Met dit weer wel ja. Gewoon een nette korte broek kan toch prima. Zou zelf nooit met een iniminie korte broek of rok gaan lopen, maar net boven de knie heb ik echt geen probleem mee.
Lijkt me ook niet heel lekker met een airco Ik mag op m’n werk ook een rok aan maar moet regelmatig koelingen en diepvriezen in dus ik hou wel lekker m’n lange broek aan
Ligt heel erg aan waar je werkt. Bij ons wordt dat echt niet gewaardeerd. Ik vind dat als het wel kan omdat je geen kleding voorschrift hebt het voor man en vrouw gelijk is en gewoon moet kunnen.
Nee, vind ik echt niet kunnen op kantoor in de sector waar ik werk (landelijke overheid). We hebben goede airco Ik draag lange rokken of jurken. Ik zie eigenlijk geen enkele collega hier in korte broek of rok.
Ja, als je je netjes kleed wel. Zou ook meteen een hoop schelen in de stroombelasting met al die airco's die nu volop draaien en het zou dus op een hele simpele manier stukken beter voor het klimaat zijn. Maar omdat veel mensen het niet netjes vinden moeten die airco's dus maar aan....
Het ligt aan het werk, maar ik vind dat het moet kunnen. Tenzij het vanuit veiligheidsoverwegingen niet kan. Wel een nette broek of rok. Niet super kort.
Jazeker ik werk in de gehandicaptenzorg en moet de badkamers in met deze hitte. Geen airco alleen een waaier. Managers hebben natuurlijk wel airco terwijl ze stil achter een bureautje zitten.
Ik voel me helemaal niet prettig in een korte broek (of jurk). Dus ik heb altijd lang aan. Ik vind airco dus wel fijn, maar hiervoor ook zonder airco altijd in lang gewerkt. Gaat ook hoor
Zo frustrerend he? Bij ons bij directie airco en 23 graden. De hele dag achter hun bureau. Wij stonden in >30 graden 25 kinderen te entertainen. Maar ik hou mijn mond maar
Ik vind dat het wel moet kunnen, vooral met de huidige temperaturen. Nou hebben ze bij ons op kantoor wel airco. Maar als ik daarna met een lange broek de auto in moeten stappen, word ik absoluut niet vrolijk. Stapte net in een auto die 41 graden aangaf. Dus moet nog even iets gaan verzinnen, dat ik morgen in ieder geval het stuur niet zo gloeiend heet heb.
zou het niet schelen als je een handdoek over jestuur heen legt? Of gewoon zo’n voorruit-folie ding, scheelt denk ik wel tegen het gloeiende stuk.
Bij ons liep gister iedereen in korte broek ( en de meeste al ergens sinds juni). Toch handig zo'n klein IT bedrijf. Bij mijn vorige werkgever mocht ik niet in korte broek (maar wel in een rokje of jurk.. pfpffff de groeten) dan nam ik een korte broek mee en dan kleedde ik mij om voordat ik naar huis ging. Ben overigens blij dat ik vandaag thuis werk. De airco op kantoor stond gister op stand diepvries en ik was een van de weinige die het te koud vond dus no way dat hij zachter ging. Zat met kippenvel in mijn t-shirt de hele dag in die droge k*&%tlucht.
Dat ga ik wel proberen met een handdoek. En anders ook in de gaten houden of ik de auto ergens in de schaduw kan zetten, maar er staan maar weinig bomen op het parkeerterrein. Heb wel oprecht te doen met mijn collega’s die in de fabriek werken, dat moet nu echt hels zijn. Plat dak, machines die warmte produceren en een buitentemperatuur van 36-37 graden minstens. Er wordt wel voor ijsjes, bouillon en zoute drop gezorgd maar dan nog.
Hey leuk! Bij ons is dit het jaarlijks terugkerend onderwerp waar nooit daadwerkelijk iets mee gedaan wordt. Er zijn bij ons geen kledingvoorschriften. Maar sommige mensen lopen erbij alsof ze naar het strand/op vakantie gaan, dat vind ik nogal overdreven. Ik heb erg veel moeite met slippers en onverzorgde voeten, zoals dikke gele kalknagels, gekloofde voeten en eelt waar je de trap me kan bedekken. Blegh
Bij mij hebben de meesten ook geen korte broek, hooguit wat jongere mannen, maar verder niet (ik ook niet). Wij hebben slechte airco. Maar ik vind dat als het zo heet is de normen wel wat mogen verschuiven. Er is niet echt een reden waarom het niet zou kunnen bij een kantoorbaan bij de (semi-)overheid toch? Je ziet die benen toch nauwelijks, wel de bezwete gezichten... Ja oké, slippers is weer het alleruiterste. Maar ik heb wel eens m'n Teva's aan gehad. Verder maar gewoon niet teveel naar kijken