iets verkocht op mp en ontvanger niet tevreden

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Precies mijn gedachte!

Als ik hier topics lees waarbij mensen iets op marktplaats hebben gekocht waar vlekken inzitten of er is iets anders mee die niet gemeld zijn dan reageren er genoeg alsof iemand een misdaad heeft gedaan en is de verkoper in kwestie direct een oplichter.

En nu is het andersom en moet de koper maar beter opletten.
    :(

Overigens is dit niet persoonlijk aan jou bedoeld TS.
    Maar het voorstel om dan een gedeelte van het bedrag terug te storten (bijvoorbeeld de verzendkosten) vind ik wel coulant.

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn idee, als ik zie wat voor reacties er soms binnen komen op topics die andersom zijn, dan valt mijn kaak soms op tafel, je bent meteen de grootste oplichter. en nu doet iedereen het met een wassen neus af. ik zou het ook niet echt leuk vinden als ik iets ontvang met vlekken. als de koper het kan aantonen middels zo'n foto, dan kan je haar inderdaad iets terug storten.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    14 euri is al niet duur... zolang hij wel "schoon" is, ook al kun je dus de vlekken er niet uit krijgen.... lijkt het mij voor 14 euri niet heel erg...

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    in mijn beleving wordt de puckababy niet minder functioneel door een vlek en 14 euro is voor zo'n ding echt een koopje. het is natuurlijk vervelend, maar of het nu een ramp is....

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ze mag blij zijn dat ze hem voor 14 euro kon kopen!

Dan gaat ze hem lekker nieuw halen in de winkel voor 44,95.
    En zoals hier boven staat door een vlekje word hij niet minder functioneel. Hij blijft het doen ondanks een vlekje..

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Helemaal mee eens! Ik heb toch een stuk meer betaald voor mijn puckababy van MP!
    Ik zou idd vragen om een foto. Vervolgens kan ze proberen met een vlekken spray het eruit te krijgen ( zullen vast geen hele moeilijke vlekken zijn aangezien zo'n ding alleen in bed gebruikt wordt!)
    En anders jammer dan... het wordt er niet minder functioneel van!

Als ze er echt heel moeilijk om gaat doen en op de foto blijkt dat er idd vlekken in zitten zou je nog een klein bedragje kunnen terugstorten, maar ik zal er zeker geen doekjes achteraan sturen!

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Druif78

Ik heb er dus ook veel meer voor betaald ( oke 25 euro ) Maar alles beter als 55 nieuw in de winkel.

En je weet dat hij 2e hands is en dus niet nieuw is. Ja dan kun je verwachten dat er misschien een vlekje zit.
    Nou ik zou niet vallen over dat vlekje hoor.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.727
    628
    113
    Ik zou ook vragen om een foto. Als het is aan te tonen zou ik aanbieden dat ze hem mag terugsturen tegen gedeelde verzendkosten. En haar geld terug.

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Had ze hem maar moeten komen ophalen. Dat is het risico van Marktplaats. Er gewoon niks mee doen dus.

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Vind het een beetje onzin om te zeggen dat is het risico van MP,lekker makkelijk zeg!

Ik heb het zelf tijdje terug gehad,wist voor 99% zeker dat er geen vlek in het shirt zat toen ik em opstuurde,kreeg dus mail dat er een vlek in zat.Ik heb berichtje terug gestuurd of ze een foto wilde mailen,kreeg volgende dag een berichtje dat ze de vlek er al uit had gekregen(vaag want ik was alles voordat ik het verstuur).
    Als ze dus wel terug had gemaild en er was een vlek had ze het terug kunnen sturen en had ze d'r geld terug gekregen.

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik heb dit gehad met een broekje.
    Onder gebruikt neergezet en aangegeven dat het een gedragen broekje was.
    Nu waren de letters een stuk lichter geworden volgens haaren dat had ik moeten melden.
    Staat toch gebuikt en het was mij niet opgevallen, maar ok.
    Ik gemaild dat het onder gebruikt stond en dat er duidelijk stond gedragen.

Voelde me hier toch wat l*llig over en heb er achteraan gemaild dat ze het broekje maar terug moest sturen dan kreeg ze haar geld terug.
    Ik heb nooit meer wat van diegene gehoord.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik vind dat altijd zo'n muggenzifterij. ;)
    Je weet toch dat als je iets via marktplaats koopt, het tweedehands is. Tenminste, de meeste producten wel.
    Als je iets helemaal perfect wil, zonder beschadigingen of vlekjes, moet je het maar mooi in een winkel gaan kopen, daar heb je dat gezeik niet.

Mijn mening zal dan ook wel duidelijk zijn: Foto vragen van de vlek, voor de vorm. Dan zal koper wel afhaken voor die 14 euro! En zo niet, zou ik het ze gewoon laten terugbrengen wil ze d'r geld terug zien. ;)

13. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik stort in dit soort gevallen altijd 25% terug van de aankoopprijs. Soms zelfs nog meer. Als je iets koopt, mag je er toch vanuit gaan dat het helemaal schoon en vlek/gat vrij is. Natuurlijk kun je iets over het hoofd zien, maar dan is het ook netjes om coulant te zijn.

Natuurlijk is dit geen moeten, maar vind dit zelf wel het netste om te doen. Had laatst een winterjasje verkocht en kreeg een mailtje dat de voering in de zakken niet helemaal meer goed was. Dan stort ik gelijk een gedeelte terug.

Schrik een beetje van de reacties dat sommigen het heel gewoon vinden dat als iets tweedehands is, dat er dan ook van alles mis mee mag zijn...

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Zou ff kijken wat zij ermee wil verder. Moet je voorstellen dat het andersom gebeurd , zou het fijn vinden als er toch een oplossing zou komen.
    Heb het ooit gehad met een speelgoed pakket omdat ik echt helemaal blut was , en weinig speelgoed had. Alles was helemaal vies en veel ook stuk. Ze heeft uiteindelijk 3/4 van het geld terug gestort en dat kwam ook wel overeen met hetgeen ik nog schoon kreeg en werkte. Wel fijn dus.

Succes ermee iig.

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    vraag inderdaad een foto van de vlekken en als deze er inderdaad in zitten moet ze hem maar terug sturen.
    Gewoon netjes aankoop bedrag terug en dan weer op mp zetten na een was beurd.

Ik had laatst een bod gedaan op een luiertas via mp en deze was goed gekeurd alleen bleek dat 1 kant van de schouderband stuk was.
    Dit stond niet in de advertentie maar wel in haar mail.
    Gelukkig maar anders had ik een kapotte tas gekocht en daar koop ik het niet voor.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik sta regelmatig aan de andere kant van zoiets (helaas) en vind inderdaad dat dit wel een beetje het risico is, maar ook dat het de verantwoordelijkheid van de verkoper is om het produkt goed te bekijken voor je een omschrijving van de staat geeft. Ik heb al heel wat keren veel geld betaald voor een zogenaamd 'zo goed als nieuw' produkt (onder andere in het verleden ook een in werkelijkheid zwaar afgeragde puckababy!).

Ik vind het een heel groot nadeel van MP dat je als koper geen beoordelingen kan geven over de verkopende partij (feedback, zoals je dat ook op Amazon en Bol kan geven als je tweedehands koopt). Je koopt vaak op goed vertrouwen en als dat geschonden wordt vind ik niet dat dat het risico van de koper is.

Dat er per ongeluk wel eens iets misgaat, zoals bij jou, zou ik daarom wel netjes oplossen. Aanbieden om wat geld terug te geven, bv de verzendkosten. Maar wel nadat je een foto van de vlek hebt gezien. Als je zelf foto's hebt waar die vlek duidelijk NIET op stond, weet je dat de kopende partij je vals beschuldigt (dat kan natuurlijk ook!).

Lastig hoor!

17. linde90

linde90 Niet meer actief

Inderdaad om een foto vragen en als ze er echt niet tevreden mee is, terug laten sturen en gled terugstorten.

Wij hebben een bibabad gekocht via marktplaats, en op laten sturen. Na de eerste keer opzetten zien we dat het bad lek is, dat hadden we echt niet gezien als we het opgehaald hadden ...

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als jij hem hebt verkocht met als omschrijving "zo goed als nieuw" o.i.d. dan zouden er geen vlekken in mogen zitten, ongeacht de prijs die ze ervoor betaald hebben. Daar ben jij tenslotte mee accoord gegaan. Dan zou ik dus een foto laten maken van de vlekken zodat je kan beoordelen of ze er idd al in hebben gezeten. Zo ja, de optie geven van geld terug storten en terugsturen of anders een financiƫle tegemoetkoming geven. Dit lijkt mij de meest nette en eerlijke oplossing.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens. Tenzij er duidelijk in de advertentie staat dat er van alles mee mis is. ;)

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Laatst wat truitjes gekocht via MP voor de jongens.
    Zaten echt verwassen dingen bij. :$
    Echt belachelijk dat je dat nog te koop aanbied!
    Hier zo de zak van max ingegaan. :x

Deel Deze Pagina