Uitlekbak gootsteen waar gebruik je het voor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamishka, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er zo een uitlekbakje in de wasbak/spoelbak?
    Waar gebruik je dit voor? Is het echt om bijvoorbeeld fruit e.d in te wassen of zet je er bijvoorbeeld je spons is?
    Is het handig of overbodig?

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Om rommel in te gooien. Bijvoorbeeld gebruikte koffiepads. Of als je bijvoorbeeld sla hebt gegeten en de kom omspoeld, blijven die slablaadjes op je putje liggen. Die pak ik dan op en deponeer ik in het gootsteenbakje. Je kan dit dan uit laten lekken en dan in de vuilnisbak gooien, ipv met een hand vol druipende viezigheid door je keuken te lopen..

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Om bacteriën te sparen..... Mijn vaatdoekje, sponsje en afwasborstel liggen er in :D

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.971
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je een grote keuken hebt (en dus genoeg ruimte op je aanrecht) is het handig. Maar het is niet onmisbaar. In een kleinere keuken zou ik het zeker niet doen, omdat je dan meer hebt aan extra ruimte op je aanrechtblad.
    Naast de voorbeelden die hierboven al genoemd zijn, kun je bijv. als je een sopje hebt gemaakt en je hebt bijv. nog kopjes met een bodempje koffie erin, dan kun je dat in het uitlekbakje weggooien in plaats van dat je sopje vies wordt.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb het gehad in mijn vorige keuken en ik vond het een onding. Ik deed er echt niks mee.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb zo'n ding, maar ik vind het overbodig.
    Bij mij staat mn afwasborstel en een sponsje erin.

7. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik vind het juist ideaal voor de spons, afwaskwast en afwasmiddel in te zetten.

Deel Deze Pagina