Hartkloppingen, wel of niet naar de dokter?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik zit zo te twijfelen.

Heb nu al een tijdje hartkoppingen, zowel bij activiteit als in rust. Een paar weken al denk ik.
    Ik voel dan mijn hart in mijn keel kloppen en daarna heb ik een duizelingetje.
    Verder heb ik niet veel klachten eigenlijk, ja soms wat sterretjes zien als ik snel omhoog ga na het bukken.

Ik dacht eerst dat het kwam door stress (heftige periode achter de rug), maar ben nu al een tijdje tot rust en het is er nog steeds. Telkens denk ik; nu ga ik bellen en dan lijkt het minder te worden. En dan heb ik het weer. Vind het zo suf om met weinig klachten naar de dokter te gaan.

Wat zouden jullie doen?

2. Ik zou het wel doen. Maar komt ook mede doordat ik zelfde klachten heb gehad en er wel wat uit kwam. Succes

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou bellen en het na laten kijken.

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Ik zou zeker even een afspraak maken! Ik bel ook niet voor elk wissewasje, maar met deze klachten zou ik toch echt even bellen!
    Succes.

5. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Gewoon even bellen voor je eigen geruststelling.

Adem je wel goed?
    Het kan heel goed zijn dat je onbewust hyperventileert...
    Stress uit zich vaak in dit soort klachten, maar maak maandag een sfspraak, weet je t zeker.

Succes

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Knuffelkonijn, wat was het bij jou (geen dokteren hoor maar gewoon interesse)?

Heb wel regelmatig ook last van een zere tong, maar dat hangt vaak samen met het gedeelte van mijn cyclus...

Als ik jullie reacties zo zie kan ik toch beter maar even bellen....

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Zonnebloem; geen idee eigenlijk...zal onbewust gaan. Merk wel dat ik de eerste keren bang werd als ik het voelde, maar bedacht me rustig te moeten houden. Paar keer rustig ademen en het enge gevoel ging weer weg.

Maar de hartkloppingen blijven, vind het niet eng meer.
    Het duurt ook niet lang, telkens een paar klopjes zegmaar.

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou zeker even bij de huisarts langs gaan. Enorm grote kans dat het gewoon onschuldig is, maar dat weet je niet eerder dan wanneer het nagekeken is. Even een checkup bij je huisarts dus.

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Kan vanalles zijn, dus beter naar de HA als hier de forum'artsen' vragen.
    Kijk eens op symptomen van magnesiumtekort.

10. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Kan idd van alles zijn.
    Heb het nu in mijn zwangerschap ook, dat het me opeens 'naar de keel vliegt'. 3 of 4 extra slagen in m'n keel, ontzettend irritant.

Voor de zwangerschap had ik vooral last van hartkloppingen doordat ik chronisch hyperventileerde, ik had niet door dat mijn ademhaling continu te hoog was, voelde me daarbij ook vaak buiten adem als k met iemand stond te praten .

Bezoekje aan de huisarts is zo gepiept.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Klinkt heel erg als hyperventilatie. Heb ik ook gehad. Ik zou ermee naar de dokter gaan. Die verteld je dan hoe je moet ademen als dat weer gebeurd en dan gaat het over.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het zou Hyperventilatie kunnen zijn. Maar ik zou er eerst mee naar de HA gaan. Als blijkt dat het dat is dan kun je verder zoeken naar een goede therapie. Weet je klachten niet precies, maar ik ken een hele goede en goedkope therapie. Als je interesse hebt, pb me maar...

Succes!

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ben je bekend met schildklierproblemen? Zoja, dan zou het kunnen dat hij te snel werkt, dan krijg je ook erge hartkloppingen

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik zou ook de dokter bellen , ben zelf ook geen loper na de dokter maar als ik hartkloppingen zou hebben sta ik gauw bij hem/haar.
    Daantje, sluit ik me bij aan , schildklier kan ook wat mee zijn.
    Vriendin van mij had hartkloppingen en idd de schildklier was het probleem .
    Ze moet nu een heel ander eet patroon aan nemen , minder koffie minder chocolade enz .

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dank jullie, ik ga morgen even bellen.

yenolah, je hebt gelijk hoor, daarom ook alleen de vraag "zouden jullie wel of niet gaan". Wel dus ;)

schildklier; sja dan zou je toch ook moeten afvallen enzo....
    Najah we zien wel wat de ha zegt.

hyperventilatie; dacht dat je dat kreeg als je gestressed bent enzo. Maargoed, zal de ha oo kwel een verklaring voor hebben als dat het is ;)

Bedankt.

16. Tese

Tese Niet meer actief

Hyperventilatie hoef je echt niet te krijgen als j gestrest bent. Ben ik ook niet maar als je verkeerd ademt dan hyperventileer je al snel.

17. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Als doktersassistent in opleiding zeg ik ook naar je HA,als ze een hartfilmpje maken weten ze gelijk meer.
    Laat je het nog ff weten?

18. Jel

Jel Niet meer actief

Ik had dit vorig jaar ook en heb daar toen ook een topic over geopend:

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/325713-hartkloppingen.html

Ook ik was soms ineens duizelig daarbij. Ben wel naar de huisarts geweest en in het zkh werd een hartfilmpje gemaakt toen en er kwam gelukkig niks uit.

Ondanks dat er bij mij niks uit kwam, weet ik natuurlijk niet hoe dit bij jou zal zijn.

Ik heb ook een rotjaar achter de rug en ik denk ook dat dit onbewuste stress was. Nu heb ik het trouwens niet meer. Maar je hebt natuurlijk kans dat het bij jou ook door stress kan komen.

S6 en sterkte.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja ik zou ook naar de HA gaan hoor, hartkloppingen in rust is sowieso niet helemaal juist.
    Maar ja het kan van alles zijn.... van hartklachten tot hyperventilatie en van schildklier tot.... misschien toch loos alarm.

Helaas heb ik hier thuis iemand rondlopen die uiteindelijk veel te lang heeft gewacht (omdat ie lichtelijk "bang" is voor de doktoren) en met toeters en bellen naar het ziekenhuis is gebracht vanwege een hartinfarct.

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Chillin, dankje. Ja ik kom even terug om het te laten weten hoor.

Jel, Marnat, bedankt voor het delen van jullie ervaring.

Minny, dankjewel maar ik ga liever naar de dokter zodat ik weet wat er echt aan de hand is.

Hopmarjanneke; sja ik ben zelf niet bang maar wel al vaak niet serieus genomen. En daarom ga ik liever niet voor niks. ;)

Rest, bedankt!

Deel Deze Pagina