Ik heb vannacht echt iets heel erg raars meegemaakt. Zal het beetje proberen uit te leggen, want snap er zelf ook niet veel van. Ik dacht dat ik dus gewoon lag te slapen, maar werd opeens beetje bij beetje wakker, en had in de gaten dat ik aan het praten was tegen me vriend, echt een soort gesprek. Me vriend zei het vanmorgen tegen me, en hij zei, ik weet niet wat je allemaal nog meer zat te ijlen.... Nou had ik volgens hem gewoon mijn ogen open en ik keek hem recht aan, dus volgens hem was ik echt wakker. Ik heb het over 23 weken zwangerschap gehad, over een standaard van het badje, en over kwijlen Het rare is, dat ik het me echt niet kan herinneren, alleen toen ik mezelf hoorde praten over dat me vriend me niet vast mocht houden. Ik werd ook helemaal bezweet wakker, en wist niet wat me bezielde. Het lijkt net of ik de draad helemaal kwijt ben, een kitten die hier over een paar weken opgehaald word door haar baasje heet Milou, maar ik noem haar al een paar dagen staalhard Timo. Ik voel me ook een beetje vreemd, anders. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Want maak me ergens best wel zorgen en ben er ook best van geschrokken.
ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn maar kan me best voorstellen dat je je er wat zorgen over maakt. misschien de volgend ekeer dat je naar de vk moet eens voorleggen.
's nachts recht komen zitten en praten met de ogen open herken ik, dat gebeurt me heel vaak (vertelt mijn man), het is een soort van slaapwandelen. Ik kan dan ook hele verhalen ophangen of me zorgen maken over iets dat ik zogezegd dringend moet doen. Misschien heb je iets gelijkaardigs? Maar als je je zorgen maakt zou ik het idd toch eens voorleggen aan de vk
Ja, vond het nu nog niet echt nodig om me vk te bellen. Kweet dan helemaal niet wat het betekend, maar wilde even kijken wat de meiden er hier van vinden, of ik wel moet bellen of niet.
Nee hoor, je was gewoon aan het slaapwandelen (alleen dan zittend in bed en pratend) heb dat jaren lang gedaan! ineens wordt je wakker en realiseer je je dat je zit te kletsen hahaahah Niks aan de hand.
Ooh gelukkig maar, schrok me wild joh. Heb het namelijk nooit eerder gedaan. Thnx voor jullie reactie's hoor Liefs Xena
Yup, zo ging het bij mij dus ook Natasja, maar meestal werd ik niet wakker maar sliep ik gewoon verder (mijn vriend de eerste keren helemaal in paniek omdat ik wel bezeten leek )
Hoi Xena, je bent dan gewoon aan het slaapwandelen. Dit kan onder invloed van hormonen erger worden. Laat je partner wel in de gaten houden of je niet echt aan de wandel gaat en gekke dingen gaat doen. Slaapwandelen kan zijn omdat je je dag in je dromen niet goed kan verwerken. Je moet dan een half uurtje voordat je gaat slapen in je hoofd heel gedetaileerd je dag nog een keer doornemen. Op die manier heb je dan al je dag een heel eind verwerkt. Mocht je echt gaan wandelen, dan moet je partner je gewoon weer naar bed begeleiden en je daar pas wakker maken anders kan je misschien heel erg schrikken. Ik spreek helaas uit ervaring want ik slaap wandel veel als ik heel erg druk ben of grote veranderingen heb. Tijdens een rondreis op vakantie ben ik in een hotel een keer op de gang wakker geworden en dan niet meer weten wat mn kamer nummer was enzo. En nu ik zwanger bent heeft mn man de pinguins van het balkon moeten halen, en slapende mannen van schilderijen af moeten halen, en meer van dit soort gekke dingen. Wandelen doe ik ook, maar wij hebben alarmmatten bij de deuren liggen, zodat we niet buiten kunnen komen zonder een hoop lawaai. Ikzelf ben al eens buiten in een park wakker geworden en mn man (slaapwandeld ook) is een paar jaar terug van de regenpijp gevallen omdat hij daar in zn slaap aan het klimmen was. Mocht je erg bang worden dat je gaat slaapwandelen, dan kun je op een vuilniszak een natte handdoek bij je bed leggen, waar je altijd uitstapt. Door die natte doek wordt je dan wakker. Ook kun je anders contact op nemen met een homeopaat om het nu tijdens je zwangerschap te onder drukken. Niet bang zijn nu, maar je partner moet gewoon goed op je letten nu je zwanger bent, en er samen gewoon om lachen als je weer gek bezig geweest bent.
hahahah erg he? Ja ik word dus wel altijd wakker en schaam me dan hahahah doe dan altijd een beetje bozig omdat ik gewoon voor aap zit hahaha
Jeetje dat is wel wat erger ja. Dan zal het idd slaapwandelen zijn geweest, vond het wel raar, want werd wakker en zat gewoon te lullen maar wist niet eens waar ik het over had, en zat nog rechtop ook. Maar zal het idd eens doorgeven aan me vriend dat hij erop moet letten dat ik niet echt aan de wandel ga. Hier is het niet zo erg, want wonen op een flat, dus hoef niet met een trap naar beneden om bij de woonkamer of zo te komen, maar dalijk in het nieuwe huis wel, en dat wil ik dus echt wel voorkomen. Maar goed, nu ik weet dat dat het is, kan ik er ook wel om lachen, hihi
Nou, me vriend vond niet dat ik me als een bezetene gedroeg, dat vond ik zelf al, en schaamde me echt dood. Maar hij blijft volhouden dat ik gewoon echt wakker was. Ach ja, mannen af en toe
Maar heel erg bedankt voor jullie reactie's, tips, adviezen. Heeft me echt gerust gesteld. Heel erg bedankt meiden! Liefs Denise
@Xena, wij wonen ook op een flat. Deuren open maken en traplopen kun je ook gewoon al slaapwandelend. Er zijn zelfs mensen die kunnen autorijden, maar dat zijn uitzonderingen zag ik laatst in een documentaire.
ow, want was al bang dat je dan van de trap of zo afstuiterd, heb ik niet echt veel zin in nu. Maar heb me vriend al ingelicht, die mag me lekker in de gaten gaan houden, want hij komt thuis als ik slaap.