trommelvliesbuisjes en eerste zwemles

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kellieee, 31 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft vanmiddag haar eerste zwemles. Nu ben ik helemaal vergeten dat ze oordopjes nodig heeft omdat ze buisjes heeft (het is nogal een chaos in mn hoofd :D ) zou ze die de eerste les al meteen nodig hebben? Douchen mag ze zonder bescherming ze mag alleen niet koppie onder zeg maar...

2. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Hier raadde de KNO-arts het gebruik van dopjes juist ten zeerste af. Een dopje duwt het oorsmeer in het buisje, waardoor deze verstopt kan raken en dan is het effect weg. Volgens onze arts mag dochter gewoon zonder buisjes zwemmen. Ze heeft dan wel wat last, zijn oplossing is een druppeltje olie in het oor. Dat zorgt dat er geen water bij komt, maar zorgt niet voor permanente verstopping van het buisje.

3. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh joh. Dat is gek haha. Volgens mij hebben ze mij wel aangeraden die dingen te halen. Ik denk dat ik er dan maar eens over ga bellen..

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier zeggen ze dat je het aan moet kijken, als ze geen last hebben, zijn dopjes niet nodig, als ze wel last hebben, dan kun je ze laten maken. Bij de eerste keer buisjes ging zwemmen hier zonder problemen. Bij de tweede en derde keer gaf ze wel aan last te hebben (maar toen was ze inmiddels ook voor B en C bezig, dus ook verder onder water ed), dus toen hebben we oordoppen laten maken.

5. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze KNO arts heeft geadviseerd om het eerst aan te kijken. Water kan ook via de keel binnen komen, dus volgens hem is het niet per definitie nuttig om oordoppen te dragen. Dochter heeft afgelopen maandag voor het eerste zonder gezwommen en ik wacht af. Wat er gaat gebeuren.

6. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor jullie reacties. Ik zal het even aankijken!

Deel Deze Pagina