Zit met mijn hubbie op de bank rustig tv te kijken, hoor ik m ineens ieuwww roepen. Echt niet normaal, een MEGA spin. Volgens mij van poot tot poot een cm of 9 (heb ff vlug gemeten). Echt groot!! Ben nu bang dat er meer zitten en ik ben helemaal niet bang van spinnen. Maar deze is zooo groot, niet leuk meer. Vraag me gewoon af of dit wel een normale spin is die hier voor hoort te komen. Bah!!!
Gatverdamme!!! Ik zou al gillend door de straat rennen!! Ben echt superbang voor spinnen. Ze zeggen wel eens dat spinnen altijd met z'n tweeen zijn............... Gina
Het klimaat word warmer hier dat merk je aan de spinnen, ze worden groter dan voorheen. Had vorig jaar hier ook zo'n joekel zitten, als ik er weer aan terug denkt krijg ik weer de kriebels.... Ben ook niet bang voor spinnen, tot een bepaalde groote
Wij hadden vorige week ook zo'n hele grote spin,ik schrok me dood ik had nog nooit zo'n grote gezien. En inderdaad door het klimaat worden ze gewoon groter want wij hadden ook hele grote vliegen hier vliegen en ik had nog nooit van die grote gezien en mijn moeder zei toen ook dat het komt omdat het warmer word.
Wij hadden vorig jaar dus ook zo'n grote, maar die heb ik nooit gezien. Onze katten liepen erom heen, maar durfden gewoon niks te doen. En die spin richtte zich gewoon op om te vechten. Brrrrr. Ik zit hier dus gewoon met mijn voeten op de bank. Het is inderdaad spinnentijd en vorig jaar hadden we er ook zoveel. Als ze zo groot zijn dat de kat er zelfs voor wegloopt, vind ik het niet grappig meer. Volgens een vriendin die veel van spinnen weet is t een gewone huisspin, op zoek naar een partner. Mooi dat ze geen eitjes in mijn huis gaan leggen. Ik ga morgen het hele huis zuigen en geen hoekje overslaan. Bah, bah, ieuw jakkes.
Voor de liefhebbers, met een sterke maag klik hier. Er staat oa een foto van zo'n spin bij iemand op de hand. Zo groot is die hier dus ook.
Ik ben echt als de dood voor spinnen!! Ik roep altijd mijn man erbij...hihi....girl power, maar niet heus. Bij mij in de badkamer zat een keer een enorme in de badkuip, toen mijn man hem wilde pakken met een prop wc papier, sprong die spin door de badkuip....GATVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb die dag niet gedoucht...
Dan kunnen we tegelijk krabbelen Anakin. Ik moet hier zo mijn bedje in. Eerst goed checken, ook onder bed.
Ik ben altijd bang dat die beesten 's nachts over je gezicht heen gaan lopen.............oh nee, ik zit mezelf echt gek te maken nu! Een film als 'Arachnophobia' moet ik dus echt niet kijken, want dan slaap ik geen nacht meer....
Normaal heb ik dat dus helemaal niet. Nou, kijk dan ook maar niet naar de site die ik hier neer heb gezet, daar wordt je ook niet vrolijk van als je bang bent van spinnen.
Mmmm....ik word nu toch nieuwsgierig Zelfkastijding noemen ze dat, hihi. Succes met je spinnenjacht en welterusten!
Heb ik ook hoor! gatver! Laatst dacht ik dat ik wakker was en een grote jah echt grote spin boven me zag hangen!!! Zo groot als mn hand. Dus ik sloop mn bed uit naar mn vriend. Hij kijken........ en zoeken...... had t toch gedroomd dus... Vréselijke beesten. Maar vorig jaar vond ik er ook 1 achter de bank vandaan, zon grote had ik in t echt nog nooit gezien, bah.. en idd als er 1 is, is er nog 1. En ja hoor. S morgens vroeg de volgende dag was ik er op t nippertje niet op gestapt. Arggg en idd mn katten vonden ze niet eens leuk om mee te spelen kan je wel nagaan.
Die spinnen zijn er al jaren hoor, ik weet niet anders of zo tegen deze tijd beginnen ze te lopen (het schijnt dat het alleen de mannetjes zijn die op zoek zijn naar een vrouwtje). De spinnen die jullie beschrijven ken ik als grondspinnen, dit zijn dus jagers en ze bouwen ook geen nest en ze zijn inderdaad eeeeeuuuuuwwww. Ik ga ze dan ook liever uit de weg maar ja dat wil niet altijd, want ik wil wel weten waar ze blijven. Gelukkig heb ik een hele lieve hond, die weet het al precies, als hij die spin dood maakt (poot erop en bijten) dan krijgt hij daarna wat lekkers dus is achter de spinnen aanzitten zijn grootste hobby geworden. Groetjes
Ik ken deze griezels pas sinds we hier wonen. Zowel in ons vorige huis als bij mijn ouders lieten ze zich niet zien of waren ze er niet. Iedere keer als ik wakker werd vanacht dat ik: spin!! Echt lekker geslapen heb ik dus niet
Ik heb ook wel eens het verhaal gehoord dat ze altijd met z'n tweeen zouden zijn....en ook dat spinnen vaker in schone huizen zouden zitten, dan in vieze....het kunnen fabeltjes zijn, dat weet ik niet.... Ik pakte trouwens deze week op het toilet een tijdschrift op van de vloer en toen zat er ook zo'n grote zwarte rakker onder! Ik schrok me te pletter en ben gillend in mijn onderbroek de hal ingerend. Mijn man lachen....de held heeft hem doorgespoeld, maar toen durfde ik niet meer naar de wc.
Mja in de herst.. komen ze naar binnen En het is overduidelijk geen zomer buiten Maar je kan je hele huis 30x zuigen.. je blifjt spinnen houden hoor. En bovendien.. kruipt het lieve beestje zo je stofzuiger weer uit. Wat beter werkt is een glas pakken... er overheen zetten, papiertje eronder schuiven. en dan zo het raam uitmikken. Maar in een gemiddeld huis zitten een paar duizend spinnen.. waarvan je de meesten gewoon niet ziet Enige manier om het te voorkomen is je huis luchtdicht afsluiten.. en dat lijkt me dan weer niet zo practisch Die hele grote worden ook wel vochtspinnen genoemd. Maar zijn inderdaad gewoon doodnormale huisspinnen die zich te goed doen aan al het ongedierte in je huis. Dus eigenlijk.. hoe groter de spin.. hoe meer muggen en vliegjes het beest voor je verobert heeft. En dat is dan wel weer fijn toch?
Wij hebben ze ook. Ik ben echt superbang voor spinnen, als er 1 op het plafon zit loop ik er echt niet oderdoor hoor. Vorig jaar hadden we er 1 op de muur in de slaapkamer, die zag ik vanuit me ooghoek op de muur zitten en zelf mijn vriend vond het eng om hem te pakken en door te spoelen zo groot was hij. Een paar weken geleden weer 1 op het plafon en ik krijg nu de kriebels met het idee dat die andere groter is en ook ergens nog zit. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kriebels.