Hoi dames, ik zou in de late avondfles (afgekolfde melk) van 23u iets willen toevoegen zoals rijstebloem maar ik vroeg me af of dit nu al kan? Of zijn er andere mogelijkheden? Het is namelijk zo dat Louiza van 19u tot 24u erg diep slaapt maar eens vanaf 23-24u komt ze weer 2,5 uur nadien om alsnog te drinken en dan opnieuw tegen 5-6 uur. Ze drinkt per keer maximun 120ml, meer krijg ik er echt niet in, ook niet als ik de tijden tussen de voedingen probeer te rekken...
Je kindje is bijna 6 maanden zie ik. Je zou Biobim kunnen proberen, hebben ze in vele smaken en is goed mengbaar bij BV.Kan je kopen via i-net of de natuurvoedingswinkel bij jou in de buurt. Het is wel zo dat kinderen een eigen slaapritme moet ontwikkelen, en dit duurt 90-95% toch wel een jaar. Ik snap dat het voor jullie vervelend is, en dat je moe bent van de korte nachten, maar blijkbaar is je kindje er nog niet helemaal aan toe.
Rijstebloem bindt niet met moedermelk... althans, eventjes, maar na een minuut of 2 (ik meen door de enzymen in de moedermelk) wordt het weer vloeibaar. Dan komt het toch een beetje te snel binnen met een papspeen en is de zuigbehoefte vaak nog niet bevredigd. Misschien zou je borstcompressie kunnen toepassen zodat je kindje wat sneller meer melk krijgt en langer verzadigd is. Op borstvoeding.com kan je lezen hoe dat moet.
Bedankt voor de tip maar het is niet zo dat Louiza niet goed drinkt, de melk stroomt er vrij snel uit na de tsr en na een 5 à 10 minuten is ze voldaan. Ook als ik een flesje geef, stopt ze na 100 à 120 ml. Het verbaast me daarom niet dat ze nog 7 à 8 voedingen op een dag nodig heeft. Ik denk gewoon dat ze een kleine drinker is, ze komt verder wel goed aan, ze woog 3 kg bij de geboorte en weegt nu bijna 7kg. @ jingels: ik ken de producten van Biobim van de biowinkel hier in de buurt. Lijkt me indd een goed idee.
Mirre was/is ook zo'n kleine hoeveelheden drinker. Zij is pas gaan doorslapen met een maand of 8/9. Dus op het moment dat ze goed (redelijk) brood/groente ed begon te eten. Rijstbloem hier trouwens geen succes: Mirre vindt de fles sowieso niet zo aantrekkelijk en bij de late avondvoeding al helemaal niet . Maar ik hoop dat het voor jullie het ei van C. is! En je kindje is idd bijna 6 maanden en rijstbloem is niet allergeen dus je kunt het zeker proberen. En biobim bindt volgens mij prima met mamamelk. Hier ook wel eens gewone pap (met lepeltje) van gemaakt en het binden ging prima (Mirre wilde niet dus wat dat betreft geen succes )
O en die borstcompressie zorgt er ook voor dat er sneller vettere melk komt en kan dus ook goed werken als je toestroom op zich prima is (maar de melk zou dan dus meer vullen) ... Ik denk dat Appeltje dat bedoelt
Ik had nog nooit gehoord van borstcompressie, ook niet vanop het cb (maar dat verwondert me niet), ik zal het alleszins eens proberen! Ik verwacht niet dat Louiza plots gaat doorslapen maar wel dat ze het iets langer volhoudt tussen de nachtvoedingen. We zullen zien