Ervaringen met vloerverwarming?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jiska, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden,

Wij maken in ons huis gebruik van volledige vloerverwarming.
    Het systeem is pas aangelegd en eigenlijk doen we maar wat :). Hij staat continue op zo'n 37 graden. De thermostaat staat op 20/21 graden maar het gebeurt dus regelmatig dat het in huis warmer is dan 22 graden? We hebben nog één radiator staan en die staat op 1/2 (tip van de installateur?). Heb het idee dat we nu bergen energie verbruiken maar ik weet niet echt hoe we dit moeten aanpakken. Zoeken op internet e.d. levert ook nog niet zoveel op dus ben benieuwd naar jullie (energiezuinige :D) tips en ervaringen!

2. zohra

zohra Niet meer actief

wat staat er op 37 graden dan
    en waarom 1 a 2 op advies

3. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    De regeling van de vloerverwarming staat op 37 graden. Dus die verwarmt continue op 37 graden, neem ik aan.

De installateur zei dat een vloerverwarming veel langzamer op temperatuur komt. Als je de 'gewone' radiator zacht aan zet, geeft de radiator de vloerverwarming als het ware een extra zetje omdat een radiator veel sneller warm is.

4. zohra

zohra Niet meer actief

de regeling (hoofdunit) weet ik zo niet waar die hier op staat
    radiators die wij hebben staan uit bij ons nu de winter voorbij is
    verder staat de thermostaat in gesteld maar omdat de zon in de kamer schijnt verwarmt ie niet meer op in de middag of avond.
    onze thermostaat geeft dan ook al gauw een 22 a 23 graden aan maar ligt dus ook aan de zon.
    op ochtend verwamd ie momenteel nog wel maar verder de dag niet meer.
    heb je een thermosstaat die je in kan stellen of niet en is het warm in huis of koud of juist te warm?
    wij hebben bv de hal, w.c douche minder open te staan dan de rest want daar ben je veel minder aanwezig.
    kamer is nu 21 gr keuken zal iets kouder wezen deze ligt niet aan de zon kant en hij heeft alleen vanmorgen verwarmt.
    dat van die radiator snap ik even niet trouwens hoor, idd het verwarmen duurt langer duurt ongeveer een uur idd.

Deel Deze Pagina