Onrustig drinken rond 17 weken

Discussion in 'Borstvoeding' started by Chantico, Aug 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb even geruststelling nodig dat het niet aan mij ligt of er iets met ons kind aan de hand is :D;) (Of als jullie denken dat dat wel zo is, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag ;))

De bv ging vanaf geboorte eigenlijk prima. Hij hapt en zuigt goed en ik heb genoeg melk. Wel nog altijd een nachtvoeding, maar ach, dat duurt 10 minuten en dan slapen we verder. Hij accepteert de fles en het kolven gaat ook redelijk. Geen probleem, zou je zeggen! Maar...

Al een tijdje (paar weken) drinkt onze jongen bij vlagen erg onrustig aan de borst. Snel afgeleid (logisch, er is ook zoveel moois te zien) maar ook happen, even zuigen, loslaten, strekken, huilen, weer happen etc. De voedingen die hij half slapend drinkt (late avondvoeding, nachtvoeding, soms de ochtendvoeding) gaan het beste. Maar overdag is het vaak gedoe.

Vanochtend bijvoorbeeld om 8.20 uur gevoed en 3,5 uur later dacht ik dat ie honger had. Maar hij heeft maar een paar slokjes op en verder alleen strekken en niet willen drinken. Er was wel tsr, want de melk liep zo z'n mondje uit. Nog een paar keer geprobeerd, telkens met een half uur ertussen ofzo, maar steeds hetzelfde. Pas om 13.30 uur heeft ie een minuut ofzo gedronken, maar toen was het over en was hij alleen nog maar om zich heen aan het kijken en naar mij aan het kijken/lachen. Da's dus in 5 uur nog geen halve voeding alles bij elkaar, gok ik...

Het lijkt of hij veel minder honger heeft dan eerst. Hij drinkt niet vaak een fles, maar krijgt dan zo'n 160cc aangeboden en dat gaat er meestal wel ongeveer in. Ik heb het gevoel dat hij dat onmogelijk uit mijn borsten haalt als hij live drinkt op het ogenblik. Verder oogt hij niet ontevreden of ziek denken we.

Soms ben ik bang dat hij drinken uit de borst teveel moeite vindt, dat hij liever die makkelijke fles heeft.

Soms denk ik dat het aan de houding ligt waarin ik voed, dus doe nu ook overdag liggend op bed voeden als het kan, net als de voedingen tussen 19.00 en 7.00 uur die wel goed gaan. Maar ook op bed doet hij raar overdag.

Soms ben ik bang dat het komt door de koemelkproducten die ik zo min mogelijk maar toch af en toe wel gebruik. Hij kan niet goed tegen de koemelk die ik drink, dus dat doe ik al weken niet meer. De laatste week wel weer meer koemelkproducten, dus ik verwijt mezelf dat hij mijn melk misschien niet meer lekker vindt proeven omdat hij weet dat hij er last van krijgt. Geen idee of dat kan. Hij heeft eigenlijk niet meer last van krampen gekregen sinds ik weer meer melkproducten gebruik.

In 'Oei ik groei' lees ik over het 19-wekensprongetje dat bv-kindjes wekenlang moeilijk kunnen drinken maar dat het toch weer goed kan komen.

Is dit herkenbaar voor andere mama's met kleintjes rond de 17 weken? Zou het inderdaad dat sprongetje zijn en vanzelf overgaan? Of hebben jullie nog andere suggesties voor mogelijke oorzaken/oplossingen? Ik hoor het graag!

Liefs van een op het ogenblik wat onzekere bv-mama :(

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hier ook een onrustige drinker op het moment. Inderdaad, steeds aanhappen, loslaten, strekken, om zich heen kijken, lachen, praten...
    Tja, ze geeft het zelf wel aan. Meestal na een 10 minuten wil ze toch wel. Ik probeer in een zo prikkelvrij mogelijke ruimte te voeden, want op het moment is zelfs het behang op onze slaapkamer super interessant.

Ach, en zo lang ze vrolijk zijn en voldoende plasluiers lijkt mij er niet veel aan de hand.

Zou niet zo snel denken dat er wat mis is....

Share This Page