Veel vocht vasthouden...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loesje80, 2 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje80

    Loesje80 Lid

    10 sep 2008
    80
    0
    0
    Sinds twee weken heb ik vochtophopingen in mijn lijf, mijn enkels zijn verdwenen, mijn horloge moet een paar gaatjes losser en mijn ringen kan ik niet meer om...
    Nu lig ik 's nachts al met mijn benen omhoog in bed, overdag vaak op een krukje, probeer ik zo min mogelijk zout te eten, veel water te drinken... maar het helpt hlemaal niets. Op de weegschaal is het ook duidelijk te zien...kwam sowieso al vrij veel aan tot nu toe, maar de laatste weken echt ineens bijna 5 kilo.... en voel me ook echt een ballon!!
    Hebben jullie nog vochtafdrijvende tips? [-o<
    Heb er echt zo'n last van... de verloskundige raadde me aan bleekselderij te eten, maar dat krijg ik echt niet weg. (behalve met een grote dot roomkaas er in..maar dat is natuurlijk niet de bedoeling :oops:
     
  2. Robin77

    Robin77 Fanatiek lid

    12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Lust je geen gekookte bleekselderij? Groene thee schijnt toch ook vocht afdrijvend te werken? Vijf kilo in een paar week is inderdaad wel erg veel; succes!
     
  3. misslizzy

    misslizzy Bekend lid

    12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai ik weet niet of het werk maar las in zo'n tijdschrift dat komkommer en brandnetelthee ook schijnen te helpen. Succes
     
  4. sitara

    sitara Bekend lid

    16 jan 2009
    528
    0
    0
    met thee moeje wel opletten, het werkt mss wel, maar het is ook een natuurlijk ontgifitingsmiddel, dus drink het maar in mate (kreeg ik te horen van mijn gyn)

    xxx
     
  5. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Ik had dit op het laatst ook heel erg, kwam op een gegeven moment een halve kilo per 2 dagen aan of meer :( Had op het laatst ook geen zichtbare enkels meer en kon allemaal geinige figuren in mijn schenen maken...

    Misschien helpt het om die bleekselderij weg te krijgen als je er een soep van maakt? Tomaatjes erbij, wat kruiden en niet te veel zout?

    Volgens mij is het enige dat écht helpt, bevallen...

    Sterkte ermee!
     
  6. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.200
    140
    63
    Komkommer en tomaat zijn vochtafdrijvers.
    Echter bij mij helpt het niet, eet het bijna dagelijks (omdat ik het erg lekker vind), maar mijn vocht wordt alleen maar erger dan minder. Vocht vast houden is bij mij ook al vroeg in de zwangerschap begonnen.

    Zoals Valhalla al zei, denk dat bevallen de enige manier is wat echt helpt.
     
  7. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb ook heeel veel vocht vastgehouden en alle trucjes geprobeerd (grapefruitsap schijnt ook te helpen), niets hielp. Na de bevalling duurde het zes weken voordat al het vocht weer weg was en ik mijn ringen weer om kon.
     
  8. Loesje80

    Loesje80 Lid

    10 sep 2008
    80
    0
    0
    dank jullie wel voor de tips.. er zit niets anders op dan over een week of 7 dan echt maar te gaan bevallen he..dat zal inderdaad de beste remedie zijn.
    En Valhalla..ik herken het inderdaad. Geen enkels meer te bekennen en kan ook de mooiste afsrukken in mijn onderbenen zetten...
    Hebben degenen met hetzelfde vochtprobleem ook pijn aan voeten, enkels en handen? Ik heb echt het gevoel dat mijn spieren en botten er stram van worden en 's nachts begint alles te tintelen... vooral mijn handen.. Buigen van vingers en enkels doet gewoon zeer.
    Nou, ik blijf lekker komkommer happen, blijf van de chips, patat etc af :( en zal een poging wagen iets lekkers van bleekselderij te maken... heb ik wat te doen tijdens mijn verlof vanaf volgende week ;)
     
  9. Nina010

    Nina010 Bekend lid

    20 jul 2008
    820
    0
    0
    tomaten, appels, bleekselderij, ananas, apserges.. allemaal vochtafdrijvende producten. Zit vast wel iets bij wat je lekker vind toch? drink voldoende water, en.. er zijn toch ook speciale theetjes die vochtafdrijvend zijn. brandnetel thee dacht ik? Succes ermee meid
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Bewegen helpt ook heel goed tegen het vocht vasthouden. Lekker fietsen dus met het mooie weer!

    Pim
     
  11. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik hou sinds een paar dagen ook vocht vast en met name in mn voeten en enkels....ziet er niet uit joh!
    Wel zit ik midden in een verbouwing en heb erg veel gelopen en het erg druk gehad, dus weinig tot geen tijd gehad om met de beetjes omhoog/languit te zitten....
    Ik geef dit maar de schuld, dus hoop dat t weer minder word als ik wat meer rust neem!
     
  12. Astrid0482

    Astrid0482 Actief lid

    26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ja heb hier ook last van! Ahhh, ziet niet uit. Ik heb een bed dat ik op het voeteneinde en hoofdeinde omhoog kan doen. Heb gister geprobeerd te slapen met het voeteneinde een beetje omhoog, maar daar kreeg ik dus mega last van maagzuur door.
     
  13. kahrin

    kahrin Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Probeer met het hoofdeind een stukje omhoog te liggen en het voeteneind een stukje omhoog te liggen.... Ik heb de laatste weken van mijn zwangerschap ook zo doorgebracht.
    Tegen maagzuur helpt ranja goed :), dus zet een flesje water met ranja er in naast je bed en een pakjes Rennies :D.

    En meiden, er is hoop. in 2 weken tijd was ik 15 kilo kwijt. Ik hield ook onwijs veel vocht vast, en niets hielp.
     

Deel Deze Pagina