Wanneer mochten/moeten jullie bellen met weeen? Als ze on de hoeveel minuten komen? En hoelang moet het al duren?
Bij de eerste moest ik bellen na een uur weeën om de drie minuten, waarbij de wee een minuut aanhoudt. Bij een tweede is het standaard om te bellen na een uur weeën om de 5 minuten, waarbij de wee een minuut aanhoudt. Omdat m'n eerste bevalling vrij snel is gegaan heb ik andere belinstructies meegekregen en moet ik bellen als ik hetzelfde gevoel heb als de vorige keer, en dan ook na 30 minuten i.p.v. een uur.
Bij de eerste moest ik ook bellen na een uur regelmatige weeën om de 2-3 minuten. Bij de 2de moest ik echter al veel eerder bellen. Mijn eerste bevalling ging heel snel en toen bleek dat ik vlak voor m'n 2de bevalling al 5 cm ontsluiting had zonder dat ik überhaupt al weeën had gehad, moest ik direct bellen als ik iets voelde dat ook maar enigszins op een wee leek
Aah oke. Thanks voor jullie reacties. Ik lees namelijk steeds andere dingen hier op het forum. Dus vroeg me af wat nou gemiddeld was. Natuurlijk is het voor iedereen anders. Ze zei tegen mij dat ik bij weeen om de 3 minuten die 1 minuut duren moest bellen. En dan twee uur aanhouden. Voor mijn gevoel vind ik die twee uur best wel lang. Mijn gevoel zegt mij dat het een snelle bevalling gaat worden. Wat ik ook hoop natuurlijk haha.
Omdat mijn eerste kind heel snel kwam en de tweede al 9 dagen overtijd was, mocht ik bellen zodra ik het idee had dat ik weeën had, zelfs als ik dacht dat het voorweeën waren. Als ik dan wat ontsluiting had, zou ze mijn vliezen breken om de bevalling verder op gang te helpen. Zo is het ook gedaan, ik heb gebeld toen ik een kwartier weeën had, ze kwamen toen al om de minuut, toen ze er was, had ik 3 cm ontsluiting, vliezen gebroken en uurtje later was de baby er. Standaard mag je hier bellen als je idd een uur lang weeën om de paar minuten hebt die een minuut aanhouden.
Hier mag je ook bellen om de 5 min 1 uur lang, maar bij onze praktijk mag je in principe ook niet thuisbevallen. En als je twijfelt natuurlijk
bij de eerste moest ik bellen als ik een uur lang weeen had die om de 4minuten kwamen en een minuut aanhielden (jeetje wat duurd ehet lang voordat het uberhaupt zo ver was dat ik dat had) . Geen idee hoe het bij deze gaat, wordt zowiezo een medische indicatie dus ziekenhuisbevalling, dus misschien zijn er dan andere "regels" voor. xx
Ik moet bellen als het wat regelmatig begint te rommelen..En als mijn vliezen breken. Beeb is niet ingedaald en is nogal een draaikont, dus ze kijken dan meteen naar de navelstreng en hoe hij ligt.
Kreeg hier van de verloskundige praktijk een brief: ALs de weeen een uur lang om de 4 min terug komen en een minuut lang duren, of als je ongerust bent-> bellen... Dus zou gewoon bellen. Zelf moet ik direct bellen en naar het ziekenhuis gaan als ze in regelmaat komen en pijn doen.
Bij de eerste als ik een uur lang om de 4-5 minuten weeen van minstens 1 minuut had en die heviger qua pijn worden. Bij de tweede ook, want mijn eerste bevalling duurde 20 uur en mijn ontsluiting vorderde voor geen meter. Maar. Mijn man heeft instinctief al eerder gebeld. Ik had net een uur weeen, die pas aan het eind van dat uur regelmatig en heviger werden. Ik sputterde nog tegen hem dat het te vroeg was om te bellen. De vk is meteen gekomen, ik had na dat uurtje al 4 cm ontsluiting en kon meteen naar het ziekenhuis. Mijn tweede is 4 uur later geboren, totaal 5 uurtjes over gedaan. Een tweede kan dus echt een heel stuk sneller gaan!
ik mocht ook pas bellen als de weeen een uur lang om de 2a3 minuten kwamen en dan 1 minuut aanhielden. daar luisterde ik braaf naar! de hele dag wel weeen gehad maar heel goed uit te houden. overdag nog lekker op visite geweest in me eentje en boodschappen gedaan ed maar toen ik om 1:50 uur toch wel pijnlijke weeen kreeg ( nog steeds onregelmatig) heeft mijn man de vk gebeld op dat moment braken mijn vliezen en toen zij rond kwart over 2 bij ons was bleek ik al 9 cm te hebben mocht eigenlijk niet meer rijden naar het ziekenhuis maar ik wilde echt niet thuis en woon een paar minuten bij het ziekenhuis vandaan dus toch als een speer naar het ziekenhuis. en om 3.20 uur was ons zoontje al geboren, het aantal minuten weeen hebbben klopt dus niet voor iedereen en je moet gewoon je gevoel volgen ik moet de volgende keer echt eerder bellen, mijn weeen kwamen dus zo onregelmatig en deden zo weinig pijn dat ik pas durfde te bellen toen ik al persweeen bleek te hebben. ik was echt bang dat ze me een aansteller zou vinden als ik eerder zou bellen en dat ze zou zeggen"nou dat duurt nog wel ff kom over een paar uur wel terug"