Soms kruipt ze lekker over de grond en pak ik een tijdschrift, zodat ik haar wel goed in de gaten kan houden. Heb pas de zolder opgeruimt met mn dochtertje erbij, ze vond het geweldig om eens op zolder te spelen! Dus het kan prima, je hebt toch al niet zoveel tijd voor de klusjes in huis!
Onze meid kan zich ook prima vermaken alleen. Ik zit ook nooit uren met haar te spelen. Als ik bij haar ga zitten/liggen als ze aan het spelen is, dan heeft ze misschien 10 seconden aandacht voor mij, dan gaat ze weer lekker verder met spelen.. En op schoot.. daar wordt ze na 5 minuten helemaal kriegelig van. Tuurlijk zijn er wel momentjes dat ik de complete aandacht voor haar heb. Vooral bij het opstaan, naar bed gaan en in badje doen. Maar zo overdag, vermaakt ze zich over het algemeen gewoon zelf!
Ja hoor, ik doe zeker wat voor mijzelf. Tot een maandje of 6 kon ik lekker ongestoord computeren terwijl hij lag te spelen op de grond. Vanaf 6 maanden wilde hij ook computeren en werd het een drama zodra ik mijn laptop aanzetten. Dus dat doen we niet meer. Maar ik kan zeker huishouden doen, boekje lezen, dvd-tje kijken etc terwijl hij zit te spelen. Hij speelt heel goed alleen en heeft toch geen aandacht voor mij. Ik voel mij dan ook absoluut niet schuldig, nooit gevoeld.
hier net zo, mijn meisje kan zichzelf heerlijk vermaken terwijl ik dingetjes voor mezelf doe! juist als ik steeds bij haar kom kijken komt ze totaal niet tot spelen en op schoot zitten is na 2 minuten ook niet meer leuk! juist de verzorg momenten, bad, naar bed, eten, wakker worden is echt ons moment en neem ik echt de tijd voor haar. door haar vanaf het begin lekker zelf te laten spelen, kan ze zichzelf heerlijk vermaken!!
Goed topic! Ik vind het ook lastig om dingen voor mezelf te doen wanneer Rosan wakker is. Daarbij denk ik ook....ze is nu nog zo klein en vind het nog zo heerlijk om door mama vermaakt te worden!! Daarbij heb ik er nu nog zoveel tijd voor, straks moet ik weer gaan werken..... Maar idd ik leg haar ook wel eens op speelkleed en laat haar dan lekker even haar gang gaan terwijl ik wat anders doe. Maar echt huishouden etc, dat doe ik wel in de uren die ze slaapt (heb geluk dat ze minimaal 2 uur slaapt overdag tussen de voedingen) of als papa er is.
Ik kan alleen maar aanraden het heel veel te doen! Natuurlijk niet je kindje negeren de hele dag (duh), maar wel elke dag 1 keer een half uurtje iets voor jezelf doen als je kindje wakker is. Niet meteen op alles reageren. Zo zou ik het iig bij een 2e doen, want nu madam me kan roepen en scenes kan schoppen heb er volgens mij "last" van dat ik altijd beschikbaar ben geweest. Dit omdat ze zoveel sliep dat ik altijd wel tijd had voor de klusjes.
Hier juist andersom, Eva vroeg heel veel aandacht toen ze kleiner was. Ze wilde veel, maar kon nog niet veel. Nu kan ze alles wat ze wil en vermaakt ze zich een stuk makkelijker! Zeker nu ze haar woordenschat erg groot is kan ze goed duidelijk maken wat ze wil en kan ik ook beter met haar communiceren.
Ik doe van alles voor mezelf terwijl Jay wakker is. Maar ik wissel het wel af met aandacht voor hem. Ik speel me een ongeluk met hem, dus hij komt echt geen aandacht te kort. En doordat ik daarnaast vanaf het begin af aan ook dingen voor mezelf doe, kan hij heel goed alleen spelen. Dat vind ik heel belangrijk, ook voor als hij wat groter is (ik vraag me af of het zo blijft trouwens). 's Ochtends als hij wakker wordt bijvoorbeeld, leg ik hem na zijn eerste fles op het speelkleed in zijn slaapkamertje. Dan kan ik rustig uitgebreid gaan douchen, aankleden, mijn haar doen etc. want meneer ligt dan heerlijk te spelen. Dat vind ik zo fijn! Ik weet wel dat het over is als hij eenmaal kan kruipen, maar goed...dan zien we wel weer verder. Ik zit soms zelfs de Sims te spelen met Jay op schoot Dan zit hij gezellig mee te kijken.
ik ging altijd stofzuigen wanneer hij wakker was of sliep kon ie mooi wennen aan het slapen met geluid en hij vond het geweldig als hij wakker was en ik ging met de stofzuiger door de woonkamer lekker gek dioen en nu loopt hij met z'n handjes op de stofzuiger mij achterna tuurlijk doe ik veel als hij slaapt hoe ik hem even niet in de gaten te houden en kan ik snel door het huis heen als ik ga afwassen zet ik hem in de wasmand naast me voor de wasmachine vind ie machtig mooi om te kijken hoe dat ding ronddraaid
Stofzuigen en de badkamer schoonmaken doen wij wel als hij wakker is omdat hij anders wakker wordt. Dus dat moet wel. Dan ligt hij meestal ondertussen in de box en soms, als ie er geen zin in heeft, speelt 1 van ons met hem en de ander is bezig. Maar ik zit ook regelmatig in onze leeshoek een boek te lezen terwijl Tobe voor mij op de speelkleed aan het spelen is. En volgens mij is het ook belangrijk is dat je kind regelmatig ook alleen speelt. Ik vind het in ieder geval wel belangrijk. Ik denk dat hij zo veel meer ontdekt dan wanneer ik hem alles voor de neus houd etc. Eigenlijk speel ik vooral met hem wanneer hij er alleen geen zin meer in heeft. Dat is namelijk erg vaak het geval
Ik doe regelmatig iets voor mezelf als Thijs wakker is. Boek lezen, koken, schoonmaken, was vouwen. Meestal leg ik Thijs dan in de box! Hij vindt het fantastisch in de box en als ik me af en toe even laat zien houdt hij het wel 20 minuten uit. Verder slaapt Thijs veel en kan ik dan ook een hoop doen. Ik vind het wel belangrijk dat hij zichzelf kan vermaken zodat hij niet de hele tijd vermaakt hoeft te worden. En het mooiste speelgoed heeft hij altijd in de buurt. Zijn handen!
In het begin ging iets voor mezelf doen best lastig, Lena vond de box echt helemaal niks en was overdag heel veel wakker. Toen ze iets groter werd vond ze in de wipstoel liggen en kijken als bijvoorbeeld ging koken of strijken wel interessant. En hoe ouder ze wordt, hoe makkelijker het gaat. Ga ik was ophangen dan gaat zij met de knijpers zitten spelen. Ga ik koken, zet ik Lena op het aanrecht met een stuk komkommer en zit ze zo rustig een half uur. Ook kan ze zich nu best goed vermaken als ik bijv. een boek zit te lezen, maar vreemd genoeg 'mag' ik gewoon niet computeren van 'r Ik doe gewoon wat ik moet doen of waar ik zin in heb voor zover dat mogelijk is.
Oh jazeker doe ik dingen voor mezelf als mijn meisje wakker is! tv kijken, opruimen, koken, etc. net wat er gedaan moet worden of net waar ik zin in heb. Tuurlijk, ik ga wel regelmatig bij de box langs om hallo te zeggen en eventjes haar te laten weten dat ik er nog ben. Maar ze vermaakt zich prima zelf, zoveel dingen te ontdekken en te doen! Wat wij beiden ook heel leuk vinden is eventjes tussendoor samen op de bank liggen en lekker naar elkaar lachen en onder sprietsen, even een paar minuutjes en dan hup de box weer in en mama weer aan de gang.