Ik heb complexe ptss. Vorig jaar zijn mijn traumaverwerking gehad dmv emdr. Ging hartstikke goed. Alleen dat rottige dissociëren, daar kom ik maar niet vanaf. Zodra ik veel emoties of stress te verwerken krijg, is het direct raak. Nu sta ik weer op de wachtlijst voor een vervolgbehandeling, alleen kan dat best even duren. Nu is mijn vraag of hier ook mensen zijn die het ook hebben (gehad ) en die weten hoe ik uit zo'n bui kom. Want zodra ik er last van heb, duurt dat gewoon de hele dag tot ik naar bed ga. En ik word er niet gezelliger van. Plus dat het een vreselijk gevoel is. Alvast bedankt!
Vreselijk he! Ik heb er jaren last van gehad. Nog steeds wel zo nu en dan. Maar het is bij mij gelukkig op de achtergrond. Hoe dat komt weet ik niet. Dat is ineens zo sinds 2 jaar. Ik negeer het een beetje. De kinderen zorgen er ook voor dat ik gewoon door moet gaan. Ik begin trouwens binnenkort met emdr omdat ik wat vastloop met ptss. Tenminste nu zei een arts dat ik dat heb. Eerdere diagnoses waren angststoornissen.
Knap dat je het kunt negeren, mij lukt dat nog niet. Hopelijk ben ik ook ooit zover. Ik hoop voor je dat de emdr je helpt. Ik vind het nog steeds een wondermiddel!
Wat lijkt me dat ontzettend heftig (moest even opzoeken wat het was) wat voor vervolg behandeling krijg je? Ik ben pas geleden begonnen met emdr vanwege ptss waar ik op dit moment veel hinder van onder vind.