Sinds vrijdag weet ik dat ik weer zwangerschapsdiabetes heb en helaas al heel erg vroeg dit keer, althans ik zeg helaas mijn gyn, zegt ik ben hier blij mee zo is de kans veel groter dat het behoorlijk in te stellen is. Afgelopen weekeinde heb ik echt even bij moeten komen van het nieuws en ik zie ook echt alleen maar beren op de weg, ben bang dat het weer zo gaat als bij mijn zoontje dat dit kindje het ook slecht gaat doen, dat ik de baby na de geboorte weer niet mag zien, dat ik straks de keuze niet meer heb voor een normale bevalling, zoontje is gehaald met een spoedks onder narcose. Kortom ik kan het positieve er even niet meer van inzien. Ben vandaag al gelijk begonnen met mijn dieet nog wat strenger te maken, nog meer te letten op wat ik eet. Donderdag moet ik naar de diabetesverpleegkundige. Kortom allemaal weer spannend, tips en alles is van harte welkom.
Jeetje wat heftig ! Helaas geen tips voor je, dit is voor mij de eerste keer dat ik zo'n verhaal lees. Wil je heel veel sterkte wensen ! En hoopt dat je ondanks alles toch nog kunt genieten van je zwangerschap & dat het misschien toch nog een beetje mee zal gaan vallen in vergelijking met je eerste!, zoals de gyn zegt je bent er snel bij dit keer , dus kun je het misschien een beetje sturen?! Neem voldoende rust en focus op het kleine wondertje in je buik <3
Ik heb het ook, en ja 't is lastig met wat je nog wel (en vooral niet meer) mag eten, maar ik geef je gyn gelijk: nu heb je nog tijd om je dieet bij te sturen terwijl als je al op 't einde zit, ze misschien sneller overgaan naar insuline omdat er niet te veel meer mag fout lopen (je baby heeft er dan al een tijdje last van gehad en is dus meer gegroeid dan de gemiddelde baby). Ik heb nog een halve zw.schap te gaan, hoe lang moet jij nog?
Ik heb officieel nog 23 weken te gaan. Bij onze zoon moest ik insuline spuiten en gyn zegt ook nu omdat ik toen niet in te stellen was dat stap heel snel genomen zal worden. Dat vind ik het ergste niet eens. Maar gewoon weer even instellen op iets totaal anders dan je je had voorgesteld dat heb ik moeite mee.
Wow dan waren ze er ook snel bij met de test bij jou! In BE is het gebruikelijk om de test ergens in de 2e helft van de zw.schap te doen, bij mij eerder vanwege een studie.
Door de vorige keer een grote kans op herhaling al bij 16 weken eerste test. Voor die tijd 3 keer bloedonderzoek gehad dat wasniet afwijkend
Is jouw bevalling echt zo gegaan door de diabetes ? Ik had bij m'n eerste ook diabetes en hij werd ook direct na de bevalling meegenomen maar niet door de diabetes. Nu heb ik het weer en spuit weer insuline. Ik heb alleen verschrikkelijke schommelende suikers. Helemaal gek wordt ik ervan. Ze schommelen zo erg dat ik al een aantal keren een hypo heb gehad. Ik ben er dus helemaal klaar mee.
Mijn suiker schommelde van matig hoog naar heel laag bij 32 weken kwamen ze erachter en gelijk aan de insuline. Bij 36.3 van inleiden jochie deed het heel slecht dipte op mijn hypos. Uiteindelijk bij 36, 5 Nog maar 4 cm ontsluiti g ruggenprik mislukte en de hypos werden heel heftig. Kort na middernacht met 36, 6 is die met spoed gehaald bij haar en dramatisch lage suiker heeft ook 4 dagen aan het infuus gelegen. Dat wil ik echt nooit meer zoals dat ging.