Zo boos!!! Weer hondentopic

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Moet even van me afschrijven. Heb weleens geklaagd hier over loslopende honden. Dankzij drie honden van de buren is zoon nu echt panisch voor honden. Zodra hij ze ziet begint het geschreeuw en gehuil. Ne even naar buiten. Komt een hond (loslopend waar dat niet mag en groot) gelijk op zoon af. Hij gillen en vraag nog netjes aan die man de hond aan te lijnen. Zegt ie ronduit nee dat doe ik niet. Aso. Sorry hoor, geen excuses, geen wees niet bang jongeman maar gewoon asociaal weigeren zijn hond aan te lijnen en die jongen in paniek kan hem niks schelen.

Nu heb ik eht echt gehad en ga ik naar de wijkagent stappen. Dat wilde ik eerst niet doen maar dit gaat te ver. Hij is gewoon in overtreding. Het is gewoon verboden hier honden los te laten lopen!!! En dan nog zo reageren... Pff.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja... helaas moet je het melden bij de wijkagent. Heel jammer dat het zover moet komen, maar dat is nu eenmaal zo. De omgeving moet veilig zijn, zeker voor kinderen! (en dieren)
    Ik zou zeker ook namen noemen. Of beschrijvingen van persoon met hond als je geen naam hebt.

Ik heb op zich geen moeite met een hond laten loslopen waar het niet mag MITS die hond goed luistert en de eigenaar zich niet zo asociaal gedraagt.

DOEN!!

3. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Belachelijk, heb zelf 2 honden, maar hou ze altijd vast waar ze vast moeten en als ik zie dat iemand bang is is het een kleine moeite om ze even bij me te roepen en vast te doen.
    Vind ook erg voor je zoontje, hij is nu bang voor honden omdat andere weigeren hun hond bij zich te houden, echt van de gekke.

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zou ook melding maken.
    We hebben zelf ook een hond maar die loopt alleen los op de plaatsen waar het mag.
    En zie ik kinderen dan lijn ik haar aan omdat ik weet dat ze dol enthousiast is en ze is groot.
    Waar is het fatsoen gebleven vraag ik me wel eens af, zo'n grote moeite is het toch niet om even de hond bij je te houden.
    En anders gaan ze maar op cursus als de hond niet luistert.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Het erge is dat hij nu gewoon echt panisch is en als hij ze alleen al ziet aankomen twee meter verder begint hij te schreeuwen en gillen en kijkt zooo angstig. En dat inderdaad door die drie honden die niet aangelijnd worden en op hem afkwamen en blaften waardoor het chaos was.

Net de wijkagent gesproken. Ik weet waar ze ongeveer wonen. Ga nu het huisnummer achterhalen en dan gaan ze hem een bezoekje brengen. Tevens wordt de gemeente ingelicht maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Die heb ik wel al meerdere keren gebeld zodat ze de controles zouden opvoeren maar dat gebeurt niet.

Echt, ik wilde het niet zover laten komen en heb het daarom zo gelaten maar dit is gewoon belachelijk. Als hij alleen al normaal reageerde was het minder erg geweest.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja vervelend is dat.

Mijn zoontje is nooit bang geweest voor honden, maar begint nu al bijna te huilen als er een hond blaft.
    Reden: wij wonen in een wijk waar iemand zn hond los heeft in de eigen tuin. Als je langs dat huis loopt slaat die hond zo enorm aan. Grommen/blaffen en tegen het hek springen. We lopen nu maar niet meer langs dat huis. Dat is de enige oplossing. Kan moeilijk aan die mensen vragen om hun hond binnen te houden. Het is gewoon een waakse hond, geen gek die daar de tuin binnenstapt. Maar je schrikt je suf van zo'n beest.

Hopelijk komt er voor jullie een oplossing. Die man moet zn hond gaan aanlijnen. Vraag me af waar het fatsoen zit van zo'n figuur.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Neem het jezelf niet kwalijk! Ik heb zelf ook honden en die lopen ook los op plekken waar het niet mag maar zodra ik mensen/dieren aan zie komen lijn in hem aan zodat andere mensen geen last van mijn hond hebben.

Jammer dat niet alle hondenbezitters netjes kunnen omgaan met hun medemens.

Ik zou wel eens kijken of je, je zoon kan helpen om van zijn angst af te komen. Schreeuwen en gillen kan ook weer een reactie uitlokken bij honden.

8. knap

knap Niet meer actief

Alle bij mijn kinderen zijn bang van honden.

En mensen zien dat ook. En dan toch die honden richting bijvoorbeeld mijn dochter laten gaan. Ze moet er maar aan wennen. Ja vast maar ze vind ze dood eng en klimt dan in mijn nek.

Ze willen het niet begrijpen als kinderen ze niet leuk vinden.

Ze groeien er vast en zeker over heen. Ze niks negatiefs over honden. Maar over het al gemeen moet en mijn kinderen en ik maar blij zijn dat die kwispelende honden op je af komen. Nou mijn kinderen zijn er niet blij mee. En dat zeg ik dan ook en dan toch van ach ze moeten er aan wennen ja zal vast en zeker. maar niet in een kleine benauwde lift.

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier ook een paar kinderen die bang waren voor mijn hond die ik had toen ik er net woonde.
    Mijn hond was heel lief en rustig, maar leg dat die kinderen maar eens uit als ze zo bang zijn.
    Het is me uiteindelijk gelukt om die kinderen over hun angst voor mijn hond heen te helpen.
    Ik heb haar op de grond laten liggen en tegen de kinderen gezegd dat als ze durfden dat ze haar mochten aaien.
    De dapperste durfde het wel aan en ging mijn hond aaien en toen de anderen zagen dat mijn hond lang uit ging liggen om lekker gekroeld te worden durfden ze ook.
    En de moeder van de jongste (jongetje van 4) zag het en was helemaal trots op haar zoontje en kwam me bedanken.

Wat ik ermee wil zeggen is dat mensen ook eens rekening mogen houden met anderen en begrip mogen tonen.
    Kinderen die bang zijn voor honden help je niet door die honden maar op ze af te sturen en ze maar dwingt om met die honden te maken te hebben.
    Lijn je hond aan als je kinderen ziet of mensen die het niet graag hebben, heb fatsoen.
    Mensen met honden die hier zo onbeschoft zijn krijgen het gelukkig wel te horen van de buurt en laten het dan ook wel daarna.
    Hoop dat die man luistert naar de wijkagent en dat je zoontje geen last meer heeft van die honden.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Vreselijk aso!

Dat je als hondeneigenaar ten eerste weigert je hond aan te lijnen als iemand je dat vraagt (nota bene in een gebied waar ze niet eens los mogen!) en ten tweede je ook nog eens ziet dat er een kind bang is voor jouw hond en dat ook negeert.
    Echt belachelijk!
    Dat soort eigenaren verpesten het voor de hondeneigenaren die wel met fatsoen omgaat met zijn hond en de rest van de omgeving.

Ook zo aso om voor een ander te beslissen dat zijn/haar kind maar moet wennen aan honden, dat is toch aan de ouder om te beslissen?:(:x

Nouja, ik hoop in elk geval dat ik het zelf een beetje ok doe met mijn enthousiaste pup en andere mensen die daar last van hebben of kinderen die bang zijn. Ik zou het vervelend vinden als andere mensen last hebben van MIJN hond waar IK voor gekozen heb.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Bedankt allemaal voor jullie begrip. Ik voel me niet echt prettig bij bet benaderen van de wijkagent omdat het toch allemaal buurtgenoten zijn. Die mensen zijn ook echt beetje aso. Maar dit had ik niet verwacht. En door dit soort mensen is mijn kind doodsbang. Ik kan hem niet eens tot bedaren krijgen of op hem inpraten want hij ziet niets meer als hij een hond ziet. En door het volume van zijn geschreeuw kom ik er toch niet bovenuit.

We hebben ook een buurvrouw met twee hondjes en die zitten altijd aan de lijn en ze houdt ze ook echt bij dr als we langslopen en dat zijn de enige honden waarbij hij niet overstuur raakt.

Ik ben blij te lezen dat jullie als hondeigenaren wel netjes omgaan met de regels / fatsoensnormen want zelfs al is er geen aanlijnverbod zou ik zelf mn hond bij me houden als ik zie dat iemand helemaal overstuur wordt.

Deel Deze Pagina