ik heb vandaag een krop ijsberg sla gekregen maar kan ik die bewaren tot maandag? en hoe hou ik de sla dan het knapperigst? gr
ja dat is een doorzichtig zakje met zo'n sluitstrip aan de bovenkant, met van die rode en blauwe strips weet je wel. Die moet je dan dichtdrukken.
je kan het ook al snijden en dan in een bak met water bewaren... dan blijft het ook goed tot maandag.. volgens mij is dat nog t beste...
gewoon ongesneden tot maandag bewaren, en dan na het snijden even in ijswater doen, dan is het weer knapperig.
Ik leg zoiets altijd gewoon in de koelkast, vaak wel 3 dagen en nog nooit slappe sla gehad ofzo hoor...
Ja hoor, ik haal dan altijd als het nodig is de slappere bladeren eraf tot je bij vers komt, prima te eten
die plastic zakjes heb ik wel met ritssluiting maar daar past de krop niet want de sla komt uit de tuin ipv uit de winkel en deze is dus fiks groter. de sla nog snijden heb ik echt geen zin meer in nu. ik doe m wel in folie of in een pendaalemmerzak in de koelkast en dan zie maandag wel. bedankt voor jullie tips, deze mag wat mij betreft gesloten worden