De titel zegt het al....onze zoon van 5 maanden drinkt al een lange tijd 150ml +5 scheppen. Soms drinkt hij hem op en soms niet. Hij komt nu weer om de 3 uur en krijgt in de middag een fruithapje of soms wat groente. Bij de gastouder drinkt hij ook zo en daar krijgt hij nog geen fruit. Om 23.00/30 een papfles maar hij komt daarna weer na 3 uur. Hij slaapt ook nog niet door. Waarschijnlijk omdat hij zo weinig overdag drinkt. De nachtvoedingen breken mij een beetje op. Werk ook nog 4 dagen. Wie heeft er tips?
Gewoon zo laten, prima toch. Borstvoeding kindjes krijgen meestal zelfs maar max 100 ml per keer als ze de fles krijgen rond deze leeftijd en drinken zelfs rond een jaar maar 120 ml. De natuurlijke maaginhoud is ook veel kleiner dan de 180 ml die vaak gegeven wordt. Ook zijn nachtvoedingen heel normaal op deze leeftijd helaas. Het hoort erbij, hoe vervelend het ook is. Zorg dat alles voor de fles klaarstaat, thermosfles naast het bed, zodat je het zo klaar kunt maken.
Hier dronk de oudste altijd maximaal 90cc per keer uit een flesje, dus 150 vind ik al veel Als hij over de hele dag genoeg drinkt, is ‘t prima!
Mijn zoon is 7 maanden en drinkt nog 2x 150+5. 2x 180+6 En dan nog een avond/nachtvoeding 90+3 tis maar net hoe laat die wakker word. Heel soms slaapt ie door tot de ochtendvoeding. Als ik meer geeft spuugt ie heel veel dus we laten het zo. Als die hierop tevreden is en zeker als die nog laat staan heeft het geen nut om meer te gaan geven. Nachtvoedingen zijn ruk maar niet ongewoon.
Als hij niet meer drinkt zal hij wel voldoende hebben aan die 150 cc. Als hij goed groeit zou ik me er geen zorgen om maken,hij is nog maar 5 maand. En doorslapen doet de 1 nou eenmaal eerder als de ander. Denk dat het gewoon een kwestie van volhouden is , het word vanzelf beter
We zijn zo verwend door de eerste. Die sliep al snel door. Nu 5 jaar later moet is het toch wel erg pittig haha. En neem mij elle keer weer voor niet te vergelijken met andere kindjes maar onbewust doe ik het toch. Bedankt. Geeft mij wel een gerust gevoel. En ja voor we de nacht in gaan gaan de flessen met voeding en thermos naar boven haha Hoop wel dat hij snel een keer doorslaapt...zal je zien dat ik dan wakker ben
Hier nog 1! De oudste dronk goed en sliep met 4 weken door (had helaas wel andere problemen waardoor ik het wel als zwaar heb ervaren) De jongste trekt haar eigen plan. Er is geen peil op te trekken hoeveel ze eet / drinkt. Meestal is het ongeveer dit: 7.00 50 cc 10.30 fruit (sinds een paar dagen) 12.00 150 cc 15.30 150 cc 17.30 groente 18.30 200 cc (gaat altijd op) Rond een uur of 3 meld ze zich voor een flesje van ongeveer 80 cc. Qua groente /fruit eet ze de ene dag goed, andere dag krijg ik er bijna geen hap in. Slapen overdag doet ze 1x 1,5 uur of 2x 45 min. Ook niet veel dus. Ze groeit goed, plast goed en is supervrolijk dus maak me niet druk. Omdat ze het verder zo goed doet heb ik weinig moeite met de nachtfles merk ik.
Maak je m wakker voor de laatste fles? Wat gebeurd er als je m laat liggen en zelf ook op tijd erin gaat? Merk je verschil sinds je met de pap begonnen bent? Hier zorgde dat voor onrustigere nachten omdat t moeilijker te verteren is. Ik dacht misschien kan je hier nog wat mee en anders zou ik inderdaad zoals de rest zegt het accepteren en hopelijk maakt hij dan vanzelf snel langere nachten!
Ik snap dat het vermoeiend is maar het is wel echt gezond vaker een wat kleinere fles dan minder vaak zo een grote fles. Enige tip die ik kan geven, probeer eens een grotere maat speen. Mijn dochter dronk een periode ook haar flesjes niet leeg maar kwam wel snel voor de volgende fles. Waarschijnlijk kosten drinken uit dat kleine gaatje haar zoveel moeite dat ze er na een bepaalde tijd klaar mee was. Met grotere speen liet ze niets meer staan en ging ze zelfs meer drinken.
Mijn dochter van 5,5 maand, krijgt 4×180+6 overdag. Laatste om 18.45/19.00 uur. Potje fruit en groente half (soms heel). Maar komt ook s nachts nog. Laatst soms zelfs 2×. Terwijl ze een periode had dat ze de klok rond sliep. Ook ik hoop dat het vanzelf over gaat Heb haar keer overdag 5 flessen gegeven ipv 4, maar ze kwam alsnog s nachts. Dus de hoeveelheid wat ze overdag drinken staat enigszins los van de nacht. Succes
Hoeveel weegt ie? I.p. is de vuistregel dat een baby 150ml per kilo lichaamsgewicht per dag aan melk nodig heeft (bij bijv. 5 kilo is het dus 5 x 150 ml. = 750 ml.). Wellicht zit je wat dat betreft wel al goed, maar kan het ook nog zou zijn dat je het aantal flessen zou moeten verlagen, wil je kindje voldoende honger hebben om de fles op te maken. En als dit laatste het geval is, zou het best eens kunnen dat hij als je het aanpast meer verzadigd is overdag, waardoor hij 's nachts beter slaapt (maar das geen garantie natuurlijk ). Verlagen van flessen is ook afhankelijk van het gewicht van je kindje (en van zijn (on)tevredenheid natuurlijk). O trouwens: toen wij pap gingen geven heb ik altijd de één na laatste voeding pap gedaan en de laatste voeding gewoon bv. En later pap in de ochtend ipv. in de avond (toen werd t ook een bordje pap ipv. fles) en nog weer later pap weggelaten omdat ie t niet meer lekker leek te vinden. Nu sinds een week eet ie ineens weer pap 's ochtends (nu 1,5), omdat ie dit keer juist steeds minder leek te smullen van zn brood Terwijl je m daar voorheen bij wijze van spreken wakker voor kon maken 's nachts, zo lekker vond ie het.. Kinderen...
Jup dat is herkenbaar en gaat vast en zeker ook gebeuren! Ik zat recht overeind omdat dl nog niet was gekomen en dan krijg je t toch ineens wel heel benauwd. Kon toen gelukkig nog dr kamerdeur opendoen zonder dat ze wakker werd pffffff ze ademt nog...heeft zeker een week of 2 geduurd eer dat gewend was. Daarna sliep ik als beton en voelde ik me zoooooo brak als ze ineens weer wel kwam.
150 ml is toch helemaal prima? Hier hebben ze ook nooit groter gekregen. 180 ml of nog groter zijn echt megaplonzen melk voor zo'n ukkie. En met bijvoeding (rapley) vraten ze als dijkwerkers
Ik lees niks geks. Onze oudste dronk en at ook zo en sliep bij 9 maanden door. Ik werkte ook 4 dagen. Pittig ja maar hij liet zich echt niet sturen tot doorslapen wat we ook deden en toen ineens van de een op andere dag. Nummer 2 drinkt net zo (eet nog niet) en slaapt sinds hij 11 weken is vooralsnog door. Wij doen niks anders hoor! Elk kindje is anders. Het komt echt vanzelf!
Huh "maar" 150ml? Ik dacht dat je een typefout maakte Mijn zoontje dronk met die leeftijd als hij een flesje kreeg (bv) tussen de 60 en 80ml. En toen hij 1 jaar was dronk hij pad 120ml. En het is een flinke kerel! Je moet niet naar de hoeveelheden op het pak kunstvoeding kijken. Zij zijn gericht op de verkoop; zo snel mogelijk grote plenzen melk. En het gemak van de ouders. 4x op een dag is minder moeite dan elke paar uur een klein flesje geven. Terwijl vaker op een dag een klein flesje beter is voor de suikerspiegel en het maagje van je baby.