Beste verloskundige, Gisteren hebben we de echo bij de gyn gehad. Alles was goed. Maar de gyn zei dat ons linker kindje (klinkt beetje raar) als eerst zou komen. Heel vreemd, want toen we de pretecho lieten maken wist de echoscopist ons met zekerheid te vertellen dat het rechterkindje als eerst zou komen omdat de vlies zo lag. Dit zou volgens hem niet kunnen veranderen. Na de echo van gisteren kreeg ik meteen schrik dat ons linkerkindje misschien naar onderen gezakt zou zijn ....kan dat? Ze heeft ook gekeken of dat ik ontsluiting of iets dergelijks heb (omdat ik buikkrampjes heb). Maar dat is niet het geval. En mijn baarmoederhals is nog mooi lang. Weet jullie hoe dit zit? Kan een vlies, vruchtzak, anders gaan liggen gedurende de zwangerschap? Maak me echt best wel zorgen hierover... Ook had ik vandaag bij mijn toiletbezoek een flinke slijmdraad te pakken. Het was rekbaar en kon er draden mee trekken. Hij was wel stevig en best groot. Kan dat vruchtwater zijn?? Liefs Nikkie
hoi Nikkie, rekbaar slijm is geen vruchtwater. Ik kan niet helemaal zeggen welk kindje er als eerste wordt geboren, vraag het nog maar eens op de volgende controle. In wezen maakt het toch ook niet uit? Mirjam
Hoi Mirjam, Nee het maakt mij niet uit welke er als eerste geboren wordt. Maar, ik ben bang dat mijn linker kindje naar onderen is gezakt....en ik weet niet of dat kwaad kan. Kan dat kwaad ivm vroeggeboorte ofzo? Liefs Nikkie