Geld steek ik ook in m'n zak (mits ik niet gezien heb van wie het was), ik heb al een aantal keer geld gevonden en altijd gehouden. Sieraden zou ik wel afgeven en als ik ze ergens op straat of in het bos zou vinden, plaats ik een oproepje in het parochieblaadje
Geld: ligt eraan hoeveel het is. Kleine bedragen zijn een bonus voor mij, grote bedragen geef ik af bij de winkel. Voor de rest: altijd afgeven. Zat laatst in een winkelcentrum koffie te doen, zag ik bij een pinautomaat tegenover een creditcard liggen. Gelijk aan iemand van de koffietent afgegeven, die handelt het verder wel af.
ik vertel aan de balie wat ik heb gevonden en geef mijn telefoonnummer. Dan kan de eigenaar contact opnemen met mij. In geval van juwelen zou ik ook gemeente en/of politie even bellen. (heb het ook met 10 euro serieus op deze manier gedaan.. heeft niemand gebeld en bij de balie keken ze me aan of ik volledig het padje kwijt was.. Maar ik denk altijd maar.. je zou het maar verliezen..)
Geld hou ik me lekker zelf, of het nu 5 of 500 euro is. Als mn 500 euro zou verliezen dan heb je het ook niet zo nodig volgens mij, anders let je wel beter op. Sieraden of andere dingen zou ik afgeven. Maar ik ben een pechvogel, heb nog nooit geld gevonden haha
Als ze nog te zien zijn: teruggeven. Ik heb zelf in de winkel 50 euro verloren, is er iemand naar me toegekomen he je hebt daar 50 euro verloren. Ik zag het net toen ik omkeek dat het opgepakt werd door een andere.. die was er minder blij om om het terug te geven toen ik het vroeg. Jammer dat die ene persoon weg was voordat ik ze een bedankje kon geven.
Ik heb wel eens geld gevonden in een winkel. Ik heb dat toen bij de verkoopster gemeld. Ik heb het ook bij de politie gemeld. Het geld heb ik verder niet afgegeven. Nooit iemand voor geweest dus heb ik het lekker zelf kunnen houden.
En hoelang bewaar je het dan en hoelang moet de winkel jouw telefoonnummer bewaren? Is nogal omslachtig, en waarschijnlijk schrijft de winkel jouw telefoonnummer op een of ander kladje en gooit het weg zodra je uit het zicht bent.
Niks omslachtigs aan hoor? Ik heb dit een keer eerder gedaan en werd toen ook teruggebeld en het geld netjes teruggegeven. Ik ga het geen jaren bewaren natuurlijk. Ik neem aan dat je het wel gelijk merkt als je je geld kwijt bent.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, heb je iets gevonden en dat je naar aanleiding daarvan het topic bent gestart? wat zou je zelf doen?