IJs en ijsmachine topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door ZsaZsa, 12 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Met het mooie weer in aantocht en liefde voor koken en bakken zijn we op zoek naar een goede zelfvriezende ijsmachine en dan natuurlijk ook recepten!

Wat betreft de machine moet hij dus zelfvriezend zijn maar verder…. Zie er zoveel in zoveel prijsklasses.

Solis, Domo, Severin graag hoor ik ervaringen kwa budget …. Dat is er niet echt maar het moet natuurlijk niet te gek worden.

Het lijkt mij dan leuk om hier ook recepten uit te wisselen.

kortom een ijs topic!

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Ik heet de magimix gelato expert, fantastisch apparaat, met namen omdat hij het ijs nog 2 uur koud genoeg houdt als het al klaar is.

En hij heeft 2 ijsemmers, dus je kan gemakkelijk door en meer maken.
    Wel even een uitgave.

hiervoor had ik een domo. Prima apparaat, maar minder goed en minder praktisch dan de magimix.

3. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Ik heb een magmix gezien inderdaad volgens mij de expert of professional. Die krijgt ook goede reviews meen ik?

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb een Unold en nog een andere zelfvriezende ijsmachine waarvan ik de naam niet uit mijn hoofd weet.
    Beide zijn zelfvriezend, even snel en makkelijk. Merk dus totaal geen verschil tussen beide merken.
    Vaak is het ijs in een uur klaar, en altijd lekker. Beide ijsmachines houden het ijs ook nog koud nadat het klaar is. Geen idee hoe lang, want zodra het ijs klaar is, zorgen de kinderen wel dat het ijs zo snel mogelijk uit de machine wordt geschept. :roflmao:

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb geloof ik een koenic. Voor ons was het ivm niet al te grote vriezer belangrijk dat hij zelf kon vriezen. Ik heb hem al een paar jaar en zo blij mee! Omdat ik nog wel eens koolhydraatarm eet extra fijn.

Ik haal de recepten vooral van internet. Zijn een paar echte toppers bij, andere waren wel lekker maar bijvoorbeeld niet schepbaar.

Van sorbet maak ik graag frambozenijs en mango/passievrucht.
    Ik had een heel goed recept voor roomijs.
    Ik ben wel benieuwd naar andere recepten. Chocolade ijs is mij nooit gelukt bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina