Hallo, Mijn zoontje heeft last van verborgen reflux, hiervoor krijgt hij medicatie. Maar deze blijken nog niet voldoende te helpen. Voornamelijk na de voeding krijst hij het uit, ook 2 uur na de voeding krijgt hij weer een "aanval" van krijsen. Nu heb ik geen overproductie, maar wel voldoende melk. Hij groeit ook erg hard, 350-400 gr in de week. Mijn toeschietreflex is niet heel sterk, ik haal hem altijd even van de borst, het spuit er dan niet uit, maar druppelt. Mijn zoontje blijft echter erg gulzig drinken, het lijkt erop dat de melkstroom toch te hard voor hem gaat. Hij gaat erg onrustig drinken en krijgt ook veel last van slijm tijdens het drinken waardoor hij moeilijk adem kan halen en nog onrustiger wordt. Dit doet de reflux natuurlijk geen goed. Nu hoorde ik dat er wel eens gevoed wordt met een tepelhoedje tegen een te snelle melkstroom, is dit wat of "verpest" ik dan de borstvoeding hiermee? Ik voed trouwens al met mijn zoontje zoveel mogelijk rechtop of hem liggend op mij, maar hij blijft erg snel drinken. Er is een lactatiekundige bij me komen kijken, maar toen was het een voorbeeldige voeding.
Hoi, Je schrijft dat je geen heel krachtig toeschietreflex hebt. Dit is de reden waarom tepelhoedjes kunnen worden ingezet. Ik zou meer gaan zitten op eerste melk weg laten lopen. Ook al sproeit het niet maar drupt het, de borst kan toch aardig vol zitten. Evt. kolf je met je hand wat af. Heb je geprobeerd om een keer in de ochtend helemaal leeg te kolven (toch benaderen zoals een overproductie) en zo de dag opnieuw te starten. Met helemaal leeg kolven bedoel ik bij voorkeur kolven voor je de eerste voeding start. Leeg tot er niets meer komt en dan nog een beetje Dan van daaruit aanleggen zoals je nu doet. Probeer het 1 dag en kijk of je verschil ziet in de eerste voedingen van die dag en hoe het naar het eind van de dag gaat. Ik hoor het graag. Groetjes Heidi
Hier is de situatie nog niet veel verbeterd. Ik heb mijn borsten een keer helemaal leeg gekolft, kwam niet eens zoveel uit...hierna ging het wel iets beter, maar gaandeweg weer hetzelfde. Nu is het zo dat ik hem aanleg, de toeschietreflex weg laat lopen en nog iets meer kolf met de hand, hierna drinkt hij 5 minuten, wel erg vlot, maar hij verslikt zich niet. Daarna gaat z'n buikje borrelen en wordt hij erg onrustig. Vaak drinkt hij dan nog wel, maar erg moeilijk (krijgt last van slijm, moeite met ademen-slikken) wanneer hij loslaat, is het een hele tijd huilen, waarschijnlijk dus buikpijn. Wel drinkt hij 1 borst nagenoeg leeg. Ik ga er nog steeds vanuit dat ik toch nog teveel melk heb of het te snel komt. Kan dit ook zonder stuwing? Heeft het nut om een paar keer mijn borsten nog leeg te kolven? En dit dan 's morgens of juist 's avonds (in de nacht zijn de voedingen het onrustigst) Ik hoop snel op wat verbetering want dit ken ik niet van mijn zoontje.
Je zou inderdaad kunnen zorgen dat voor de nacht de boel ook weer goed leeg is, zodat je kindje goed kan drinken. Probleem bij steeds blijven kolven is dat je lichaam dan denkt dat het deze staat van productie aan moet houden en je dus niet echt afstemt. Ik ben benieuwd hoe je het de afgelopen dagen dus hebt gedaan?