Iets verkocht en het ging een beetje vreemd

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Gisteren heb ik boxen voor de computer te koop gezet op zo'n facebook-verkoopsite. Dezelfde avond werd er gereageerd door iemand die er wel belang bij had voor 7,50. Nou helemaal prima.
    Ze zou me morgen (vandaag dus) nog even een berichtje sturen wanneer haar vriend het op zou halen.
    Vanmorgen was ik aan het werk en las de twee berichtjes die ze stuurde pas na mijn werk. De eerste was dat ze haar vriend gevallen was en dat hij het daardoor niet op kon komen halen, maar dat ze er wel nog steeds belang bij hadden. Daarachteraan (een poosje later) een berichtje dat haar vriend het toch wel zag zitten om het vandaag op te halen. En wel te voet vanuit een andere woonplaats. (Dat is een flink stuk lopen, maargoed dat moet hij weten...) En of ik even mijn adres kon geven en telefoonnummer, voor het geval hij ons huis niet kan vinden, dat ie even kan bellen.

En ja hoor, toen ik thuis arriveerde vanuit mijn werk, belde de man in kwestie mij al op. Of ik uit kon leggen hoe hij moest lopen naar mijn huis. Dus ik probeerde het uit te leggen aan hem, maar niks wat ik in mijn omgeving opnoemde, kende hij. En het is te voet nogal lastig uitleggen. Je hebt zoveel weggetjes onze kant op.
    Hij wist wel waar de Albert Heijn was, en vroeg of ik daar heen wilde komen en dat hij daar dan ook wel 10 euro voor wilde betalen ipv 7,50 voor de boxen. Dus benzinegeld. Ik ging ermee akkoord, maar een beetje raar vond ik het wel.

Hij heeft me later nog 2x opgebeld. Dat hij vertrok van huis, en dat hij er bijna was. En dus kon ik naar Albert Heijn komen. Hij had aan de telefoon uitgelegd hoe hij eruit zag. Lange man genaamd Hans, groen jasje, een staartje in zijn haar. Dus toen ik daar aan kwam was er niemand te bekennen die voldeed aan zijn omschrijving, terwijl we voor de AH hadden afgesproken. Ik was al bang dat ie me in de maling had genomen. Dus ik een stukje gereden in de omgeving, geen Hans. Toen besloten de AH maar even in te gaan, en ja hoor, daar was die man....
    Een onverzorgde, in mijn ogen 'enge' vent om te zien, met een tas vol met bierblikjes en hij kwam ook op mij over als een alcoholist, ook door zijn manier van praten. Ik nam hem mee naar mijn auto en overhandigde hem de boxen en ik kreeg netjes de afgesproken 10 euro van hem. En ik zei hem dat het nog best een eindje lopen is naar .... (zijn woonplaats). En toen vroeg hij of ik hem naar zijn huis wilde brengen. :$ Ik zei gelijk: nee sorry, ik heb nog andere dingen te doen. En ik zei hem gedag en stapte snel in de auto. Brrrrr kreeg er een heel naar gevoel bij. Wat als ik ja had gezegd? Ik vond het echt een engerd, wie weet wat hij dan uitgevreten had? Misschien niks hoor, maar ik kreeg een heel raar gevoel bij die man.

Een paar uur later belde hij mij op dat hij de boxjes thuis heeft uitgeprobeerd en dat hij tevreden is. Als ik nog een keer iets te koop heb, mag ik voortaan aan hem denken. Op zich fijn dat ie tevreden is, maar hij heeft me dus al 4x gebeld op mijn huistelefoon. Een berichtje via facebook was ook ok geweest.

Hopelijk blijft het hierbij. Want hij heeft nu wel mijn adres en telefoonnummer.

Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie het normaal, of zouden jullie het ook raar en vreemd hebben gevonden?

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Heel vreemd zeg. Geds.... ik zou hier ook een naar gevoel bij hebben. Ik geef daarom nooit aan iemand van Marktplaats mijn telefoonnummer. Ook geen mobiel nummer of zoiets.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Raar en vreemd..
    Ik geef trouwens nooit mijn huistelefoonnr..puur, omdat ik dan denk.. Ha! Die bellen om te horen of ik niet thuis bent.. En dan de boel leeghalen..

4. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik begin haast te denken of die mailtjes wel van haar kwamen..

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou ook oppassen dat er nu niet binnenkort bij je ingebroken wordt.:$

6. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje dat is even schrikken hoor...ik zou idd ook oppassen. Ik heb ook wat dingen die ik zou willen verkopen maar het idee om een vreemde binnen te laten staat me toch tegen. Bij sommige dingen (een tafel bijv. of een tv) kan je de boel niet buiten handelen, de meeste willen de spullen eerst zien voordat ze het geld neerleggen...tja. Je moet maar blij zijn dat hij niet bij jou in huis binnen is gedrongen of zo...brr

7. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.602
    1.061
    113
    Hier
    gelukkig is het goed afgelopen maar het klinkt raar.
    ik was ff bang dat ze je naar de ah lokte en volgens bij je thuis gingen inbreken.

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Het eerste wat ik dacht is: zul je zien dat ze je huis leegplukken! Ergens anders afspreken terwijl ze je adres hebben.. slim

Maar gelukkig is dat noet het geval! Zal vast wel hierbij blijven :)

9. Islah

Islah Niet meer actief

Wat eng en vreemd.
    Ik denk dat er helemaal geen sprake was van een vriendin. Zou proberen iedere poging tot contact te negeren nadat je duidelijk hebt gemaakt dat je hier niet van gediend bent...

10. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Vreemde situatie! Ik had er ook de kriebels van gekregen!
    Maar de twijfel over die vriendin... Zij had toch gereageerd op jou Facebook verkoop bericht? Dan heb je toch een profiel die je kan bekijken van haar?

11. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

12. misa

misa Niet meer actief

Ieh ja dat zou ik ook erg onprettig vinden!
    Ik verkoop regelmatig wat via mp of fb. Als ik echte twijfels heb dan gehak ik af. Pas als het normaal voelt dan geef ik m'n adres.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Nog een reden waarom ik alleen maar verzend en niet thuis laat afhalen.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een keer via marktplaats iemand laten helpen met verhuizen, naar een verre stad het ging om de wasmachine en paar grote spullen naar boven. Dus die man opgehaald bij hem thuis, hij heeft geholpen, was ook een beetje een type "achterstandswijk" Toen we klaar waren gaven we hem zn geld en geld voor de bus en bedankten we hem. Ik liep 1 minuut later naar de hoek van de straat om te kijken waar we de verhuisbus even konden parkeren voor de nacht. Toen riep de nieuwe buurman direct; "Hij liep net die kant heen hoor, hij is net de bocht om!" Zag er blijkbaar ook niet heel betrouwbaar uit. Dus ik grapte al "Hij heeft 50 piek van me!"

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Oooooo brrrrrr... Klinkt onprettig.
    Ik geloof ook dat als je er een slecht gevoel bij krijgt het 9 van de 10 keer terecht is

16. Logan

Logan Niet meer actief

Inderdaad een vreems verhaal. Ik zou er de kriebels van krijgen. Kun je op facebook die vriendin niet aanklikken? Niet dat je dan oneens zekerheid hebt maar een beetje pluizen moet kunnen ;)

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oei, hij heeft je huistelefoonnummer, adres en heeft je al 4 x gebeld! Dat bellen zou een controle kunnen zijn om te kijken of je thuis bent! Ik denk dat als jij hem thuis had gebracht dat er wel eens ingebroken had kunnen zijn... Dat is in ieder geval mijn eerste gedachte nu, ik zou de komende tijd ook echt heel erg waakzaam zijn en nooit meer mijn huisnummer doorgeven.

Je kan er nu niet heel erg veel meer mee, behalve je huis goed afsluiten en misschien navraag doen bij de politie of dit een voor hen bekende truc is...

18. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Zo, daar ben ik weer. Was vanavond weg. Vandaar dat ik nu pas reageer.

Het facebook-account waar vanaf werd ge-pbt was van een Wil. Is dat een mannen of vrouwennaam? De profielfoto is een kat. Als ik meer foto's bekijk zie ik foto's van vrachtwagens helaas, maar geen gezicht. Verder staan er spelletjes-uitslagen en gedeelde filmpjes zonder reacties van mensen op zijn (of haar) facebook. Verder geen privéstatussen of zo.

Ik heb achteraf erg veel spijt ook vooral dat ik mijn huistelefoonnummer heb gegeven.

Ik kwam net dus thuis, zegt mijn man doodleuk dat hij nog een keer gebeld heeft, dat hij mij wilde spreken en dat hij morgen terugbelt. Wat een engerd. Ik heb mijn man gelijk gevraagd waarom hij dat niet afgekapt heeft. Hij had ook aan mijn man kunnen zeggen wat hij te zeggen had. Nu belt hij dus morgen weer. Dan zal ik hem wel gelijk vertellen dat hij me niet weer hoeft te bellen.

Het verhaal is ook nog dat mijn man ondertussen gewoon thuis was met mijn dochter. En dat had een reden. Toevallig werd er rond hetzelfde tijdstip ook wat anders afgehaald door iemand anders. Daarom moest één van ons thuis blijven. Dus ik zei mijn man dat hij maar thuis moest blijven, dan ging ik wel even naar de AH. Misschien niet zo slim en handig als vrouw alleen, maar aan de andere kant ben je in een drukke omgeving bij de AH. En ik kon zo in de auto stappen en weer wegrijden. Dus ondertussen kon er niet ingebroken worden. Maar ben nu wel erg op mijn hoede. En mochten er verdachte dingen gebeuren rondom mijn huis, dan bel ik direct de politie.

19. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Is het misschien handig als ik de man even een pb via facebook stuur en vraag wat hij nog te zeggen had aan de telefoon? Dan hoeft hij mij morgen ook niet te bellen?

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is best creapy idd!

Deel Deze Pagina