Iewll een muis in mijn huis, heb je het weleens mee gemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

mumija Niet meer actief

Die is waarschijnlijk toch vergiftigd dan.

2. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is denk ik een muisje die ergens aan het vergif heeft gezeten, is dus, helaas voor hem/haar, stervende.

Hier zitten ook muizen, maar we wonen dan ook tussen de velden, is niet te voorkomen.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben er in ons vorige huis eentje gehad. Ik vond het echt vreselijk ranzig eerlijk gezegd. En heb zelfs een dag vrij genomen om heel het huis om te keren en schoon te maken :) Daar pesten mijn collega's me nog altijd graag mee :D

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oepsie!

Nou, uit zijn lijden verlossen dan maar. Flinke steen erop en het is klaar met het beestje. Of als je dat niet durft; buiten zetten en de natuur zijn werk laten doen.

Het kan ook zijn dat hij zichzelf zit te verwonden. Muizen die gestrest zijn eten hun eigen staart op. *kijkt nog een keer naar de foto* Waarschijnlijk niet in dit geval :D

5. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Haha nee een steen erop durf ik niet. Ik heb hem ergens in de bosjes gelegd..

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat verklaart waarom het beest zich liet vangen.

Maar als het beest vergiftigd was, dan zitten waarschijnlijk je buren erachter. Als je met je buren contact hebt, zou ik er eventjes langlopen met de vraag of één van hen op dit moment gif strooit tegen muizen.

7. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ja wel een keer gehad, ik hoorde ze ook wel eens als ik in m ijn bed lag.
    Toen ik er een zag in huis, meteen een poes aangeschaft daarna nooit meer een muis gehoord of gezien.

8. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb hier regelmatig een muis in huis...omdat mijn drie poezen het wel leuk vinden om zo'n beestje te vangen en dan binnen los te laten! Hier halen de poezen de muizen dus in huis in plaats van ze weg te houden :)

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben hier een aantal jaren geleden een muizenplaag gehad en toen Rentokil ingeschakeld.
    Kostte me een godsvermogen maar ze waren wel weg haha.
    2 jaar geleden in de zomer kwam er ook ineens 1 vanuit de achtertuin naar binnen rennen.
    De deur stond open.
    Schoonvader pittig spulletje gif neergezet en nooit meer gezien.
    Ik haat die viespeuken.
    Hier liepen ze ook gewoon op het aanrecht en in de slaapkamers van de kinderen.
    Waren in huis gekomen nadat we 2 weken met vakantie waren geweest.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

O wat ben ik blij met mijn kater Elmo haha.
    Die ruimt het wel voor mama op haha.

Ieuw ieuw ieuw en ieuw ik had de hele buurt bij elkaar gegild whaha.

11. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook 1 gehad en direct gif gestrooid op veilige plekken.
    Brrrr in een kooitje tamme muizen vind ik leuk, maar loslopend in mn huis is gewoon ontzettend smerig.
    Sneu maar valletjes e.d. trapte hij mooi niet in.
    Met een week ervan af gelukkig.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ga eerder gillend op de loop voor zo'n enge grote dikke huisspin dan voor zo'n muisje.

Hier hebben wij echter een lieve salontijger die graag allerlei beestjes mag vangen.

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb alleen muizen binnen als de kat ze buiten vangt :( Ze neemt ze mee naar binnen en gaat er dan mee spelen. Soms laat ze ze dan ontsnappen, jager van niets... Maar dan zijn ze al wel dusdanig beschadigd dat ze suffig zijn en we ze naar buiten kunnen gooien. Laatst was er 1 in mijn laars gekropen, zag al dat m'n laars door de gang was geswiept dus vertrouwde het niet. Keerde m'n laars om en ja hoor...valt er een muis uit. Kattenluik is echt de fout van mijn leven geweest. Meestal doe ik het luikje snachts op slot maar vergeet het dus wel eens.

Wel zielig trouwens als ze zo doodgaan door gif, echt lijden dus.

14. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Jep hier ook ooit gehad, nadat ze onze muren hadden geïsoleerd. Wsl is hij uit de spouwmuur gedwongen en in ons huis beland. In de kelderkast nog wel, met zijn kontje in de boter :D Het was er ook maar 1, gelukkig!

15. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Wat zijn sommigen hier teerhartig voor die vieze beesten zeg! Het is vies ongedierte hoor. Ze zijn namelijk niet zindelijk en laten overal wat lopen/vallen... Brrr! Kunnen echt onhygiënische situaties veroorzaken en een stank! Wij hadden ze achter/onder de keuken. Nu alle gaten gedicht met verdelgingsbedrijf en ook gif gebruikt. Ze hadden namelijk een toegang geknaagd via de spouw. Nu zijn we er weer vanaf.

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    1 hele muis hahahahah zou je nou een plaag hebben ..

tis toch schattig..

nee grapje
    ik heb ook een muis in huis gehad. die kwam alleen maar snachts..
    wij woonde toen op een flat en die kwam dus door de afvoerbuizen
    op het balkon.
    toen hebben wij er een ding voorgemaakt dat de muis er niet meer langskon.
    nooit meer ''last'' gehad

17. mumija

mumija Niet meer actief

Dan hoop ik niet dat een kat hem vind en aan die muis begint te eten..

18. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    wij wonen in een flat.. en toen onze bovenburen verhuisd waren en de woningbouw ruim een maand bezig is geweest het huis weer toonbaar te krijgen, kregen wij ook bezoek van een muis.. die bleek via een open ruimte onder het keukenblok vandaan te komen.. deze hebben wij gevangen met een muizenval met wat pindakaas erop... het gat laten dichten en geen last meer van gehad :)

19. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    wij gelukkig alleen ooit in de tuin een gezien en die hebben we erna nooit meer gezien:p

20. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik had er 1 cadeau gekregen van de kat, die schoot ook weg.
    Paar dagen gezocht, was een grappig beestje toen ik op handen en voeten aan het zoeken was zat hij naar mij te gluren vanuit een richel bij de verwarming heb me rot gelachen was zo'n stom gezicht.
    Ik heb een muis vriendelijke val gekocht en veel de achterdeur open gehad dat bleek voldoende muisje is weer verder op avontuur gegaan.

Deel Deze Pagina