10 weken en niet willen slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isa24, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hallo dames,

Ik heb een dochter van 10 weken oud die absoluut niet in haar bedje wil slapen. Dat wil zeggen: wanneer ik haar moe, maar nog wel wakker op haar bedje leg, gaat ze jengelen, wat na een tijdje overgaat in krijsen. Wanneer ik haar uit haar bed haal en ze in mijn armen ligt, valt ze wel in slaap. Dan leg ik haar terug en wordt ze standaard na een halfuurtje wakker. Wanneer het donker wordt buiten, slaapt ze overigens prima! Dus na de voeding van 19.00u slaapt ze tot 23.00u (dan moeten we haar ook altijd wakker maken voor de voeding, en dan drinkt ze ook maar de halve fles, omdat ze dan amper wakker te houden is) en 's nachts slaapt ze door tot 7.00u 's ochtends.

Maar overdag slapen is dus een drama.. Ze maait ook de hele tijd met haar armpjes en beentjes en slaat zichzelf vaak voor haar hoofdje. Nu hebben we echt alles al geprobeerd: Pacco, Puckababy, in een doek inbakeren.. In het begin leek dit goed te gaan, maar na een tijdje probeert ze zich alleen maar uit die dingen te worstelen, wat helemaal geen slaap betekent.
    Momenteel is ze onder behandeling van een osteopaat, maar heeft nog maar 1 behandeling gehad. Dit heeft ook nog niets geholpen..

Tevens houd ik een vast ritme voor haar aan, dus:

1. Slapen
    2. Verschonen
    3. Voeden
    4. Spelen/knuffelen
    5. Slapen

Ik ben ten einde raad. Aan het einde van de dag is mijn dochter zo vervelend van te weinig slaap. Dit kan toch niet goed voor zo'n kleintje zijn?

Wat kan ik in godsnaam nog doen om haar gewoon 3 uur aan een stuk door te laten slapen?

Liefs Isa

2. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ik herken heel veel in de problemen die je beschrijft. Zo te lezen heb je ook al verschillende dingen uitgeprobeerd. Mijn dochtertje heeft ongeveer hetzelfde gedaan. Zij sliep 's nachts ook heel goed alleen overdag wilde ze niet in bed slapen. Ze viel altijd bij mij in slaap (na heel lang heen en weer lopen door de kamer). Ik kon haar daarna ook niet wegleggen want dan werd ze weer wakker. Gek genoeg is het na zo'n 3 maanden overgegaan. Rond 3 maanden probeerde ik namelijk weer om haar overdag in bed te leggen en na 5 minuten sliep ze. Sindsdien heb ik nooit meer problemen gehad. Ben er nooit achtergekomen wat het is geweest.

Kortom, ik hoop voor jou dat dit ook snel gaat gebeuren bij jullie dochtertje. Heel veel succes.

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    jeetje wat lastig. wij tobben ook wel mt de slaapjes van ons zoontje, maar ik moet zeggen: ik ben voorzichtig positief de laatste dagen (hoewel hij s'nachts nog klokslag om 03:00 u wakker wordt).

wij bakeren ons zoontje nu al 6 weken in de Pacco doek...ik zie pas sinds een paar dagen echt resultaat. Of dit nu komt doordat hij wat ouder is of doordat het nu pas aanslaat...ik heb geen idee.
    ik weet wel dat je niet te snel moet wisselen met iets, omdat ze het dan helemaal niet meer snappen.
    maar ja, als je kleintje zich zo ontzettend verzet tegen inbakeren...wat dan he!?

je kan proberen om toch nog eens de Pacco doeken te gaan gebruiken, bij ELK slaapje. Te beginnen bij de avond/nacht, dus kan ze zich ook niet verzetten omdat ze dan vaak toch wel slaapt.
    En dan volhouden, bij sommige zie je direct resultaat, bij sommige duurt dat 1 a 2 weken.

je kan proberen wat langer op te houden, zodat ze echt moe is als ze naar bed gaat en dan misschein wel in slaap kan vallen.

je kan ook proberen juist beter te letten op de slaapsignalen, en haar dus NIET TE MOE in bed te leggen. sommige kindjes kunnen niet slapen omdat ze TE MOE zijn.

tips op: www.inbakeren.nl

Hoelang is jou kindje nu per keer wakker? de mijne redt hooguit een uurtje.

mijn kindje van 9 weken heeft nu een paar dagen dit slaapritme:
    07:30 fles / 08:30 n bed. Slapen tot 09:15. Van 09:15-10:00 hazeslaapjes doen (we halen hem niet uit bed, laten ons niet zien). Van 10:00 - 11:30 slapen. Fles. 12:30 n bed. Slapen tot 15:30. Fles. Daarna moeilijk slapen...lukt hem niet, of hooguit uurtje. Maar is sindskort ook gezellig wakker, dus geen probleem!
    Rond 19:00 u de fles (iets eerder dus) en dan naar bed. Slapen tot 23:00 uur (soms wordt hij wakker, soms moeten we hem wakker maken).
    t grappige aan mijn zootnje is: of hij nu om 03:00 's nachts of om 05:00 u 's nachts een fles vraagt, hij wordt standaard rond 07:30 u wakker 's ochtends...Terwijl je zou verwachten dat hij tot 09:00 u zou slapen na de fles van 05:00 u...maar nee....

wij zijn nu heel blij met dit ritme...want eerder waren het alleen maar hazeslaapjes op de dag, wat vaak uitmonde in krijssen omdat het niet lukte de ECHTE slaap te vatten....maar goed, we zijn dan ook 6 weken verder...ppfff...en voor hoelang gaat dit goed zo natuurlijk...afwachten afwachten...

heeft de osteopaat nog dingen kunnen vinden?
    en hoe gaat t verder met haar? drinkt ze goed? groeit ze goed? heeft ze ergens last van? Reflux bijv? Krampjes?

4. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    @ Cycca: Ik hoop maar dat het net zoals bij jouw kindje bij ons rond de drie maanden over is! Dat zou echt een opluchting zijn!

@Petra2278: Wij hebben de Pacco-doek echt bij elke slaap gebruikt. In het begin werkte het best ok (ze werd nog wel steeds wakker, maar sliep wel weer in), maar het lijkt wel hoe langer we het gebruiken, hoe vervelender ze het vindt. Ze begint steeds meer te worstelen en kan dan echt de slaap niet meer vatten.
    De osteopaat heeft niet zoveel kunnen vinden. Er stond een klein beetje druk op haar schedeltje doordat ze al vroeg volledig was ingedaald en met haar hoofdje vast lag in mijn bekken, maar dit was niets verontrustends en waarschijnlijk ook niet de oorzaak van haar rusteloosheid.
    Op de vierde dag na haar geboorte is ze opgenomen in het ziekenhuis, omdat ze de BV maar uit bleef spugen, tot er op een gegeven moment gal mee kwam. Toen bleek dat ze heel erg veel lucht in haar lijfje had (door teveel lucht happen bij het aanleggen en de BV die al veel te sterk op gang was). Toen is ze redelijk wat afgevallen maar nu komt ze goed aan en groeit erg goed. Drinken is ook absoluut geen probleem! Ze heeft honger als een paard!

Onze dochter is nu ook elke keer ongeveer een uurtje wakker (incl. het voeden). Ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen...

Liefs Isa

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    heb je al eens geteld hoeveel uren ze slaapt per dag?

dat ben ik gaan doen bij mijn kleintje, en ik kwam uit op 14-15 uur. Dat vond ik zoveel, had echt minder verwacht namelijk. Sindsdien heb ik het wat meer kunnen loslaten.

wat je kan doen, is haar in de kinderwagenbak leggen en zo in slaap sussen, maar dat heb je misschien al geprobeerd?
    een speentje om in slaap te komen? sommige hebben daar behoefte aan.
    bij je kindje blijven tot de slaap gevat is, evt speen in haar mondje blijven houden. Niet kletsen, gewoon in de kamer zitten....er zijn.

vaker voeden? de 3xr invoeren, en dus een paar dagen vaker voeden accepteren in de hoop dat het dan beter gaat? Dus bij het niet kunnen slapen: uit bed halen: voeden (moet wel min 2 u tussen zitten).

zo noem ik maar wat op hoor...maar ik weet hoe frustrerend het kan zijn als er slecht geslapen wordt. Zeker als ze er ook zo saggerijnig van worden....

succes...

6. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier momenteel precies hetzelfde verhaal. Onze kleine is 9 weken. 's Avonds en 's nachts doet ze het hardstikke goed. 17:30 uur fles, dan 19:00 uur naar bed tot 23:00uur (inderdaad ook wakker maken). 07:30 uur weer een fles en dan nog anderhalf uur slapen. Maar overdag houdt het met 2 uurtjes echt op. Maar ik hoef maar een paar meter met de kinderwagen te lopen en ze slaapt. Totdat deze weer stilstaat, dan is ze gelijk weer wakker. Wat ons de laatste dagen erg goed helpt, is een warme handdoek om haar voetjes te doen als ze naar bed gaat. Ze heeft nu al 3 dagen 's middags een paar uurtjes geslapen. Een handdoek met een bekertje water in de magnetron doen, ongeveer een minuut. Is helemaal veilig, laat de handdoek tijdens het slapen ook gewoon in bedje. In het ziekenhuis maken ze handdoeken ook zo warm, lekker snel.
    Onze kleine slaapt altijd wel in met de speen, en ze heeft ze Puckababy aan. En ik kan het verschil echt merken als ze de Puckababy wel of niet aanheeft. Mét slaapt ze veel beter.

7. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Ik heb eigenlijk nog niet geteld hoeveel ze per dag slaapt. Dat is natuurlijk iets wat ik zelf ook wel had kunnen bedenken... Volgens mij heb ik met de bevalling ook de helft van mijn verstand verloren :)..

Ze slaapt altijd wel met een speentje in, dus als deze eruit valt, begint ze vaak ook te piepen. Nu is ze ook nog eens verkouden, dus wordt ze regelmatig wakker van een verstopt neusje (waar ik overigens babyzoutoplossing voor gebruik).

Nu heb ik sinds vanmorgen een soort van "slaapritueeltje" ingevoerd, wat betekent dat we voor het naar bed gaan 2 kleine boekjes van Nijntje lezen (ook al snapt ze er geen snars van, misschien wordt ze rustig van het geluid van mijn stem) en dan luisteren en kijken we samen naar een muziekdoosje dat ze gekregen heeft (en een lol dat ze had!!). Vervolgens heb ik haar gewoon wakker in bed gelegd en ze ging slapen! 3 Kwartier later werd ze wel weer wakker, toen heb ik haar 10 minuutjes laten jengelen (huilen was het nog niet te noemen) en ben naar haar kamertje gegaan. Ik heb mijn hand op haar hoofdje gelegd en steeds maar gezegd: "Het is ok, mama is hier, ga maar lekker slapen" tot ze rustig was en heb de kamer weer verlaten (als andere mensen mij zo zien zitten, lachen ze me waarschijnlijk heel hard uit, haha).Tot op heden is ze weer rustig :)!

Ik houd mijn vingers gekruist...

Liefs Isa

Deel Deze Pagina