Ieuwwwww... kattenwormen!

Discussie in 'De lounge' gestart door eliesja, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik geef mijn kat om de zoveel tijd een wormenkuur ook al weet ik niet zeker of ze wel wormen heeft. ook doe ik 1x per maand vlooiendruppels in der nekje (vind ze niks haha)

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik heb nu Exil gegeven, dit middel kan je bij onze dierenarts niet eens krijgen, maar wel bij een dierenwinkel en deze is 3 maanden werkzaam, had deze al vanaf het begin, maar ben deze zomer overgestapt op frontline, omdat ze ook ineens veel teken had en die exil niet tegen teken is!

Als het weer eens tijd is om het te geven dan ga ik ook eens op zoek naar die advance.

Nou Andrea of ik er echt wijzer van ben, ik ga vanaf nu maar strontkijken, vind ik minder smerig dan laatst met die kat! ieuwwww, krijg dr weer kippenvel van.. ;)

3. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ieuwwww en je pakte het gewoon...ieuwwwww Kan me voorstellen dat je er nog de kriebels van krijgt als je er aan denkt.

4. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Getver, ik krijg helemaal de kriebels nu ik dit lees. Onze kat laat ook maar wat graag z'n ster zien en als je 'm aait gaat ie op je hoofd zitten... Ik pas wel op ivm toxoplasmose ivm zwangerschap, maar ik ga toch maar even een exil-spuit halen.. mijn god, je moet er toch niet aan denken...

5. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hmmmm, zal ik ook een katten-wormen-horror verhaal verhaal vertellen?

Een paar jaar terug heb ik een nest jonge katjes met moeder opgevangen voor de Dierenambulance.

De moederkat had braakneigingen, een haarbal dacht ik.

Plots gaf ze dus over op de bank en mijn vriend zei: Heeft ze spaghetti gegeten?

Wij even dichtbij gekeken, bleken die spaghettislierten bewegende wormen te zijn. :confused:

Ze waren bij de Dierenambulance even vergeten te ontwormen :rolleyes:

6. zo'n lintworm!

maar jullie vertellen dus over die wormen.. maar wat doe je ermee, vraag ik me dan af. wegspoelen :rolleyes: ?

7. Arendskelk

Nee joh, lekker frituren... :D Grapje hoor
    Ik zou 'm ook wegspoelen ofzo. Volgens mij heeft het niet zoveel zin om ze in mootjes te hakken omdat ''onderdelen'' van de lintworm los van elkaar kunnen leven. Weet ik trouwens niet helemaal zeker hoor, maar er stond me iets van bij...

8. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Ik weet geen antwoord op je vraag; maar heb wel een goor verhaal om te delen...
    Toen wij onze Timoontje voor het eerst ontwormden (met zo`n pasta door het eten), trokken we een uurtje erna een worm van wel 30cm uit z`n - euh - achterkant....er kwam echt geen einde aan! Heb daarna wel staan spugen boven de wc hoor, echt zo ontzettend vies!

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home

ieuwwwww

:) maar moet wel ff lache, heeft die kat spagetti gegeten.... ;)

Nou ik had dat wormpje, of beter gezegd dat 'schakeltje' in de prullenbak gepinkt.. :(
    Wist ff niet wat ik dr mee moest...

Exil is geen wormenkuur hoor, dat is vlooienspul!

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    :pale:

ieuuuuwwwwwwww....

11. Arendskelk

Nou, Juniper.. Ik heb ook nog een vies verhaaltje. Vorig jaar kerst hing er ook ''iets'' uit het sterretje van Petertje Poes. Het glom een beetje dus toen mijn man besloot het eruit te trekken, bleek het een heel stuk draad van zo'n kerstslinger te zijn. Het meest bizarre was nog wel: Petertje Poes begon keihard te spinnen en daarna een beetje te grommen en kroelen...

12. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wat een smakelijke verhalen! :confused:

Toen ons kindje was geboren, vertelde de dierenarts dat we vanaf nu de honden beter 4x per jaar kunnen ontwormen ipv de gebruikelijke 2x per jaar. Dus dat doen wij nu maar. Beter voorkomen dan genezen!

En frontline geef ik al jaaaaren aan onze honden en ze hebben nog nooit (oudste is al 11 jaar) teken gehad, gelukkig! We zien ze wel eens lopen op de vacht, maar kunnen die er dan zo vanaf pakken en doden.

Ik heb zelf ook wel een wormpjes gehad, maar die komen niet van dieren denk ik.

13. haha :)

14. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Whaha lekker hoor Eliesja :)
    Hopelijk is ie er nu wel van af.

Ik zal mijn katten ook eens ontwormen.. Vergeet het vaak eigenlijk :oops: Maar aan de andere kant lopen de mijne niet los buiten, dus minder kans ook op wormen..

Succes er mee iig ;)

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    :)

volgens mij vond Petertje Poes het lekker, pas maar op de slingertjes dan dit jaar, straks zijn ze allemaal weg.. ;)

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nou Miran ik hoop het ook, maar ik ga in ieder geval zeker 1x in de 3 maanden haar ontwormen! Hier heb ik natuurlijk niet nog eens zin in...ble

Als jou katten geen vlooien hebben dan zal ze vast ook geen wormen krijgen, meestal komen die van de vlooien en af en toe van een muis...

17. Arendskelk

Ja, zo'n smeerkeesje is het wel ja... Hij hangt ook wat meer aan mijn man dan naar mij omdanks dat het een katertje is. Ons Petertje Poes zal vast gauw uit de kast komen. :D :) :D

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    :) :) :)

19. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Dat zijn wel dezelfde wormen als die van je kat of hond :rolleyes: . De spoelworm. Kan ook van zandbakken e.d. komen, waar ook kattepoep in zit vaak.

20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Gebeurt toch best vaak dat kleine kinderen wormpjes krijgen en dat komt dan idd van het spelen in de zandbak..
    Die katten schijten natuurlijk erg lekker in zo'n mega kattenbak!

Deel Deze Pagina