan.
    Op school heeft hij vandaag zijn broek nat geplast omdat hij weer te lang had opgehouden en de wc bezet was...
    Zijn broek ruikt ook altijd naar urine als hij uit school komt,echt vies en ik weet even niet meer wat ik nu moet doen om hier verandering in te krijgen.

Zijn er dames die dit herkennen,en hoe hebben jullie dit opgelost?

2. Jaime

Jaime Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem. Gelukkig laat ze zich wel sturen maar ik ben er niet altijd bij. Vaak gaat het een tijd goed en dan komt het ineens weer terug. Ik weet ook niet wat ik ermee moet behalve haar steeds maar blijven herinneren hoe ziek ze ervan kan worden (ze heeft een aantal urineweginfecties met hoge koorts gehad)

3. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier hetzelfde. Gelukkig niet dagelijks een beetje nat. Maar wel dagelijks dat ze staat te springen bij de wc. En vandaag was ze op school blijkbaar veel te laat, zelfs haar ene schoen was nat...
    Als ze thuis is, stuur ik haar wel eens heen. Er volgt soms eerst protest en soms moet ik dreigen, maar ze gaat wel. Op school is het een groter probleem, daar is niemand die haar stuurt. Maar blijkbaar vindt ze het zelf ook niet erg genoeg om een natte onderbroek te krijgen.

Deel Deze Pagina