Wij hebben op zolder een aparte ruimte waar de ketel hangt dus ik vroeg me af of hij daar moet hangen? Of op de overloop? En op welke hoogte? In de gebruiksaanwijzing staat op de zelfde plek als de rookmelder, ik dacht dat hij op een bepaalde hoogte op de muur moest. Wie weet dit?
Niet aan het plafond maar inderdaad zo'n 1,5 meter boven de grond. Koolmonoxide blijft laag hangen terwijl rook omhoog gaat.
Koolmonoxide melder moet idd laag hangen. Daarom hebben combi melders ook weinig nut: rook stijgt op en koolmonoxide zakt. Ik heb bij BHV geleerd dat ie onder de ketel moet hangen.
Op BHV cursus heb ik geleerd lager dan je neus kort door de bocht maar de melder moet afgaan voordat de kleinste persoon in huis het inademt..
Idd lager dan de ketel en als je er 1 op de bovenverdieping wilt hangen, dan lager dan slaaphoogte. Dit omdat koolmonoxide in tegenstelling tot rook niet omhoog trekt maar naar beneden slaat en dan langzaam stijgt. Op die manier wordt je gewaarschuwd voordat het jou bereikt.
Wij hebben een tijdje geleden koolmonoxide alarm gehad 's nachts. De volgende dag twee nieuwe gekocht (de vorige was niet goed meer, we hebben het laten meten) De eerste hangt net boven de derde bovenste trede van de zoldertrap, twee meter van de ketel en lager dan de ketel. De tweede laag op de overloop op de eerste verdieping. Wij waren wel geschrokken, ondanks dat het vals alarm was.
Onze ketel hangt in het trapgat tussen de begane grond en 1e verdieping. Waar zouden wij hem dan moeten hangen? Iemand tips?
Dames bedankt, ik hang hem naast de ketel op. De oudste slaapt op zolder dus ik hang hem in het hok zelf.
Het maakt niet uit waar je het hangt, koolmonoxide gaat ook omhoog zei een brandweerman tegen mij. Toch heb ik via de website van First Alert, waar ik mijn melders van heb, de tip vandaan om hem onder neus hoogte te hangen/zetten. Dus de een staat op de grond bij mijn bed, de ander op het lage kastje in de woonkamer en op de gang bij de slaapkamers op het raamframe bovenop, dus toch boven en beneden hahaha Ik heb er 3 in huis, al is 1 voldoende bij een gelijkvloerse woning, en ik heb 2 rookmelders (ik woon gelijkvloers op een flat).
Dat is idd ook wek slim, leg hem er meteen onder! De muur waar hij op zou moeten is heel poreus (schrijf je dat zo?)
Koolmonoxidemelder plaatsing en juiste hoogte - koolmonoxidemelder.nl Hier staan wat aanwijzingen waar je hem het beste kan hangen