hallo ons zoontje is nou drie en wij zijn zwanger.wanneer hebben jullie het aan de kinderen gezegt dat ze een grote broer of zus worden? hij vraagt al geruime tijd of ik een baby in de buik heb.
ik zou het zeggen vanaf dat je wilt dat andere het ook weten want als je het hem verteld zal hij waarschijnlijk trots verspreiden dat hij grote broer word. wij hebben Elyesa er van het begin bij betrokken maar van ons mocht ook iedereen het vanaf het begin weten.
Hihihi, ik zou het in elk geval nog niet zeggen als niemand het nog mag weten, want kleintjes vertellen het dan vaak tegen iedereen! Destijds werkte ik op een peuterspeelzaal, en daar vertelde een meisje op een gegeven moment: mijn mama heeft een baby in de buik! Dus feliciteerden wij de moeder die haar kwam halen. Kreeg ze een rood hoofd en zei: verdraaid, dat had ze nog niet mogen vertellen! Tja.... kleintjes snappen dat dus nog niet.
Als je het de 'buitenwereld' verteld, is vroeg genoeg lijkt me, dan duurt het nog steeds hééééél erg lang voor ze.
onze zoon is nu drie en een half, wij zijn via ivf zwanger geworden dus iedereen zat al op het bericht te wachten dat het gelukt was. Wij hebben hem gelijk verteld dat er een baby in mama´s buik zit, hij wordt er heel de zwangerschap bij betrokken. De een zegt dat hij het nog niet kan begrijpen en de ander zegt van wel. Nou wij merken heel goed dat hij het wel begrijpt, zijn ledikant is naar de babykamer verhuist en hij mocht helpen en hij vind het maar wat stoer dat grote broer wordt. Hij begrijpt heel goed wat er gaat gebeuren en is er heel erg mee bezig, elke avond zingt hij slaap baby slaap tegen mijn buik en krijgt mijn buik kusjes, echt heel erg leuk. Wij hebben hem ook mee genomen naar de gyn voor de echo, zodat hij er echt bij betrokken wordt.
Ik zou het gewoon vertellen als je de echo hebt gekregen en weet dat alles goed is. Vriendin vanmij vertelde het haar dochter ook vrijwel meteen maar kreeg helaas een miskraam wat haar dochter dus eigenlijk niet zo goed begreep. Hier hebben we het ook na de echo verteld en moet eerlijk zeggen dat dit ook nog een beetje tevroeg was eigenlijk...het duurt nog zo lang voor de baby geboren wordt en wij hebebn begri ovan tijd maar zij niet en dat is best wel lastig voor hun.