Iets 'vast' in keel...

Discussion in 'De lounge' started by Selena149, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik heb inmiddels al weken het irritante gevoel dat er iets vastzit in mijn keel. Eerst dacht ik nog: is volgende dag weer weg...
    Maar nu is het 3 weken later en heb ik dat gevoel nog steeds. En wat ik ook eet of drink, het gaat niet weg... Vind het ook zo wat om er voor naar de huisarts te gaan.

Ik rook wel weer sinds een maand of 2 a 3, zou het daarmee te maken kunnen hebben ? :)

Hebben jullie dit ook wel eens gehad ? Wat kan het zijn ?

2. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    Zou best kunnen, heb je toevallig ook last van je stem (gehad)? Laat anders even controleren door de HA, die kan door simpel even kijken of er iets op je stembanden zit, dit is vaak zo bij dit soort klachten.

3. Selena149

Nee, heb verder geen last van mijn stembanden gehad.
    Word soms wel wakker met keelpijn maar dat is puur aan het roken te wijten denk ik...

Vriendlief dacht dat het misschien taai slijm was ? Maar gorgelen met water, keel schrapen of wat dan ook helpt ook al niet... :)

4. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    Roken geeft een bepaald soort slijm wat inderdaad ook vast kan gaan zitten op je stembanden. Roken is namelijk niet alleen slecht voor je longen... Ik zou zeggen, laat het even bekijken door de HA, want het zou eventueel ook een knobbeltje kunnen zijn. En stop met roken meid... Is echt een stuk beter voor je :)

5. Selena149

Ik was 4 maanden gestopt *ja, schaam schaam* :)
    Motivatie hiervoor was de hoop dat ik dan wel een eisprong zou krijgen (roken heeft invloed op je eisprong) aangezien ik met PCOS en geen eisprong kamp... Maar na 4 maanden had ik nog geen eisprong en was er in mijn cyclus niets veranderd, samen met studiestress en wat ruzies met vriendlief (is nu weer goed) heeft dat ervoor gezorgd dat mijn motivatie verdween (want ja, voor mijn motivatie hielp het 0,0) en ben ik weer gaan roken. :)

Slecht, ik weet het. We zullen afhankelijk van het ziekenhuis moeten zijn maar omdat het daar allemaal lang duurt en we nog altijd niet geholpen worden had ik zoiets van: wat heeft het nog voor zin ?

6. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik heb ook zoiets gehad, alsof ik een brok in mijn keel had of zo. De ene keer was het erger dan de andere keer. Omdat 9 van de 10 dingen die ik heb, altijd psychisch blijken te zijn (stress) dacht ik dat bij dit ook. Is vanzelf weer weg gegaan. Maar als het lang blijft kun je voor de zekerheid wel even naar de huisarts gaan toch!?

7. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Heb ik ook vaak gehad.. uiteindelijk bleek het spanning te zijn.. probeer zoveel mogelijk het achterste van je tong te ontspannen en ook je keel, NIET schrapen om te proberen het weg te krijgen.. dat spant de spieren daar en maakt t juist erger..

Eén dag ontspannen en daar dus goed op letten en t was hier weer over..

Ik heb neit speciaal in periodes van stress ofzo hoor, maar gewoon wat krampachtig mijn spieren daar gebruikt denk ik.. Hier werkt t iedere keer perfect..

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb het ook gehad, een aantal jaar geleden. kwam idd door spanning.

9. Only me

Only me Niet meer actief

Wat jij zegt heb ik de afgelopen 4 weken gehad, telkens met slikken een rotgevoel alsof er nog een stuk brood zat of zo. Ook met gapen trok het aan de linkerkant in mijn keel. Toch afgelopen vrijdag naar de huisarts gegaan en ik kreeg een spoedkuurtje antibiotica mee voor 3 dagen, en het is helemaal weg nu :D

Gewoon even bellen, kan geen kwaad even te laten kijken toch!!

Succes !!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb het al jaren.

Combinatie van maagzuur als ik platlig en het ademen met de open mond.

11. Selena149

Nou ik ga morgen toch maar een afspraak maken bij de huisarts.
    Word er sinds vandaag gewoon misselijk van (heb de associatie met een kots-brokje vast in mijn keel, en als ik hard hoest lijkt het ook wel ietsje richting mijn mond te gaan). Zojuist geprobeerd (beetje vies) het uit te 'rochelen' en er zaten allerlei rode/bruine pitjes tussen :(

Share This Page