met je dreumes/peuter een heel eind in de trein?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik overweeg volgende week mijn broertje in Amsterdam te bezoeken en dat zie ik niet zitten met de auto.
    Met openbaar vervoer vind ik persoonlijk prima, dat is 15 minuten in de bus, een uur met de trein, 15 minuten met de tram.

Maar of mijn dreumes/peuter dat ook op prijs zal stellen? Ik noem bewust peuter, omdat ik haar eigenlijk geen dreumes meer vind. Ze praat heel veel, zegt op alles nee en dramt ontzettend om haar zin te krijgen. Ik sta regelmatig compleet voor paal, omdat ze een scene schopt voor een krentenbol o.i.d. Ze is 18 maanden overigens.
    Ik weet dat ze de bus wel prima vind, de tram zal ook prima gaan, maar een uur in de trein zitten?
    En waar laat je kinderwagen in de trein? Mag je wel het gewone gedeelte gaan zitten en moet je dan de kinderwagen inklappen, of zou ik in de gang moeten blijven en op zo'n klapstoeltje zitten?
    (lekker voor mn kont, not!)

Ik denk dat ik rond 9:00 de bus neem, dan ben ik bij mijn broertje rond 11 uur/half 12. Ik wil wel uiterlijk 15:00 weer in de trein zitten, want ik wil niet in de spits.
    Onderwijs ligt stil, dus dat zal qua drukte al enorm schelen!

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Phoe, dat lijkt me een hele ondernemning, daarom zou ik lekker de auto pakken :D. Ik heb er dan ook geen ervaring mee.
    Maar ik denk dat je de trein neemt omdat je met het parkeren zit in A'dam?
    Kun je trouwens niet bijv. met de auto naar zo'n P&R plek in A'dam gaan. En dan verder met de tram. Dat scheelt een hoop overgestap denk ik...

3. Is je kleintje wel als eens met de trein geweest? Als dat niet zo is is het vast hartstikke spannend, en vergeet ze misschien wel om vervelend te zijn!

Als je op wat rustigere tijden gaat kun je je kinderwagen gewoon bij de stoelen zetten (als je een 4persoons zitplaats neemt), daar maakt de conducteur echt geen probleem van.
    Jij zegt dat je om 9:00 met de bus wilt vertrekken, dan heb je dus rond half 10 de trein, en dan is de ochtenddrukte sowieso al weg!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Trein is juist hartstikke leuk voor een kleine. Mijn man is vorige week met de kleine (11 maanden) naar Zandvoort gegaan met de trein. Hij vond het geweldig! En juist in de trein kan je gewoon even lekker bewegen. Je blijft gewoon bij de deuren. Daar kan je zitten en heb je lekker de ruimte!

5. Maar die stoeljes daar zijn zooo afgrijselijk. Als je een uur moet zitten kom je de trein niet meer uit van je stijve rug + kont!
    Plus door die grote hoge deuren is het veel lastiger voor je kleintje om naar buiten te kijken, en zal ze zich dus sneller vervelen;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou ja, in dat geval moet je maar een limousine huren.. dan zit je wel lekker en een clown inhuren voor de entertainement :D
    Ik denk gewoon dat de trein juist hartstikke leuk voor een kind is omdat er veel meer gebeurt dan een beetje suf zitten in de auto.

7. Natuurlijk vind een kleintje de trein hartstikke leuk!
    Ik ga met m'n broertje vaak zomaar een stukje met de trein, omdat ie dat zo geweldig vindt, haha :D

Maar toch, kinderen willen áltijd bij het raam zitten (bus, tram, trein, vliegtuig), dus dan lijkt het mij niet zo handig om in een ruimte te gaan zitten waar ze alleen door de deur kunnen kijken, en waarvoor mama/papa ze dan ook nog op moet tillen..

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou ik wil ook liever niet in die klapstoeltjes zitten!

Het punt is gewoon dat het niet even proberen is, ik zag dat het een reis is van een uur en 15 minuten zelfs!
    Ik ga mijn moeder eens vragen of ze niet toevallig mee wil.
    Dat P+R zie ik ook niet zitten hoor, ik heb een hekel aan drukke snelwegen, zeker in mn uppie! Als manlief naast me zit wil ik het nog wel proberen, maar woon niet voor niks in het bijna-oosten!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij moesten laatst noodgedwongen met de trein (autopech, halverwege een rit).
    Die reis was ook 1 uur en 15 minuten. met 1 overstap.

En helemaal geen probleem gehad. Ondanks dat het ook al voorbij zijn bedtijd was (normaal reizen we na bedtijd, zodat hij lekker kan slapen) heeft hij de hele reis vrolijk rondgekeken. Een beetje naar buiten, een beetje een boekje lezen, een koekje eten. En dat ging dus helemaal goed. Ik zag er wel tegenop, maar nu het opeens moest bleek het wel mee te vallen.

10. Ik weet niet of je er al 1 hebt, maar misschien helpt een navigatiesysteem!
    Mijn moeder heeft ook 16 jaar niet op de snelweg durven rijden, maar toen we een navigatiesysteem kregen ging het wel!
    Nu komen we echt overal!

Zelfs als ze de weg al 100 keer heeft gereden, en precies weet hoe ze rijden moet, staat dat ding nog aan :D

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haha met een navigatiessysteem wordt ik een gevaar op de weg. Over 100 meter rechtsaf, maar ik kan niet inschatten hoeveel 100 meter is! Heb het 1 keer geprobeerd, maar voor mijn medeweggebruikers is dat beter van niet.

Manlief vond dat ik het maar gewoon moet proberen, en als hij er vertrouwen in heeft durf ik het ook wel aan.
    Hij is altijd zo voorzichtig, ik mag al niet zoveel hahaha (niet te letterlijk nemen hoor)

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hweb niet alles gelezen, maar wij hebben hier veel afgetreind met de twee kids van m'n man. Ging helemaal prima: wat speelgoed, drinken en lekkers mee voor onderweg, plekje bij het raam, ruimte om te bewegen... Super! Als Thirza wat groter is, ga ik denk ik ook weer meer treinen.
    Ik zou zelf niet de wandelwagen meenemen, maar een buggy, die klap je zo in en zet je bij je in zo'n vierzits. Heb je geen buggy, dan toch de wandelwagen, die zou ik dan op het balkon laten staan en zelf direct om het hoekje gaan zitten.
    Klinkt dat een beetje goed zo? ;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou de buggy niet meenemen, maar dat ligt ook aan je kind. Eva vindt er niets aan in de buggy, maar soms moet ze wel omdat ze niet wil lopen en wij gaan haar echt niet constant tillen. Maar met overstappen tillen lijkt me niet zo'n probleem.
    Als je genoeg speelgoed meeneemt zal het geen probleem zijn toch? En ook lekker door de trein lopen, ik weet zeker dat Eva dat geweldig zou vinden, lekker mensen kijken (en lastig vallen ;)).

En het is maar wat je voor paal staan noemt. Dat hoort nu eenmaal bij peuters. Ik ben best wel streng voor Eva, dat heeft ze ook nodig, maar soms zie ik mensen kijken in bv. de supermarkt, zo van, tjonge, het is nog maar een klein kind, rustig aan! Maar ja, als ik er nu niet mee begin.... dan loopt ze over een half jaar over me heen!

14. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Meis, ik heb zelf regelmatig alleen gevlogen met een baby/dreumus en dat ging prima. Laatst weer naar Nederland en hij heeft 2 uur wakker op schoot gezeten terwijl het normaal ee heel druk mannetje is. Gewoon zorgen dat je wat dingetjes bij hebt: wat te eten en drinken, leuk nieuw speelgoedje van een euro ofzo, boekje... Ik heb wel alles uit de kast getrokken en het is niet alleen vliegen maar van deur tot deur ongeveer een reis van een uurtje of 7 dus ik ben wel gewend om te entertainen. We pakken van Schiphol wel de trein maar dan hebben we ook hulp van mijn ouders. Maar de trein vindt Elian veel leuker dan anderhalf uur in de auto zitten. Je kunt je bewegen, eindje lopen als het moet, naar buiten kijken (heel veel te zien natuurlijk). Ik heb een buggy bij als ik naar NL kom, die van mij kan echt nog niet zo lang lopen en die kun je makkelijk inklappen.

Gewoon eens proberen met je meisje, misschien vindt ze het wel supergaaf, met de trein!

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zonder kinderwagen vind ik geen optie! Dan zou ik Ymke door het drukke Amsterdam moeten tillen, want meelopen doet ze maar heel zelden.
    Een buggy hebben we niet, nou ja aan mn moeder gegeven en dat vind ik een onding!
    Ik denk dat ik in eerste instantie gewoon bij de deuren ga zitten met de kinderwagen erbij. Desnoods laat ik de kinderwagen alleen daar staan idd, wel de tas eruit halen ;)
    paaien met speelgoedjes en koekjes is moeilijk, mijn dochter is gewoon onwijs snel op dingen uitgekeken.
    Heb ook al eens met haar gevlogen en dat ging ook prima.
    Heb de afspraak nu al gemaakt, dus we gaan het gewoon proberen!
    Ze heeft zich ook wel eens anderhalf uur in een bomvolle kerk met het collectegeld vermaakt, dus moet ook niet zo doemdenken!

Deel Deze Pagina