Ik ben sinds kort bezig met een koolhydraatarm eetpatroon en lees veel online. Ik zie vaak staan, dat men bij wijze van tussendoortje een handjevol noten en pitten neemt. Ik ben nu heel benieuwd: 1) Welke noten en pitten nemen jullie? 2) Waarom deze noten en pitten? 3) Waar halen jullie ze? Alvast bedankt voor de info!
Welke noten zitten daar dan in? Cashewnoten en pistachenoten passen bijvoorbeeld niet goed in mijn dieet, omdat er veel koolhydraten in zitten.
weet je wel het verschil tussen snelle en langzame koolhydraten? want langzame koolhydraten kunnen echt totaal geen kwaad. al denkt men van wel. kijk geen 100 gram noten naar binnen werken maar een handje cashew mag best ik neem ongebrande ongezouten noten. meestal gewoon een mix maar de lekkerste vind ik para en cashew
Ja, ik weet wat het verschil is, maar ik heb er voor gekozen om met alle koolhydraten te minderen. Dan vraag ik me nog af... wie is 'men' en wat is jouw bron voor 'langzame koolhydraten kunnen echt totaal geen kwaad"? Ik ben op zoek naar paranoten, macademianoten en pecannoten, maar ik kan ze alleen in mixjes vinden. Zou ik dan bij een kaasboer moeten zijn of zo?
Ik haal ze op de markt, ongezouten en zonder krenten/rozijnen. Erg lekker! Maar omdat ik sport, wil ik mijn koolhydraten wel binnen krijgen. Niet teveel, maar als ik ze ga schrappen dan val ik om.
Dankjewel! Is die prijs ook goed, vergeleken met de markt bijvoorbeeld? Jammer dat de pompoenpitten niet op voorraad zijn... Ik sport/beweeg niet zo veel, dus die koolhydraten heb ik niet nodig. Ik zit wel boven de 40 per dag in elk geval. Ik let wel op mijn calorieën en voedingsstoffen, als in: Ik zorg dat ik voldoende binnen krijg. Bij te weinig calorieën gaat je lijf in 'noodstand'.
die discussie ga ik verder niet ( meer) aan. als jij je er prettig bij voelt prima. mijn mening is alleen anders.
Ik haal regelmatig bij de notenboer een madacamiamix. Hier zitten macadamia-, cashew-, amandel-, walnoot- en paranoten in. Met een fijne kruidenmix, probeer zo'n 2 tot 3 x per week 2 handjes te eten. Liefs,
Pompoenpitten [en andere noten!] kun je vaak bij de Turkse supermarkt halen. Weet je wat echt heerlijk [en verslavend] is? Geroosterde pompoenpitten, met alleen een beetje zout over de schil heen voordat je ze in de oven gaat roosteren.
Eet pecan/walnootjes. Koop pecannoten bij de aldi (daar verkopen ze ook paranoten), de walnoten koop ik bij de lidl in een grote zak.