Ik vraag mij af als jullie bbq en, hoeveel gram/ stuks vlees of vis jullie per persoon rekenen?? Alvast bedankt!
Hier reken ik meestal 3 a 4 stuks pp. Heb ik veel stokjes en mannen dan 4 maar zijn er veel vrouwen bij dan 3. Je hebt ook nog stokbrood, salades en rauwkost.
O pfff wij hebben van de zomer een bbq hier thuis en ik zelf heb in bestelling staan voor een entrecote speklapje kipsate portie 4 stokjes een braadworst kippenpoot hamburger en een schouderfiletlapje. En omdat er een aantal moslim mensen komen heb ik doorvoor een hele boel vlees besteld bij de halalslager En er komen vis pakketjes van zalm en panga Maar mijn motto is wel beter te veel als te weinig. We zijn met 35 personen dus ik haal bij de makro emmers met salades 3 soorten en dan stokbrood en kruiden boter
heb net een bbq voor 55 personen besteld, geloof dat ze uitgaan van 4/5 stuks pp en dan 4 soorten salades, partybroodjes, kruidenboter,tzaziki, sausen......
Uhm, ik reken nooit. Ik kijk naar mijn boodschappenwagentje. Schat in of er genoeg is en dan koop ik zoveel als ik denk dat nodig is. En vaak is dat veel te veel. Dus ik haal niet alles uit de koelkast als we gaan bbq-en. Als we het dan niet gebruiken, dan kan ik het nog invriezen. Als het al 2 uur buiten de koelkast heeft gelegen....tja, dan kan ik het weggooien!!
Klopt!! En als je echt veel meer haalt! Hou je echt heel veel over. Vergeet niet dat mannen vaak voor de wat dikkere stukken vlees gaan. En er wordt vast ook bij gedronken. Jammer als je veel overhoudt en je kunt het niet bewaren!
Ik vind 3á4 stukken vlees pp een beetje weinig. Dat zou in onze vriendenkring niet genoeg zijn met een avondje bbq-en, ookal hebben we er stokbrood en salade bij. Mijn advies is om een beetje ruim te rekenen. De helft op schalen te leggen bij de bbq, en de rest in de koelkast houden. Je kunt er dan later altijd nog wat uithalen. Wat er aan het einde van de avond nopg in de koelkast ligt, kun je dan misschien nog invriezen, meegeven aan mensen, of de komende dagen zelf opbakken.
Wij doen nooit vis, omdat vriend daar vreselijk ziek van wordt en dan zou je er een aparte bbq voor neer moeten zetten (en dan is er altijd iemand die niet oplet en toch zijn visje op het verkeerde rooster legt, waardoor mijn vriend niks meer kan eten). Maar ik probeer er geen enorm vlees-festijn van te maken, dat staat me zó tegen. Gepofte aardappels, maiskolven, groentespiezen en natuurlijk de al genoemde salades maken dat je je buikje lekker kunt vullen zonder dat er een weekrantsoen aan vlees per persoon op de grill hoeft. Toch eten ook wij meer vlees dan anders met de BBQ. 2 a 3 stuks per persoon toch wel. Maar we halen bij lange na niet de aantallen die ik hiervoor lees. Alleen als het sateh babi is, de échte zelf-gemarineerde, dan gaat er wat meer op bij ons.
Vind zelf 4/5 stukjes vlees/vis p.p. erg weinig, ookal is er brood, salade en groentes e.d. Hier zou dat echt tekort zijn.. Reken zelf meestal voor ieder stuk vlees dat ik heb dat ieder er zo'n 2 neemt en heb daar dan nog zo'n 2kg gemarineerdere kipfilet bij, half stokbrood p.p., salades, groentespiesjes, fruit e.d. Over het algemeen gaat dat bijna allemaal op: restjes bakken we zelf op de dag erna of geef ik mee.
dat is dan toch ook 4/5 stukjes? en hier zijn salades: aardappelsalade, pastasalade, en 2 groente salades.
Als je verder genoeg erbij hebt zal je met 500 gram p.p. wel goed zitten, eventueel naar boven afronden. Niks zo vervelend als mensen weer hongerig naar huis sturen dus wij slaan altijd ruim in.
tja.... wordt beetje druk! en dat voor een verjaardagsfeest... (worden beide 30) wat je dus ook zou kunnen doen, is wat iemand al zei, extra bbq vlees kopen, in koeling doen en pakken als t nodig is, en anders invriezen (ik maak voor onszelf altijd pakketjes, als we dan gaan bbq-en, hoef ik alleen maar een pakketje uit de vriezer te halen, heb ik meteen 3/4 soorten, wij eten meer salade)
ik heb een paar keer de buurtbbq mogen organiseren. ik rekende dan 5 stuks vlees pp. maar wel wat meerdere soorten, een stuk of 7. zodat niet iedereen vast zit aan 1 karbonade, 1 speklap, 1 worstje etc. nog een kilo varkensvlees om spiesjes van te maken, met daartussen paprika en ui. salades en sauzen erbij, fruit. en er blijft altijd nog best wat over.
wij doen meestal 5 a 6 p.p (volwassenen) maar er blijft altijd over. Het ligt er ook aan hoeveel salades, stokbrood e.d. je er bij hebt. Als we daar veel van hebben doen we 4 a 5 stuks vlees/vis p.p
't hangt ook een beetje van de samenstelling van de groep af en wat je die dag hebt gedaan. BBQ na een actieve dag betekend meer eten dan BBQ na een verjaardag (met taart, chips, toastjes etc). Samenstelling van de groep kan ook veel uitmaken. Ik ga meestal uit van 4/5 stuks vlees pp. Ik zorg ook altijd voor "reserve" in de koelkast. Komt er iets tekort, dan staat het er zo bij, anders kan het in de vriezer.
Hihi nee, want ik heb naast dus kipfilet/kipspiesjes ook hamburgers, speklapjes, drumsticks en net wat ik tegenkom in de winkel. Dus dat is dan al 2x hamburger, 2x speklapje, 2x drumstick (6 stuks) + kipfilet + wat ik nog meer tegenkom (klinkt wel enorm veel zo haha, nouja we doen het niet wekelijks ). Natuurlijk zijn er mensen die van het een maar eentje of niets nemen en van het andere weer meer, maar het voor ieder 2 stuks nemen werkt voor mijn familie goed: ken ik natuurlijk ook al langer dan vandaag hihi dus dan is het makkelijker inschatten hoe en wat
Naar het schijnt wordt er van uitgegaan dat de meeste volwassenen bij een barbecue ongeveer 500 gr. vlees gaan eten. Als je veel mannen hebt, kun je misschien iets meer rekenen (die eten toch meer vlees in 't algemeen). Voor kinderen reken je een kleinere portie.
wij bbqen hetzelfde, alleen dan met vis. Maar met genoeg gerechten er omheen heb je echt geen 4/5 stuks pp nodig.