Herkenbaar?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Toeteke, 4 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Op 9dpo testte ik positief met verschillende merken (jaja, testverslaafd). De dagen erna liepen de streepjes perfect op. 12dpo en 13dpo waren min of meer gelijk, 13dpo was maar een fractie donkerder. Toen waren mijn testen op. Heb toen verder getest met Action. Afgelopen maandag getest. Daarna in de nacht van maandag op dinsdag, lichter. Laat in de ochtend, weer lichter, eigenlijk tuur. Vanmorgen getest om te kijken of hij al omo was en ineens weer veel donkerder?

Zou vandaag op 4+2 zitten. Heb al buikkrampen vanaf 5dpo ongeveer. Vervelend, maar niet heftig of zo. Erg veel slijm al die tijd. Geen bloed, 0.0. Daar zit ik dus nog op te wachten. Wel nog kwaaltjes.

Herkent iemand dit? Ik heb geen hoop oid meer, maar ik snap het gewoon even niet meer :)

2. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    IMG_20180404_072440.jpg IMG_20180404_100626.jpg Test vanmorgen van 4+2

3. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    CollageMaker_20180404_084344119.jpg 2 april en 4 april (vanmorgen)

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Waarom zo negatief? Ik zie dat er zelfs al een sterretje in je handtekening staat. Dit lijkt mij echt wat te pessimistisch gedacht op basis van wat je hier opgesomd hebt, tenzij ik iets verkeerd heb begrepen.

Even samengevat: 9 dpo positief. Dan 10, 11, 12 en 13 dpo steeds donkerder.
    Daarna 3 testen van een ander merk, minder dan 24 uur uit elkaar, die lichter werden. Hoeveel dpo was dat? 14?
    Dag later weer een test, die was wel donkerder. Was dat 15 dpo? En welk merk was dat, nog steeds Action? En waar zit je nu, 4+2, is dat 16 dpo?
    Je schrijft dat je geen bloed verliest, wel slijm. En dat je al vanaf 5 dpo buikkrampen hebt.

Op basis van mijn samenvatting hierboven kan ik niet concluderen dat het fout is gegaan. Milde buikkramp en slijmverlies zijn normaal bij een prille zwangerschap, en zolang tests die 2 of 3 dagen uit elkaar liggen (uiteraard moeten ze het zelfde merk zijn om te vergelijken) donkerder worden, is er geen enkele reden om aan te nemen dat het fout gaat.

Ik proef veel onzekerheid bij je en dat je gewoon zekerheid wilt, vaste grond onder de voeten. En dat kan ik me goed voorstellen. Maar ik denk niet dat we je dat kunnen bieden. Alleen verder testen en alleen tests van het zelfde merk die minstens 2 dagen uit elkaar liggen met elkaar vergelijken, kan wat inzicht verschaffen. En volgens mij is een goede, gezonde zwangerschap zeker nog goed mogelijk bij jou!

Regenboog01 vindt dit leuk.
  5. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Inmiddels heb ik roze bij het afvegen en is de test weer lichter. Ik weet dat het allemaal erg paranoïde klinkt. Maar ik wist/weet gewoon dat het niet goed zit. Eigenlijk al vanaf zaterdag, dat was ook de reden dat ik maandag Action testen ben gaan kopen.

Je hebt helemaal gelijk, ik zoek bevestiging. Niet zo zeer of het mis zal gaan, maar meer of er nog meer mensen bekend zijn met zo'n verloop. Ik heb al eens eerder een miskraam gehad (met bijna 7 weken), maar dat begon weer juist met roze bij afvegen na het plassen en daarna lichter wordende testen en de krampen.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Meid nog niks alarmerends. Lichtere testen kunnen ook met de concentratie vd urine te maken hebben. Heb je veel gedrinken? Dan kan je test ineens lichter zijn.

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Je klinkt helemaal niet paranoide! Sterker nog, ik kan me je bezorgdheid goed voorstellen.

Een voorgevoel dat het niet goed is kan soms instinctief zijn, maar ook worden ingegeven door bijvoorbeeld angst. Ik zou weliswaar erkennen dat deze gevoelens er zijn, maar er niet te veel waarde aan hechten. Je gevoel is simpelweg geen betrouwbare methode om erachter te komen of het wel of niet goed zit.

De beste methode in dit stadium om daar achter te komen is niet populair: afwachten. Man, wat haat ik dat afwachten en in het duister tasten. Toch hebben we in de meeste gevallen niet veel meer om ons aan vast te houden totdat een echo rond 7 weken of later ons meer kan vertellen.

Ik lees dat je wat roze verliest en je test weer lichter wordt. Dit kan natuurlijk uitdraaien op een miskraam. Maar als ik me niet vergis komt rozeverlies rond NOD wel vaker voor, en tests die minder dan ca. 48 uur uit elkaar liggen moet je niet met elkaar gaan vergelijken, want dan kan het verloop er bedrieglijk grillig uit zien zonder dat er ook maar iets mis is.

Kortom: Hoe vervelend ook, het is afwachten. Ik wacht met je mee!

Regenboog01 vindt dit leuk.
  8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik herken het inderdaad , bij mij was dit twee keer het verhaal toen ik vroege miskramen kreeg.

Ik geloof zelf niet in fluctuerende strepen die donker-licht-donker zijn, bij mij was dat helaas foute boel.

Wil niet zeggen dat t bij jou ook fout zit maar ik zou net als jij uitgaan van t slechtste

Thea23 vindt dit leuk.
  9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
  10. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Vandaag is de bloeding begonnen, gelukkig. Ik werd een beetje gek van het wachten. Nu hopen dat het snel weer achter de rug is en het niet te heftig wordt. So far is het goed te handelen. Ik heb vandaag niet meer getest, maar ik denk dat de test heel snel omo zal zijn, aangezien het streepje al bijna niet meer te zien was op de kv2v5 gisteren.

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik hoop dat deze duidelijkheid je rust brengt. Blij dat het goed te handelen is. Had toch anders gehoopt. Sterkte meid!

Deel Deze Pagina