Raar verhaal. Ik zou het eerlijk gezegd niet vertrouwen. Zeg nou eerlijk, dit gaat nergens over. En om daar dan zo raar over te doen... Ik zou er iets achter zoeken. Want ergens zit er wantrouwen naar jou toe terwijl dit over hen gaat.
Als je samen een Apple account hebt is het mogelijk dat jullie lijsten zich gesynchroniseerd hebben, heb ik ook ooit gehad met mijn partner...stonden er ook ineens hele vreemde nummers en namen in mijn lijst en personen die we beide in de lijst hebben ineens dubbel. Overigens meteen daarop alles losgekoppeld en ieder een eigen account aangemaakt...
Dat heb ik ook ooit gehad met het vreemdgaanvriendinnetje van mijn ex...als zij haar nummer ergens heeft gevonden is dat niet zo moeilijk...
Natuurlijk mogen ze in je contacten. Hoe wil je die anders in je whatsapp lijst krijgen? Je kunt een foto maken met whatsapp, meteen in het bericht. Daarvoor is toestemming nodig om een foto te mogen maken en dus bij je camera te komen. Om een foto of bestand te verzenden via WhatsApp, moet whatsapp bij je galerij kunnen komen. En dat kan niet zonder, jawel, toestemming. Zo onlogisch is het echt niet.. er gaan een heleboel spook verhalen rond. Zolang whatsapp nog geliefd is door criminelen ivm versleutelen en zelfs de recherche niet zomaar whatsapp kan kraken omdat alles versleutelt word, zou ik me niet zo druk maken om zo'n toestemming