Pff elk jaar weer al die bontkragen . En waarom nou ? Iedereen weet inmiddels toch dat de dieren gruwelijk mishandeld worden ? en dat ze niet eens als levende wezens worden gezien . Wordt er verdrietig van Pff . Die dieren zijn ook maar geboren en hebben ook gewoon het recht om bij hun moeder te zijn . Aach ja ze zijn tegen woordig nog niet geboren en worden al uit de baarmoeder gesneden , want dan krult het haar zo mooi . En iedereen lijkt bontkragen de normaalste zaak van de wereld te vinden . "als ik het maar niet zie" zeggen ze dan . Ik heb gelijk al een oordeel over iemand metH zo'n jas. Ik kan ze gewoon niet aardig vinden . En vraag me af of ze überhaupt wel gevoel hebben voor dieren ? Vraag me dus echt af waarom mensen er dus bewust nog voor kiezen? Zijn ze tegenwoordig dan zo egoïstische ? Als we er zelf maar mooi en warm bij lopen ? Hoe de dieren moeten lijden is niet hun zorg ? Moest dit even kwijt . Na perongeluk fotos tegen te zijn gekomen met een zielig liedje op de radio . Goede combi Pff .
Ja is erg hè .. Als ik bont koop is het nep zeg maar maar je ziet veel jassen die echt bont hebben jassen van Moskou ofzo ?? Ik vind het maar glimmende vuilniszakken haha. Ben er ook geen fan van
Echt bont is inderdaad not done. Nu heb ik een harige vacht op mijn jasje, dat nep is, maar wat ik wel heel erg leuk vind nu maar hopen dat ik niet wordt belaagd door dierenactivisten.
Klopt inderdaad dat heel veel jassen echt bont zijn. Ook de goedkopere varianten. Ik kan ook erg slecht tegen dat soort beelden hoor. Ik kocht een tijdje geleden een tijdschrift, en zonder dat ik het op de voorpagina gelezen had, keek ik dus ook recht op een afbeelding van de honden in de Chinese honden bont industrie. Toen heb ik ook echt wel een paar nachten slecht geslapen hoor.
Fijn te horen dat zoveel mensen het met mee eens zijn !! Nep bont zie je gelijk hoor . Als je een Nickelson jas ziet of een moscow inderdaad . Dan weet je al genoeg ? Een mens zonder gevoel , of zonder hersens
Ik heb echt een dure jas met bontkraag, nepbont wel te verstaan. En dat zie je niet hoor, pas het nat wordt. Ik hoop dus niet 1 van jullie tegen te komen van de winter 😉...
Ik ben het ook helemaal met je eens! Zo koop ik bv ook speelgoedmuisjes voor de poezen die van wol of sisal gemaakt zijn, en geen bontmuisjes meer want die zijn dus ook van dieren bont gemaakt
Het is echt niet zo dat dieren automatisch worden mishandeld, omdat hun vacht wordt gebruikt voor bont, hoor. Hier in de buurt woont een nertsenhouder, die mishandeld zijn dieren echt niet! Door mishandeling raakt de vacht beschadigd, dus levert het minder op. (Ik praat het dragen van bont niet goed, begrijp me goed, maar het is niet zo, dat wanneer er in Nl geen bont meer gedragen wordt, dat dan het dierenleed de wereld uit is). Zoals ik het gezien heb worden die nertsen goed verzorgd, met speeltjes en al, en als ze gedood worden voor het bont, gaat dat met een stroomschok, zodat ze geen pijn oid hebben. Geloof me, er worden huisdieren dieronvriendelijker behandeld dan deze dieren! Over enkele jaren hebben deze bedrijven geen bestaansrecht meer in Nl, waardoor in het buitenland de nertsenhouders weer meer mogelijkheid krijgen. En dáár zijn de eisen lang niet zo hoog als in Nl, met alle nare gevolgen voor dieren van dien.
Mijn winterjas is van een duur merk, maar de bontkraag er op is nep. Hier heb ik ook bewust naar gekeken.
Sorry maar vind dit altijd zo'n doelloos gelul! TS ik ben heel benieuwd: Draag je leer? Eet je ei? Heb je een leren bankstel? Leren jas? Leren laarzen? Heb je van die lekkere wollen sokken? Heb je een donsjas? Dons dekbed? Eet je vlees? Als jij op werkelijk alle vragen nee kan antwoorden geef ik je recht van spreken. Anders? Neem de rest van de diertjes eens onder de loep!
En ja ik draag bont! En ja de dieren geslacht voor al die goedkope jassen met echt bont vind ik zielig! Maar ja ik eet ook graag biefstuk, een eitje, een visje, draag graag leren laarzen, lig heerlijk onder mn dons dekbed etc. Ik vind die koetjes, schaapjes, kipjes enz dus net zo zielig!
Plus wat hierboven ook al beschreven staat... Ga maar eens serieus een keer kijken in een nertsfokkerij... Ik weet heeeeel zeker dat er veel dieren in de wereld zijn die zouden willen ruilen!
Ja.. ik ga hier nu heel ZP over mij heen krijgen. Ik ben één van die mensen die een bontkraag heeft. Heb even het 'ik vind het zo leuk' laten overheersen en gestruisvogelt als het gaat om de filmpjes en foto's die je voorbij ziet komen op Facebook. Verder; Heb ik een nertsenfokkerij gezien op tv. Een Nederlandse. En die waren inderdaad heel goed voor hun dieren. Hun riepen op om een verbod te voorkomen, omdat bont anders illegaal ge-importeert ging worden, waar de omstandigheden voor die dieren wel echt dramatisch zijn. Niet dat dat mijn kraagje goedpraat, maar tsja. MamaK heeft wel een punt. Als je leer draagt, vlees eet en ga zo maar door; dan ben je niet minder aan het struisvogelen als ik dat doe.
Heb een verboden voor bont bordje aan de kapstok hangen. Geen kadavers in mijn gang aub. Maar een eerlijk vraagje aan de dragers. Het is een redelijk controversieel onderwerp. Voel je je dan daadwerkelijk prettig in bont op straat? Als je weet dat sommigen er met walging naar kijken? Of bij je kind? Ik draag zelf wat ik wil hoor, ik kleed me oook niet om een ander te behagen. Maar afgrijzen is niet echt de reactie die ik wil oproepen.
En leer en vlees zijn altijd een van de eerste weerwoorden van bontdragers. De slacht kan je werkelijk niet vergelijken met de bontslacht. Dat is gruwelijk. Plus dat veruit het grootste deel van het bont uit het buitenland komt, waar die dieren een alles behalve prettig leven hebben.
Als ik ga nadenken; Oké ik heb een bontkraag. Maar ik heb ook Shabbies, ik heb ook Uggs. Ik heb ook lederen merkloze laarzen. Is dat dan zoveel beter? Maar raar genoeg valt een ieder daar minder over als bij bont?