Echt ranzig, mijn kat lag vanmiddag op de bank en ik zie een soort witte rijstekorrel aan dr bilharen geplakt, dus ik pak et met mijn vingers weg en het bewoog en kroop helemaal in 1... Gatver gatver, heb me handen gelijk met chloor gewassen, ranzig zeg. Heb gelijk op internet gekeken wat voot iets het kan zijn en nu kwam ik uit op de lintworm.. Heb gelijk de dierenarts gebelt en nu heeft ze een pilletje gekregen die ik over 14 dagen weer moet herhalen. Maar nu denk ik aan gister, ieuw, als ik dr weer aan denk... ale: Ik lag dus op de bank en ze kwam boven op me liggen met dr reet bijna in mijn gezicht en maar likken aan mijn handen.. ieuw, als ik dr weer aan terug denk... :-& Had het nog wel aan de dierenarts gevraagd of het besmettelijk is voor de mens, ze had een heel verhaal waar ik bijna niks van verstond ivm een klein kind die stond te jengelen. Kan er ook weinig over vinden op internet. Het heeft wel met eitjes te maken, die zijn besmettelijk. Maar hoe zit dat met het likken van de kat op de handen enzo. Want dat doet mijn kat dus echt vaak, je handen aflikken en ja ik denk dr niet aan om dan steeds mijn handen te wassen.. Weet iemand dit?
hahahahahahaha sorry hoor, lach je niet uit maar zoals je t verteld, zie het al helemaal voor me hihihihi
ik heb dat gehad toen ik nog niet wist dat katten onwormd en ontvlooit moeten worden, had het dus gewoon nooit gedaan. En echt ik weet hoe vies het is. En nu is het nog 1x gebeurd omdat ik te laat was met ontwormen (en heb buitenkatten). De kriebels krijg ik er ook van ja. Probeer nu echt op te letten. Vooral met een kleine kruiper in huis is het wel belangrijk om er op te letten. Gezond is het niet. Zorg trouwens ook dat je nu snel ook een keer ontvlooit, want daar door kan het weer terugkomen.
en als ik eraan terug denk dan voel ik me echt vies... Die katten kunnen dat toch zo erg, met die kont bij je neus gaan staan, als ze aandacht willen...nou ben echt gelijk genezen...ble
Ja idd en weet jij dat mischien of ik dat vlooienspul gelijk mag geven samen met die ontwormingspil? Kan me vaag herinneren dat ik daar een dag mee moest wachten, mag niet samen gegeven worden, maar kan ook helemaal fout zitten...
Precies, ze krijgen die wormen vaak door vlooien, dus morgen ook even je kat tegen vlooien behandelen. Ik geef de hond en de kat standaard 2 x per jaar een ontwormingskuur. Hoef die vieze wormen niet te hebben, iehw!
hahahahaha weet er alles van! Heb er zelf 2 en die kunnen het ook heel erg goed, daarom zie ik het helemaal voor me
Wel vreemd want ik geef iedere maand frontline en heb het net een maandje geleden gegeven en toch nog vlooien, heb gewoon een lekkere kat met wormen en al! Morgen maar weer geven...
Ik ben overgestapt van Frontline naar Advantage. Volgens de dierenarts zijn de vlooien wat resistent geworden tegen Frontline. Walgelijk duur (net als Frontline), maar het werkt goed. De kat vond Frontline ook altijd prikken, die dook gelijk helemaal in elkaar. Dit spul prikt minder. Ik gebruik misschien 4 pipetjes per jaar, hoogstens. Staat wel op de verpakking dat het elke maand moet, maar ja, ik gebruik het zo'n beetje alleen in de zomer, als er meer kans op vlooien is. Vies, he, zo'n worm kan trouwens meters lang worden, echt een goor idee.
Onze kat moest eens overgeven op het vloerkleed in de zithoek en daar zat toen een (levende!) lintworm in van zeker 20 centimeter ale: ! En dat terwijl ze keurig op tijd haar pilletjes had gehad... Ik vond dat toen ook zo ontzettend goor. Het vloerkleed stond al op de nominatie om vervangen te worden, maar toen hebben we het meteen weg gedaan... Inmiddels is ze ruim 14 jaar oud en komt ze niet meer buiten (alleen nog op het dakterras), dus zal het niet snel meer voorkomen. Maar nu onze dochter er is, let ik nóg beter op. Ook na het toedienen van de anti-wormtabletjes hou ik haar even goed in de gaten. Misschien heeft ze het pilletje toen wel uitgespuugd en had ik dat niet in de gaten...
Oh ja dat kan natuurlijk ook nog dat ze het uitspugen Ik ging net weer liggen en ze sprong alweer van de bank om bij me te komen, dus heb dr net als in de flinstones, zo buiten gezet en nu maar hopen dat ze het NIET uitspuugt.. Hoop maar dat ik zo geen nachtmerrie krijg over wormen.. Komt ook ineens weer een ander vehaal naar boven, bij 1 van mijn eerste katten, stak er ook een worm uit z'n reet en ik dacht die haal ik wel ff weg, nou trok gelijk een lange sliert eruit, van wel 15 cm.. ieuw :-&
Ik zou wat je kindje betreft even je huisarts bellen over de kat met lintworm. Hij/zij kan je vertellen wat je moet doen. Ikzelf was al helemaal ondersteboven van een uitgekotste spoelworm vorige maand, dus kan me je angst en walging goed voorstellen. Jech... Succes ermee! Laat je het nog weten?
Nou ikke net de ha gebelt, geloof dat ze me gewoon uitlachte, ze zei in ieder geval dat het bijna nooit voorkwam en dat ik de ontlasting gewoon goed in de gaten moest houden en dat het alleen maar goed voor de lijn is... rare assistente... maar goed, ben in ieder geval wat wijzer en ik heb echt kut geslapen vannacht...
nou vraag ik me gelijk af wat je met die levende worm hebt gedaan! ik denk als ik opeens zo'n enge 'slang' op de vloer zou zien liggen ik m in mootjes zou hakken
het is goed als jij en en jou man knoflook eten, echte knoflook , het is goed tegen wormen. knoflook en melk, savonds voor jullie naar bed gaan. als jij tegen de stank niet kan, dan kunnen jullie het drinken, met water, net als een pilletje.het stinkt veel minder, ja, via transpiratie, maar ja, het is echt heel goed tegen wormen.
Ben je er ook werkelijk wijzer van? Ik zou nog eens bellen en vragen of ze het aan de huisarts voor wil leggen. Die assistentes denken ook altijd maar dat ze huisarts zijn...
iiiiieeeeeuwwwww zo dat is eruit vorig jaar hier een vlooienplaag, en dat frontline helpt niet voor geen meter. is duur spul maar ze zijn er resistent voor heb bij een andere dierenarts topspul gekregen, wat binnen een paar dagen me van alle vlooien afhielp advance en dan heb je ook nog een geweldig middel, dat is stronghold, dat helpt tegen wormen mijten en vlooien! en pas op met kleine kinderen, want die hebben ook zo wormen als ze een eitje binnen krijgen.