Dit! Gewoon zo weinig mogelijk aandacht op vestigen, dan heb je de grootste kans dat ze gewoon ontspannen met elkaar omgaan.
We bemoeien ons er niet echt mee, ik wil alleen het ijs breken. Ik merk dat die pubers soms ontzettend op gang gebracht moeten worden en dat, bijvoorbeeld op een feestje ofzo, het bij hen net gezellig begint te worden als wij naar huis willen... en dat wil ik eigenlijk een beetje sneller voor elkaar krijgen....
Wat wilt je dochter? Vind ze het fijn als je samen met haar bedenkt hoe het minder 'awkward' word, of vind ze het wel prima zo om het even aan te zien? Zijn ze verplicht dat als het echt niet klikt de volgende dag ook nog met elkaar op te trekken of hebben ze daar ook nog zelf een woord in? Zal vast goed komen, maar misschien er ook over na denken wat te doen als het niet klikt.
Heb ik het eigenlijk niet echt met haar over gehad... gek he? Volgende dag gaan we een ochtend fietsen, dus als het niet klikt (wat ik eigenlijk niet denk) dan is dat wel te overzien. Daarna gaan we weer ieder ons eigen weg.
Ik zou helemaal niks doen. Kijk hoe het loopt en mogelijk kunnen ze gewoon een leuk gesprek met elkaar hebben en anders maar niet. Je kan dat toch niet gaan forceren? Lekker laten gaan. Alvast fijne dagen toegewenst.