Iets positiefs

Discussie in 'Corona forum' gestart door GossipGirlxoxo, 21 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Haha , mijn man had serieus nog een paar formele vergaderingen van de week... droeg hij een overhemd met daaronder een trainingsbroek, want die zie je toch niet op de webcam:roflmao:

    Maar verder is mijn wasrek dus ook zo goed als leeg! Heerlijk!
     
    Waxinelichtjes, Seffie, Kolibrie2 en 13 anderen vinden dit leuk.
  2. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Heerlijk idd en een ander voordeel is dat ik nu heel weinig strijkwerk heb. Mijn man draagt geen overhemden meer voor zijn werk. Tijdens video bellen draagt hij nu een trui.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Ik heb strijken lang geleden al overgedragen. Man moest zonodig elke keer een overhemd aan ookal hoeft dat voor zn werk echt niet (docent) en dan ging er nog een reserve overhemd mee elke dag (die schoon maar als een piskreuk terug kwam). Prima maar dan strijk je zelf.

    T excuus van "kan ik niet" hield natuurlijk niet lang stand. Gek genoeg is sindsdien een nette trui of shirt ook prima...Beetje kwaliteit, goed breed rek en slim ophangen hoef je die niet te strijken.

    Maar positieve noot:
    Dochter is dag zindelijk!!!
    Dag 1 4 ongelukjes
    Dag 2 1 ongelukje (die was ff vergeten dat ze nu een onderbroek aanhad ipv dr luier voor de nacht)
    Dag 3 0 ongelukjes én gepoept op t potje
    Dag 4 en verder idem, 0 ongelukjes. We beginnen nu aan dag 7.

    Zelfs met dr favoriete spelletje (bellenblazen en kliederen met een speelemmer water in de tuin en lege potjes bellenblaas) stopt ze met spelen "mama even wachten, ik moet plasje doen".

    Nou mijn mond viel open...

    Het aantal plasjes zijn nog wel heel hoog. Dus dat is nog een ding wat beter kan maar we zijn ook een tijdje weggeweest, toen heeft ze een luier omgehad, thuisgekomen en gaan spelen. En toen moest ze plasje doen en kwamen we er achter dat ze dr luier nog aanhad, die was kurkdroog na 2 uur, dus ze kan het wel.

    De stickers boeien dr niet meer, sinds dag 1 ze ruimt zelf dr plasje op in de wc zonder morsen, doet de bril weer voorzichtig omlaag en trekt door en zwaait dr plasje gedag. Dat zelf doen is dr meer waard dan een sticker. Goedkoop klantje.

    En sinds vandaag (dag 6) spoelt ze het bakje goed om zonder morsen (tenzij het een poepje is dat is stinkie en voor papa) en maakt het droog met wat papier en gooit papier weg in de prullenbak. Zet het bakje er weer in, rand er op en gaat dr handjes wassen met zeep...(intussen doet mama snel de dettol doek er nog overheen uit t zicht anders wil ze die ook nog en dat is nou niet echt lekker spul).

    Ik vraag me af en toe af hoe oud dat koppie is...en nee ik mag t niet meer doen, dat kan ze zelluf. Zolang ze niet gaat klooien met zeep, water of plas mag ze het van mij zelf doen. Ze doet t echt bloed serieus en voorzichtig, gewoon afgekeken.

    In een paar dagen tijd lijkt ze een jaar wijzer...

    Inmiddels ook het onderhandelen van bedtijd erbij gekregen. "nog eeeeeen pieter konijn kijken?" (is ingecalculeerd) "de laatste dan. Na deze ga je zonder mopperen naar bed, afgesproken?" (dat mopperen komt toch wel maar goed we hebben de onderhandeling gehad)
    "ja afgesproken".
    Afgelopen.
    "nog 1 bing kijken?" (pieter konijn was de laatste, maar allicht zit er een NIEUWE laatste er in als ik wat ANDERS roep...)

    "nee pieter konijn was de laatste, daarna ging je naar bed dat hadden we afgesproken."

    "1 aaaaaaalllerlaatste bing?" (beeld je blond haar met een slag en 2 heeeeele lieve blauwe ogen met hoop en een hoopvolle glimlach om bij te smelten)

    "nee er is geen allerlaatste, alleen een laatste."

    "oh, owkeeeeeej" (sipjes)
    "zeker weten?" (hoopvol)
    "jaaaa heel zeker weten, dat heeft mama weer van oma geleerd en het is écht waar! Na laatste komt niet "meer laatste" anders was het al geen laatste"

    Dochter denkt na, verwerkt duidelijk informatie (dit herhaalt zich elke avond dus de lap tekst is ze gewend), zoekt uitweg..vindt geen uitweg, geeft op en gaat al denkend naar boven met relatief weinig gemopper.

    Dit kunnen we nog lang volhouden, hier waren we al 4 jaar op voorbereid :D Heel erg opletten met wat we zeggen en hoe, soms wat gaten laten vallen zodat ze een "overwinning" heeft. Goed luisteren kan ook voordelen hebben dus spelenderwijs gooien we dat er maar vast in. Geen idee of t nut heeft, oostindisch doof is ze ook geregeld tenslotte :D
     
    Kolibrie2, NiVa0230, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ondanks de crisis, zijn er tal van positieve dingen dingen uitgekomen voor mij.

    Dankbaar en tevreden met wat ik heb namelijk onze gezondheid en ons gezin en het besef dat dat ons grootste rijkdom is. Al het luxe en materiële valt nu weg en zonder gemis terwijl dat voorheen soms zo belangrijk leek. Dat consumeren valt nu voor veel mensen weg en we gaan terug naar de basis. Voelt zo fijn!

    De waardevolle tijd samen zoals de eetmomenten en de ontspannen en relaxte sfeer zonder gehaast vanwege afspraken en sport clubjes. Waarom moeten we zoveel bedenk ik me nu..?

    De prachtige natuur waar ik voorheen amper oog voor had.

    Het intens genieten van het uitgebreid koken en nieuwe recepten uitproberen. Mijn gezin voorzien van zoveel mogelijk zelf gemaakt voedsel zoals brood. Wat een rijkdom en delicatesse! Ik heb de rust voor een hobby, koken.

    De kinderen veel samen zien optrekken en zien hoe creatief om wordt gegaan met verveling.

    Dat de natuur nu rust heeft en er minder vervuiling is.

    Hoe naar deze crisis ook is en het leed dat zoveel mensen hebben maar ook de angst die het teweeg brengt, heeft het ook een prachtige ommekeer gebracht in het dagelijkse leven.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Dat mijn man lekker veel thuis is voor mijn dochter waardoor ik nu veel kan werken. Dan heb ik straks lekker veel overuren zodat ik lekker lang zomervakantie kan houden ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.074
    15.601
    113
    Vrouw
    Zalig als die zindelijkheidstraining vlot loopt e.
    Onze jongste is eind deze maand 2,5 en is nu een maand volledig droog overdag.
    Enkel de 1stz 2weken 1 plasje op de grond moeten opkuisen, 1 kakatje die vlak voor het potje lag en 4 keer een onderbroek een beetje nat en dat was het.
     
    Kolibrie2, Elinetjeee en Vero0504 vinden dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Ja met 2.5 probeerden we t ook maar kregen we prachtige toneelspelletjes..."psssssss ikke klaaaaaaar!" oke dit wordt m niet...hahahaha
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.074
    15.601
    113
    Vrouw
    Wij hadden het in December al eens geprobeerd maar dan duidelijk te vroeg. Hij gaf wel vaak aan dat er pipi of kaka aankwam maar was nog niet snel genoeg. Nu was het direct in orde.
    Ik ben wel Belgische en hier starten kinderen op 2,5 met school dus de aanpak is wel een beetje anders hier.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Heel gek gezegd, maar het kan best zijn dat we t straks weer afzien vinden wanneer we weer reistijd en allerhanden sportactiviteiten buitenshuis hebben.

    Het is nu wel improviseren maar goed, iemand die 2 uur aan t reizen is per dag om op kantoor te komen krijgt straks heimwee vrees ik.

    Het gejaagde is er hier wel uit, nouja totdat een klant van me een storing heeft. (zoals nu) Dan wordt het improviseren om een 3 jarige bezig te houden met iets wat geen kwaad kan en tegelijk een server na te lopen. Aangezien mn man les aan het geven is.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Ja dat hadden we zelfs niet. Je kon aan dr gezicht aflezen wat er kwam maar "neeeej niet poepen!" die meldde zich structuteel NA de boodschap. Dus we gingen uit van een lang proces maar viel hier gelukkig mee
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  11. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    1. Onthaasting bevalt me wel, vooral het ontbreken van ochtend en avondspits
    2. Dochter van 5 heeft in drie weken prima leren lezen
    3. Dochter van 2 is zindelijk
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  12. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Ik vind het erg druk, de kids lesgeven en m'n eigen werk. Man is gewoon werken.

    Voordeel voor het huis is wel dat het huishouden echt een aangename afwisseling van de dagbesteding is. Ik doe het nu met alle plezier in het weekend, terwijl ik er eerder nooit energie voor en geen zin in had.
    Het wordt hier dus veel opgeruimder.

    Het onthaasten is gewoon heerlijk.
    Half 8 opstaan, 9 uur beginnen.
    Lekker elke middag eten samen met de kids.

    Voordeel is ook dat ik onze jongste kan bijspijkeren met rekenen.
    Zelfvertrouwen begint daarin terug te komen.
    In die zin hoop ik dat het lang genoeg duurt, zodat ze weer op niveau mee kan doen. Scheelt bij haar een heleboel negativiteit.
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat het zulk prachtig weer buiten is. Daarstraks een uur met de hond gelopen, de jongste is gezellig mee geweest. Een kwartiertje in de speeltuin geweest en daar was niemand dus ze kon heerlijk schommelen. De hond lekker laten zwemmen en daarstraks in de tuin weer helemaal schoon gewassen.
    Ik was al blij met onze hond maar nu in de Corona tijd is die helemaal onze redding. Ik loop inmiddels 4x per dag een heel uur met hem buiten ;)
    We zijn nog nooit zo fit en actief geweest haha
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    Dat ik voorlopig nog niet hoef na te denken over wat voor schooltraktaties te maken en kinderfeestjes te organiseren :p
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik kan nu zonder bh aan het werk. Heeeeeerlijk!
    :roflmao:
    Sorry mensen.
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    :roflmao:

    Nou dat zou ik hier niet kunnen. Dan loopt mijn man me de hele dag achterna :cool:
     
    Ansel, GossipGirlxoxo, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Wij wilden al een tijdje met een plaswekker beginnen voor mijn zoon maar zagen er tegenop (voor het opstaan snachts). Omdat nu toch iedereen thuis is zijn we 2,5 week geleden begonnen en hij is al 75% van de nachten droog. Normaal kregen we hem met geen mogelijkheid wakker.

    Als we niet in deze situatie hadden gezeten hadden we denk ik het nog uitgesteld. Dus dit is een positief iets!
     
    Mar76, GossipGirlxoxo, Kolibrie2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    laatst moest ik beeldbellen, toen zei ik wacht even...even een bh aantrekken :roflmao: peppie en kokkie waren lekker los in het hok
     
    GossipGirlxoxo, Robijn89, mum2be2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hahahaha ik heb wel gewoon een trui aan... heb gisteren de hele ochtend zitten beeldbellen zonder bh. Wel met trui natuurlijk:roflmao: Mijn geheimpje:roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Positieve dingen:

    Je gaat wat meer naar de bassis en gaat dingen waarderen.meer genieten van kinderen.

    Geen gehaast leven

    De benzineprijs is goedkoper!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina