consultatiebureau......

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wuppie, 7 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Wat is jullie ervaring met het CB? Als ik zo de onderwerpen lees wordt er nogal verschillend over gesproken.
    Voor mijzelf is het CB dus wel een uitkomst. Alhoewel ik moet toegeven dat ik ook af en toe het idee heb dat ik een examen af moet leggen als ik daar ben, al die vragen! Maar aan de andere kant vind ik het wel prettig als ik het even niet meer weet. Ik bel ze ook rustig op. Zeker in de periode dat Anique aan een stuk door aan het huilen was.... :cry: Dat was een moment dat ik het zelf ook allemaal niet meer zag zitten :oops: en ja, toen had ik er veel steun aan. Gelukkig begint ze nu een vrolijk meisje te worden.
    Maar hoe is jullie ervaring met het CB? Ben erg benieuwd.
    grutjes vanuit hier! ;)

2. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Als ik eerlijk moet zijn vind ik het CB helemaal niks.
    Bij het CB waar ik zit wordt vooral door de arts het werk als een lopendeband gezien heb ik het idee. Heb telkens het idee als ik binnen loop dat ik ergens een nummertje moet trekken. Er wordt vrij ruw gedaan en onpersoonlijk.
    Qua adviesen...: volg mijn eigen gevoel wel. Die doet het beter dan die van het CB.
    Lucas had in het begin heel veel krampjes en hele vieze spinazie groene ontlating met stukjes. Zegt het CB: hoort erbij is niet erg komt wel goed. Die jongen een hoop pijn en daarmee moest ik het maar doen. Tja groene ontlasting kan met borstvoeding, maar met flesvoeding is het niet echt goed. Ben zelf maar overgestapt naar andere voeding en sinds dien gaat het zeer goed.
    Ook krijg ik achteraf te horen dat het verstandig is regelmatig Lucas op zijn buikje te leggen. Is hij 3 maanden oud. Hij vind het niks en ze vonden het maar een gebrek dat ik dat niet 5x per dag deed. Vind het nogal veel voor een kleine die dat niks vind. Doe het dus nu 1x per dag proberen...
    Op dat punt moeten ze dus eens wat meer naar de baby zelf kijken hoe hij / zij is ipv op grafieken, curven en lijnen.

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij ons is het maar net met wie je te maken hebt.

De artsen vind ik waardeloos, de meeste wijkverpleegkundigen ook. Ze doen alles zo volgens het boekje. En alles is "normaal", voel me dan ook weinig serieus genomen.

Ook het "weegvrouwtje" doet net alsof je een nummer bent.

Maar er zijn 2 wijkverpleegkundigen die echt super hun werk doen. Zij kijken eerst naar het kind en dan pas naar het boekje. Ik vraag dan ook altijd naar hun :D

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik vind het ook niks. Jaime heeft nogal een hartruis en op het CB hadden ze dat niet eens gehoord! En dat was notabene een arts.

Jaime krijgt flesvoeding en ook dat vonden ze niet goed. Nee hoor de borst is veel beter maar ze zeiden het op een manier of ik een superslecht mens ben om mijn dochter de fles te geven.
    Daarnaast heb ik eens advies gevraagd of Jaime niet beter hypoallergeen voeding kon krijgen omdat mijn man allergisch is. Nee doet u dat maar niet. Terwijl de kinderarts in het zkh zei dat ik dit wel moest doen... :( .

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb hele positieve ervaringen. Goede tips gehad die werkten. Ga ook wel eens naar het inloopspreekuur als ik een vraagje heb. De arts is erg goed, net als de rest van het personeel. ALLEEN ACHTER DE BALIE ZIT EEN ENORM IRRITANTE MUTS!

Alle adviezen en tips die zij me aanreiken, volg ik niet automatisch op. Ik ben degene die bepaald hoe en wanneer ik iets doe. Ik neem niet zomaar alles aan, maar soms laten zij me wel iets vanuit een heel andere invalshoek zien of komen ze met nuttige achtergrondinformatie waar ik zelf nog niet bij stil had gestaan.

Ik merk dat er ook veel mensen zijn die van tevoren al een sceptische en negatieve houding t.o.v. het CB hebben. Zonde, want je kan veel aan elkaar hebben.

6. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik loop met björn bij een kinderarts en daar vraag ik het meestal aan want af en toe heb ik het idee dat ze op het cb een lijn aan houden van een voorbeeldig kind en mijn mannetje is super druk en dan zeggen ze dingen die ik gewoon niet kan doen zoals 20 minuten op bed laten huilen ook liepen ze te zeuren over zijn gewicht maar ik en onze arts zijn blij dat hij zwaar is want voor zijn ziekte is het beter dat hij wat zwaarder is en als je het dan zeg kijken ze je aan alsof ze zeggen wie weet het nou beter. nou wij dus :)

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hihi, tja het cb wat zal ik ervan zeggen;

aan de ene kant is het bij ons op zich wel redelijk als ik zo jullie verhalen hoor. maar aan de andere kant kunnen ze er wel voor zorgen dat je je ineens erg onzeker gaat voelen terwijl je daarvoor erheen ging met een heel goed gevoel. dat heb ik tenminste pas ervaren hoor. daarvoor nog niet.

ik ging nml ff wegen (dit kan hier één keer in de week op maandag) wat ik vanaf een maand elke keer had gedaan afgezien van 1e kerstdag dan hè ;) . was orlando deze week (in 5 dgn tijd hij was afgelopen woensdag geweest voor zijn prikjes) maar 45 gr gegroeid! ik schrok daar wel van maar dacht ook tegelijk, hij is de afgelopen weken elke week ong 280gr gegroeid en qua lengte is hij tot op heden 11cm gegroeid dus wat wil je! maar toen gaf degene die erbij was gelijk een enorme zorgwekkende blik en zei daarbij oei dat is wel erg weinig, wat ze dus een aantal keren herhaalde nadat ik haar aangaf dat hij zoveel gegroeid was de afgelopen tijd. maw ik ging me onwijs lopen verdedigen omdat zij zei dat het niet goed was....
    kom ik thuis, ineens heel onzeker over of ik wel genoeg bv had enzo, terwijl ik weet dat dit zo is, hij is kanig zat wanneer hij wakker is en heeft genoeg plas luiers. dus ja...

cb mmmm enerzijds fijn kun je evt vragen stellen, anderzijds absoluut niet, hun moeten, vind ik, jouw op je gemak stellen en jij hoeft jezelf niet te verdedigen, wat ik dus bij meerdere van jullie ook lees.

gr saskia

8. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    hier is het ook echt waardeloos.
    desmond spuugde in het begin heel erg veel lekke wel alsof ze hele fles eruit kwam.
    op het consultatieburea zeiden ze allemaal oh mevrouw das normaal het lijkt meer dan het is.
    ben toen zelf overgestapt op friso comfort en sindsien gelijk al nergens meer last van.
    zo had ik ook vorige maand toen desmond ze prikjes moest hebben dat ze niet eens wisten of ie er nou 1 of twee moest hebben want dat veranderd steeds zei de arts.
    dus nee ik luister ook helemaal niet naar het consultatieburea maar dat zul je zelf net als velen hier zelf wel ondervinden.
    luister vooral naar je zelf dan komt alles wel goed.

9. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Nou bij mij weet ik het niet hoor die mutsen van het CB!

Wat ze mij ook als advies geven, zeg ik ja en amen op, vind het prima hoe ik het zelf doe! Sem is een tevreden baby en daar gaat het om, hij groeit goed dus niks mis mee!

Ik heb zo van die antwoorden gekregen van: O even uitproberen.
    Sem drinkt snel, hij heeft binnen 5 minuten zijn fles leeg, wij doen nu 2 minuten drinken, 1 minuut fopspeen en dan doet hij er 10 minuten over!

maar wat hun als advies hebben soms grrrrrrrrrrrrr. Ik weet dat je met de fles zo 15 a 20 minuten over moet doen, dan raakt de baby wat meer verzadigd. Dus wij zeiden dat hij er 15 minuten over deed. Ze zie o dat is goed, wat je kan doen, met een hete stopnaald de gat een beetje groter maken :confused: JA HALLO HIJ DRINKT AL SNEL MOET HIJ STIKKEN OF ZO :evil:

En de ene collega zegt iets heel anders dan de andere en vaak moeten ze zelf in mappen kijken wat het advies is! Ik vraag me soms af hoor of deze mensen wel geschoolt zijn voor deze functie en of ze eventuele cursusen doen als er veranderingen zijn! En of er ook een soort van richtlijn is, want het gaat tenslotte wel over kinderen!

Kortom, ja en amen hahaha

10. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Aan de ene kant vind ik het fijn dat ze er zijn, als je met vragen zit of even gerustgesteld wil worden is het handig om met hen contact te leggen.
    Ik moet dan ook zeggen dat de arts en de wijkverpleegkundigen hier best ok zijn..
    Anderzijds baal ik er wel van dat veel dingen toch echt uit een foldertje of boekje komen, hoe kan dat nou ieder kind is toch uniek?
    Naja, ik luister altijd aandachtig naar de adviezen en dan haal ik eruit wat mij wel wat lijkt, en vul het aan met mijn eigen ideeën...

11. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb veel te danken aan mijn cb (vroegere cb, ben vorige maand verhuisd) en dan vooral de wijkverpleegkundige. Ik hoop dat mijn huidige cb net zo'n goeie verpleegkundige heeft.
    Ze heeft me uren laten huilen, en ze helpt ons (nog steeds, ook al zitten we niet meer bij hun) fantastisch met het uitzoeken waarom Kaylee zoveel huilt en zo onrustig is. Zonder haar hulp was ik al lang volledig ingestort.
    Ze stelt ons gerust als wij ons zorgen maken omdat Kaylee zo licht is en ze maakt altijd tijd als ik bel

Deel Deze Pagina