Iewll een muis in mijn huis, heb je het weleens mee gemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij hebben hier trouwens de gaten in de kleding gehad van die vieze beesten.

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Wij hebben geen muizen, wij hebben katten. In mijn ouderlijk huis trouwens weleens een muis gehad. Eigenlijk vonden we 'm best schattig. Mijn ouders al het eten hoog in de kastjes gezet, gingen m'n broer en ik broodkruimels in de keukenkastje strooien "want anders had die arme muis honger" :D

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Wij haalden het eerst van een agrarische site maar hier in NL mag het nog maar in kleine verpakkingen verkocht worden en is het bloedduur. In Belgie tijd terug emmer gehaald (2,5 of 5 kg) voor 35 euro. En lekker dat ze het vinden! De meeste muizen/ratten eten er van, dan voelen ze zich ziek worden en trekken ze zich terug in hun hol. Je ziet dus ook zelden kadavers, alleen maar blauwe keutels. Als er wel een gewaaid te voor schijn kwam dan verlos ik hem uit zijn lijden en gaat het gewoon de container in. Daardoor ook minimaal risico voor andere beesten.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Oh nee wat erg :p

5. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Mijn kat neemt altijd 'cadeautjes' mee, vaak nog levende muizen, en laatst een vogeltje. Dus ja, bekend met muizen in huis. Ik vind ze overigens meestal vooral schattig en heb er vooral medelijden mee dat de kat achter ze aan zit.

6. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ik ben bang dat pur schuim niet voldoende zal helpen al is het heus wel een barrière voor die beesten. Maar het probleem is dat ze bijna overal doorheen knagen... Maar wel goed dat je erachter bent gekomen hoe ze binnen konden komen. Goed afdichten van die gaten zou moeten helpen. Maar bedenk wel dat je je huis echt lastig kunt verkopen als het stinkt naar muizen. Hier stonk het op gegeven moment echt vreselijk in de keuken. Bij de buren ook trouwens, je schaamt je rot terwijl het echt niet perse met hygiëne te maken heeft! Hier kwamen ze niet bij het eten en we houden het huis heel schoon. Maar soms zoeken ze gewoon een lekker plekje om een nest te maken. Hier was dat onder de keukenkastjes en tegen de vaatwasser aan. Lekker warm! En stinken als ik de vaatwasser aandeed!:$

7. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    oh ja, mijn hele zolder zit vol...

Hier bestellen we gif bij de gemeente, die komen het dan brengen!

8. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Hier ook muizen. Eerst dachten we dat het er maar 1 was, helaas zijn er al twee dood en hebben we nog steeds last. Vandaag maar gif gekocht, de muizenvallen komen ze heel moeilijk op af. Dus ben benieuwd.

Maar het gif van de bouwmarkt werkt niet zo goed lees ik?

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We hadden vorig jaar een muisje.

Zo diervriendelijk valletje gekocht, stukje krentenbrood erin gedaan. En ja hoor, de volgende ochtend was ie gevangen. 3 Km de polder ingereden en hem daar losgelaten. Was er toch maar 1.

Gif, nadeel daarvan is dat het enorm gaat stinken als ze dood zijn. En je kan er niet bijkomen.

10. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Tja, maar die stank gaat weer over terwijl als je er niks aan doet, de stank van de beesten zelf veel erger is en ook alleen maar erger wordt....

Deel Deze Pagina