Iets verkocht en het ging een beetje vreemd

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Dat zou ik wel doen en (netjes) laten weten dat je niet mer door hem gebeld wilt worden.

2. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Dit is een bekende truc die vaker door inbrekers wordt gebruikt. Afkappen die boel. Als je zijn telefoonnummer hebt, kun je deze bij je provider doorgeven en laten blokkeren zodat hij je niet meer kan bereiken.

Waarschijnlijk zal hij nogmaals bellen en aangeven dat de boxen toch niet aan zijn wensen voldoen oid, en vragen om weer af te spreken om dit te retourneren. Vervolgens wordt je huis leeggehaald. Dit is helaas al bij een oud collega van mij gebeurd, bijna hetzelfde verhaal helaas.

Nooit meer je telefoonnummer geven aan mensen die je niet kent, ook dit is een reden waarom ik hem nooit geef en altijd spullen verzend!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik zou idd even een bericht via fb sturen en daarin vermelden dat je niet meer gebeld wilt worden.

4. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Je moet helemaal geen contact zoeken met hem!

Gewoon laten gaan, ander nummer nemen als het echt storend wordt en je man op laten nemen. En die moet zeggen: niet meer bellen. Klaar.

5. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik moet gelijk denken aan een stel met een lichte verstandelijke beperking. Ik begeleidde jaren geleden zulke mensen. Ik had ook niet mijn telefoonnummer gegeven. Tegen zulke mensen moet je heel duidelijk zijn, grenzen aangeven. Ze hoeven niet altijd gemeen te zijn hoor, gewoon even in de gaten houden.

6. Vervelend voor jullie, hopelijk geen kwaad in de zin.

Hier heb ik van geleerd!

7. misa

misa Niet meer actief

Nee geen contact meer zoeken hoor. En ook niet meer te netjes zijn als hij weer belt. Gelijk duidelijk zeggen: ik wil niet meer dat je me belt. Je hebt wat van me gekocht en nu is het klaar. En dan ophangen.
    Belt hij weer dan nog een keer aangeven en ook aangeven dat je de politie erbij haalt. Dat zou ik dan ook werkelijk doen. Evenals je provider bellen om zijn nummer te blokkeren. En verder even goed letten op veiligheid in en om je huis. Succes!

8. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Wat een eng verhaal zeg, en wat een enge vent... Brrr... Krijg er kriebels van...

zou inderdaad de komende periode wat beter in de gaten houden wat er bij jou in de straat allemaal gebeurd. Dit is inderdaad een bekende truc bij inbrekers.. De beste manier om te checken of er iemand thuis is, is door te bellen naar het huisnummer.

Je gaat er vanuit dat als je iets verkoopt dat dat, net als jij, gewoon volwassen mensen zijn die normaal met jouw prive gegevens omgaat. Dat ze de gegevens alleen maar gebruiken voor de verkoop, en daarna alles verwijderen alsof hij/zij de gegevens nooit gehad heeft..

maar over dat Facebook account.. Vind het heel vreemd dat je vrij weinig kunt zien... Will is zowel een vrouwen als mannennaam..
    Denk toch dat het een en dezelfde persoon is met wie jij contact hebt gehad... Namelijk die enge man...

Je bent heel verstandig geweest om die enge man niet naar zijn huis te brengen.. Er had zoveel kunnen gebeuren...

En misschien heeft deze enge man geen kwaad in zijn zin... Misschien is het gewoon een bierzuipende man die het fijn vind om contact te hebben met mensen en die dan denkt dat hij door de boxen van jou te overkopen dan een soort van contact met jou kan krijgen... Maar dan nog... Dan hoeft hij niet steeds na de verkoop te bellen...

Als hij weer belt zou je kunnen zeggen dat je er niet van gediend bent dat hij je steeds belt. En dat het niet normaal is dat een koper na de verkoop je nog lastig valt.
    Als hij dan niet luistert zou je misschien lichtelijk kunnen dreigen dat je naar de politie gaat (al zal de politie weinig doen hieraan)

9. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is nu idd lastig om spullen te verkopen op de mp. Je kan bijna niemand vertrouwen tegenwordig. Met telefoonnummer, ik heb een aparte nummer gekocht en in een oude simpele telefoon gedaan. Dus nooit huis telefoonnummer geven. Als je bestwel regelmatig iets verkoopt, misschien is dit een idee? Een goedkope is van 5 euro geloof ik.

10. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik overigens niet begrijp is dat je je thuisnummer hebt gegeven én dat je man doodleuk de telefoon opneemt en niet eens die man aangeeft dat jullie er niet van gediend zijn?

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Het klinkt mij ook wel in de oren als een inbrekerstruc. Zou dus echt niet meer opnemen en wellicht zijn nummer laten blokkeren

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Lijkt me niet echt dat ie zal inbreken. Ze heeft hem toch heel goed gezien en zou hem zo kunnen aanwijzen? Tenzij hij alleen voor gegevens zorgt en dus iemand anders de daadwerkelijke inbraak pleegt. Ik denk eerder iemand die indd denkt door de koop (oiv drank) vrienden te zijn geworden. Maar conclusie blijft hetzelfde: op je hoede zijn en elk volgend contact afhouden.

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nou, die man heeft me gisteren gelukkig niet terug gebeld. Ik had hem donderdagavond een pb via facebook gestuurd waar hij me nog voor gebeld heeft. Hij reageerde daar gisteravond pas op, en schreef dat hij door wilde geven (voor de tweede keer ;) ) dat hij echt tevreden is. Goed geluid uit die boxen etc.... Dus ik stak een facebook-duim op. Daarna schreef ie nog: "Fijn weekend" en ik stuurde "hetzelfde" en nu besloten nergens meer op in te gaan.
    Hopelijk blijft het nu hierbij. Ik was echt een beetje bang donderdagavond en heb die nacht erna ook slecht geslapen.... Haalde steeds in mijn hoofd dat ie naar mijn huis zou komen. Die angst is nu weg.

14. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Je kan ook voor de zekerheid je telefoon even doorschakelen naar je mobiel als je weg bent.

Ik hoop dat je er niets meer van hoort

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

Soms zijn mensen ook echt ontzettend eenzaam he, en proberen alleen wat contact te zoeken, of voelen zich wat beter als ze even contact met iemand hebben :)

Niet iedereen is altijd 'slecht' :)

16. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Precies, ken ook zo iemand die als hij een kort gesprekje met iemand heeft altijd aan die "niewe kennis" blijft plakken en altijd contact zoekt, want hij heeft verder geen vrienden.

17. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad. ...

Soms verbaas ik me echt over de bangmakerij hier op het forum en hoe snel mensen uitgaan van de engste dingen....

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Had ze liever weggegooid voor die €7,50 dan zoveel moeite doen met naar de AH rijden, afspreken met een engerd, tig keer bellen, tig keer mailen, en dat voor €7,50? :$

Had ze nog veel liever gratis aan iemand in de straat gegeven of bij het grof vuil gezet ;)

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    7,50 is een mooi bedrag toch?!
    In deze wegwerpmaatschappij vind ik het juist goed dat niet alles zomaar in de kliko verdwijnt. We mogen best wat moeite doen om deze aarde, ook voor het nageslacht, nog een heel klein beetje te ontzien.

Neemt niet weg dat dit verhaal me ook wat vreemd in de oren klinkt.

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Kan best zijn dat zo'n man zich eenzaam voelt en contacten zoekt. Maar het is toch raar als hij een jonge vrouw vraagt op de parkeerplaats of ze hem naar huis wil brengen? Brrrr.... ik kreeg daar echt de kriebels van.

Kan ook best zijn hoor dat hij geen kwade bedoelingen had. Maar ik kreeg een vreemd gevoel bij die man. Ook hoe hij zich gedroeg en hoe hij eruit zag. Gewoon een engerd.

Maar voortaan geef ik nooit meer mijn huistelefoonnummer, maar mijn mobiele nummer. Ik had op het moment dat ik mailde met die man mijn mobiele nummer niet bij de hand, die ken ik ook niet uit mijn hoofd. Daarom gaf ik voor het gemak maar even mijn huistelefoonnummer. Maar daar heb ik van geleerd.

Deel Deze Pagina