haha durf ik eigelijk niet te zeggen me vriend wou hem laten leven hij vind ze leuk zeg maar... heb die grote ook niet meer gezien... alleen laatst zag ik dus wel allemaal kleintjes (ten minste grote van een kruisspin) rondlopen.. dus denk dat dat jonkies zijn... bah he dat rode vlak achter is trouwens deur van buuf... onze deur is een stukkie verder naar achter nog...
Het is echt zo dat ze met z'n tweeën zijn! Gisteren zag ik er ineens nog een lopen door de kamer!!! Geen 9 cm hoor, maar toch zeker wel 5. Gek genoeg liep ik er gewoon heen, zette er een glas over, en schoof er een grote witte envelop onder. Op dat witte ondergrond kwam ie nog beter uit....
Gister avond waren me vriend en ik rustig tv aan het kijken, zien we in eens z'n megaspin snel over de grond lopen richting me vogels. Me vriend snel zijn slippers gepakt en de spin dood getrapt en daarna door de wc gespoelt. Vandaag het hele huis schoon gemaakt om te kijken of er nog meer spinnen waren. Maar dat was niet zo.
Ik ben helemaal niet bang voor spinnen, maar dit gaat me wel te ver. Ik pak van die kleintjes wel gewoon op (echte kleintjes), grotere haal ik met een glas weg. Maar ik heb nog nooit zulke grote gezien! Ik had gisteren wel ineens twéé wespen over de vloer lopen, ik had eerst zoiets van: laat maar lopen. Maar toen kroop er één mijn broek in. Dat vond ik toch iets minder (lees: toen gilde ik wel even). Ik heb ze dus maar weggehaald en naar buiten gegooid. Ik maak praktisch nooit beesten dood, dat vind ik zielig.
aaaaaaaahhhhhhhh......ik had van de week zo'n spin in mijn slaapkamer..... ik heb toen toch maar even mijn buurman erbij gehaald!!!! die pakte hem met zijn blote handen!!!!!! lefgozer!!!!!!
Ik ben niet bang voor spinnen ofzo maar dat die spin richting me vogels liep vond ik niet zo leuk. Meestal vang ik ze en laat ze buiten vrij maar me vriend vindt het beter om ze dood te maken. Hij is bang dat ze zich gaan voortplanten.
@ chanel, ik ben het met je vriend eens! ik haat spinnen tot op het bot! bah, zo smerig, als ik er één zie ben ik weg(mijn man verwijdert ze heel discreet vaak voor ik ze spot omdat hij weet dat ik freak van die dingen) en dan die zwarte (van sjarrel 8) ) ieuw! dat is mijn nachtmerrie, tja, ze zeggen inderdaad dat ze nuttig zijn, maarre vliegen vang ik zelf wel! en bovendien als die groten geen web maken hoe vangen ze die vliegen dan? bah! ik vind ze echt vies (en hun webben ook!)
@ sim, ik kan me wel voorstellen dat je niet zo dol bent op spinnen. ik heb ook liever niet dat ze zich in huis voort gaan planten en je dan overal webben krijgt. is lastig met schoonmaken en ook niet echt fris. ik noem me vriend nu de spinnenjager want ik kan nu niet meer overal bij komen.