Ruisje bij het hart.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden,

Gisteren bij de huisarts geweest omdat mijn zoontje even onderzocht moest worden ivm weinig drinken.. Arts hoorde en ruisje bij zijn hart.
    Hij zei: dat weet je zeker wel. Zullen ze het op het CB weg gezegd hebben!

Nou ik weet dus van niks.. Heb ik net ff zitten zoeken op internet. Lees ik dus als dat geconstanteerd wordt je kindje voor een echo naar het ziekenhuis moet :(. Is dat waar??
    Wie heeft hier ervaring mee?

Ik moet pas over 2 maanden weer naar het CB, ben gisteren juist geweest.

Liefs

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mijn dochtertje heeft ook een ruisje bij d'r hart. Op CB hebben ze dat geconstateerd en toen zijn we doorverwezen naar de huisarts ter bevestiging eigenlijk. Hij hoorde het ook, maar het moest echt doodstil zijn zodat ie het kon horen.

Wij zijn niet doorverwezen naar het ziekenhuis. Dat ruisje groeit vanzelf dicht en is het niet zo schokkend als het doet lijken. Wij schrokken er ook behoorlijk van toen we het hoorden.

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Oww gelukkig!! Maar bij mij op het CB hoorde ze het helemaal niet want ik wist nergens vanaf..
    Maar nu had de huisarts het gehoord.. Ik dacht dat je dan perse naar het ziekenhuis moest.

Bedankt voor je reactie.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ons meisje had het ook bij 4 weken. Met 8 weken was het weer weg. Ik ben ook niet naar het ziekenhuis gestuurd. Maar ik zou het wel nog een keer na laten kijken bij de huisarts als je je zorgen maakt.

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Kmaak me niet echt zorgen omdat de huisarts zei: dat het niks ernstig was, het trekt meestal wel weg.

Maar ik las nu op internet dat je dan doorgestuurd moet worden naar het ziekenhuis.. Dus wilde weten of dat echt zo was..

Liefs

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    De cb arts hoorde met 8 maanden bij Valerie een ruisje.
    Dit is komt redelijk vaak voor bij jonge kinderen.
    Ze heeft ons voor de zekerheid door gestuurd naar de kindercardioloog.
    Die heeft ook geluisterd en contateerde een functioneel ruisje.

Nu was ik er verder totaal niet bang voor...
    Heb zelf ook een ruisje gehad en ik had een gaatje in mijn hart, groei je gewoon overheen.

Deel Deze Pagina