Iets positiefs

Discussie in 'Corona forum' gestart door GossipGirlxoxo, 21 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Elke ochtend, middag en avond eten we samen.
    Dat is ongekende luxe hier :D
     
    qwerty123, Huismuisie, Maev en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Dat we een week eerder naar ons koophuis zijn verhuisd en ik me dus niet langer hoef te storen aan het appartement waar we in woonden. :D
     
    qwerty123, Kolibrie2, Maev en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Slowcooker, hands down de beste stoofvlees en (ik ben een zeikerd met dingen aanzetten als ik er niet ben, bijna alle stekkers gaan er uit hier) je kan m in de ochtend aanzetten en in de avond opscheppen. In Engeland laten ze m gewoon pruttelen als de familie aan t werk is, is doodnormaal. Bakt niet aan, lage temperatuur, niet roeren, niet controleren. Dumpen, wachten klaar!
     
    owly, GossipGirlxoxo en Maev vinden dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Ik sta met enige verbazing de comments te lezen. Waar halen jullie de tijd en energie vandaan?!?

    Hier een 3 jarige die zodra ze dr kans schoon ziet de boel blank zet (vrij letterlijk deze week, toen papa op de bank in slaap viel met zn dochter).

    Overdag wisseldiensten wie kan werken en wie de kleine heeft, in de avond en weekenden de rest van de uren. Ik 24 uur en hij 32 uur, ik met een spoedklus er nog bij. Ik kom tijd tekort en voel echt die spagaat tussen werk en dochter weer. Normaliter 2 vrije dagen, nu dus niet.

    Maar positieve dingen: samen lunchen, de wasmachine staat overdag ook aan en bij gebrek aan optie om opa en oma te bezoeken zijn de ramen aan de buitenkant alvast gedaan.
     
    Maev vindt dit leuk.
  5. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.884
    1.383
    113
    Ik ben bij met de was !!!
     
    Kleintjuh85, Jes88, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    De nieuwe kamer voor zoon is ingericht en hij heeft er ook al geslapen. Nu worden wij niet meer wakker als hij draait of naar de wc moet. Alleen nog nieuwe deuren en kastinrichting bestellen aangezien de ikea dicht is.
    Zijn oude slaapkamer wordt de slaapkamer voor nu nog de jongste en daar kan ik nu maanden eerder aan beginnen. Alleen de ideeën in mijn hoofd zijn nig niet helemaal af. Haar kamer blijft babykamer.
    De laatste verhuisdozen zijn leeggehaald nadat we 5 jaar geleden zijn verhuisd. Oude administratie wordt verbrand en mijn oude basisschool schriftjes, agenda's en werkboeken heb ik nu toch ook maar eens weg gedaan, oudste vond het dan wel weer leuk om te zien hoe dat vroegah bij ons was.
    We maken dagelijks een wandeling met zijn 4-en best wel fijn aangezien dat normaal lastig is als man niet thuis is aangezien ik een rolstoel nodig heb.
    Omdat man thuis werkt kan ik af en toe lekker meedenken en af en toe ook even wat doen, ben afgekeurd vanwege carpaal tunnelsyndroom in beide handen en slechts minimaal herstel na operatie. Voelt af en toe wel fijn, zeker bij skype overleggen waarin ze dan mijn visie vragen (voorheen werkte we samen dus zijn zo goed als allemaal bekende).
    De verlengde wachtweken lijken een stuk sneller te gaan dan anders, die vind ik altijd het zwaarst.
    Alle klusjes waar ik/we normaal niet aan toe lijken te komen worden nu wel gedaan, ondanks dat mijn moeder en de hulp niet komt. De tuin is al bijna helemaal voorjaars klaar, zowel voor als achter.
    Ik denk dat we over een week of 2 wel ver klaar zijn met alle extra dingen :roflmao: ben alleen bang dat ik me dan ga vervelen dus daarvoor heb ik bedacht dat ik een mandala haken van 1 meter doorsnede bedacht. Gezien mijn handen doe ik daar wel even over.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  7. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Vanochtend werd ik wakker en bedacht me iets mega positiefs! Geen onverwacht bezoek van schoonmoeder en naar haar gezeik moeten luisteren! Meestal gebeurt dat op een zondag, maar nu dus even niet! :thumup:
     
    Nellie4, Indire, GossipGirlxoxo en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Doordeweeks ziet er bij ons ook ongeveer zo uit. Alleen als verschil dat we dan een 11 en 6 jarige aan hun schoolwerk mogen houden.

    Het weekend is gewoon heerlijk rustig met iedereen thuis en zonder afspraken.

    En we hebben geen reistijd, dus dat maakt ook wel uit voor ons.

    Ik ga vandaag wat vooruitwerken. Dan kan ik morgen in de dagstart melden dat ik klaar ben en de rest van de dag aan de kinderen besteden.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Pas alsjeblieft op met haken. Mijn moeder was vrolijk bezig met breien maar verveelde zich zo kapot op dr zaak (letterlijk GEEN werk en wel 36 aanwezig zijn) dat ze maar wat meer ging breien, nog niet eens bizar veel want ze is coupeuse dus die naait in een kwartiertje ff een zomerjurk in elkaar. Met als gevolg dat ze de dag erna weer wakker werd van die rotpijn. Zij kan nog operatie doen, ze heeft nu alleen injecties gekregen wat gelukkig nog steeds lijkt te helpen, mits ze t niet te gek maakt. Zou t vervelend vinden als je door een prachtige mandala elke dag wakker werd met die kutpijn.
     
  10. Jes88

    Jes88 Fanatiek lid

    11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Wij, in de wijkverpleging, krijgen onwijs lieve kaartjes als steun! En clienten krijgen mooie tekeningen van (buurt) kinderen, mensen waarderen dit echt. Ik zit er aan te denken zelf een oproep op fb te doen om tekeningen in te zamelen en deze bij de mensen in de wijk af te geven die zich echt eenzaam voelen (zijn er echt een hoop!)
     
    GossipGirlxoxo en Vergeten vinden dit leuk.
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas heb ik tot op heden nog niks positiefs ervaren aan Corona :(.
     
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Lief, ik pas zeker op met haken. Heb sowieso heel de dag wel wat pijn, ben ondanks de operatie niet volledig pijnvrij. De 'slapende' handen vind ik erger qua gevoel. Maar heb als tip gekregen om te haken om zo de kracht in mijn hand/vingers te vergroten. Uiteraard wel alles met mate. Ben nu iets meer dan een jaar na de operatie, werd overigens wel aangegeven dat het uitzonderlijk was dat ik op mijn leeftijd niet verder hersteld was. Heb 4 maanden geleden mijn 1e jaars keuring al gehad, vanwege feestdagen eerder. Toen was de verwachting dat het mogelijk nog wel verder zou verbeteren omdat ik nog geen jaar na de operatie zat en ik na een half jaar nog een keer gecontroleerd zou worden, maar er zit nog geen verbetering in dus verwacht dat het dan definitief wordt. Tenzij er een wonder gebeurd (wat van mij best mag).
     
  13. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik hoop dat ook jij positieve dingen gaat ervaren de komende periode, al zijn het kleine dingen. Knuffel
     
    GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hele dikke knuffel lieverd❤️
     
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Iets positiefs:

    Starend naar de blauwe lucht hoor ik mijn zoon spelen met de lege gieter en zand. Het besef komt opeens binnen als ik mij realiseer dat de zorgen tijdens de zwangerschap bij hem totaal anders waren dan nu bij deze zwangerschap. Het richte zich meer op hem of ik hem nog wel genoeg voelde, de constante harde buiken, voor het eerst mama worden. Hoe moet ik dat doen?
    Opeens is dat besef er dat ik dat nu helemaal niet heb en in eerste instantie voelt het als falen.

    ‘Meeuw!’ Gilt hij van blijdschap.
    ‘Wauw een meeuw!’ Roep ik zo enthousiast mogelijk.
    Geluksvogel denk ik, zo onbezorgd kijkend naar de wereld zoals hij voor hem nu is. Mooi gekleurd. Groene blaadjes, bloemen, eendjes die langs zwemmen. Geluk makend voor ieder van ons denk ik opeens.
    Zachtjes voel ik geschuif in mijn buik, waarschijnlijk je handje die bij je gezicht heen en weer gaat. Ik zie je bewegen, mijn buik golvend van links naar rechts. Ook jij bent een geluksvogel. Mijn geluksvogel. Ik vertrouw op je, op mezelf dat ondanks deze grote crisis in de wereld wij wel door de bevalling heen komen dat over ander half jaar jij samen met je grote broer naar mij vol bewondering roepen dat jullie een meeuw hebben gezien. Hoog in de lucht. Dat jullie samen de vrijheid proberen aan te raken en het ook daadwerkelijk aan zullen raken.

    Een klein geluksmomentje in mijn tuin.❤️
     
    Marsepein, Vero0504, breister en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.724
    113
    Gelderland
    Wij hebben de garage deuren in de verf gezet. Ik denk dat we straks ons hele huis af hebben hebben :p
    Alle spullen waren al in huis dus dit was een perfecte klus om aan te pakken. Eigenlijk stond het gepland voor de zomer.

    Mijn jongste bloeit echt op van het thuis zijn, school is altijd een moetje. Hij vind mijn schooldagen het allerleukste :D

    Ik heb eindelijk weer eens een boek gepakt en in 1 dag uitgelezen!
     
    Vero0504, GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Schoonpa heeft leren videobellen :D:thumup:
     
    Vero0504, Kolibrie2, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet hoeven haasten in de ochtend. Op de dagen die ik werk is mijn man nu thuis en ik kan gewoon om half acht de deur achter me dicht trekken. Wat een verschil met normaal.
    En ook mijn bankrekening is er blij mee hihi
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.920
    113
    Ik kreeg vandaag een doos celebrations van mijn man ‘omdat ik zo goed voor ze zorg’. Zo lief!

    En mijn zoon die helemaal blij is met de orbeez die ik voor hem gekocht heb. Hij schept ze heen en weer in bakjes, sorteert op kleur en gaat ze te lijf met een knoflookpers :roflmao:. Hij zegt meerdere keren per dag: ‘mam, die balletjes zijn fantastisch!’

    Mijn dochters gaan tegenwoordig na het eten even een balletje trappen tot het donker wordt. Dat deden ze voorheen nooit, dus daar geniet ik dan ook van als ik ze met elkaar naar het hockeyveld zie lopen.
     
    Nellie4, Indire en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Mijn kinderen spelen zó leuk met elkaar! Ik geniet er volop van :D
     

Deel Deze Pagina